Banddefinities HRD de Luxe

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Banddefinities HRD de Luxe

#1 Bericht door Johan Zijlstra »

Beste lezer(s),

Ik ben bezig de handleiding van HRD de Luxe te bestuderen. (Hamradio de Luxe 5.24). De meest belangrijke items begrijp ik wel maar op een bepaald punt blijf ik hangen ondanks de vele probeerpogingen. Ik zal uitleggen hoe en wat.

HRD is o.a. geschikt om eigen banddefinities te maken. Ik wil deze maken met zelf te bepalen frequentie-indelingen.
Ten eerste open ik geheel bovenaan <Bands> in het menu en kies "Manager". Het menu "Band Layouts" verschijnt en ik kies "Nieuw".
Dan verschijnt de "Band Layout Editor" en vul als eerste een titel in. Ik check of 'Enabled' is ingeschakeld en klik daarna nogmaals op "Nieuw".
Het menu "Define frequency Range" verschijnt en achter "Band" vult ik de band in en achter "From" en "To" de frequenties. Daarna klik ik op OK.

Dan komt het probleem. In de "Band Layout Editor" is geen OK-knop. Dus ik moet dit kader weg klikken en vervolgens verschijnt er niets in "Bands Layouts".
Ondanks het lezen van verschillende handleidingen helpen mij deze niet op weg. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
NL13659

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1022
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Banddefinities HRD de Luxe

#2 Bericht door PD5DJ »

Zelfde ritueel even uitgevoerd in HRD 6, en ook hier niet te bevestigen

---------- EDIT -------------

Gevonden!, in het venster "Band layout editor" met je muis het venstertje breder trekken.. en voila daar popt er een ok en cancel knop op ;)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Re: Banddefinities HRD de Luxe

#3 Bericht door Johan Zijlstra »

Inderdaad Björn, je hebt gelijk.
Nu is er een OK-button. Zelf had ik dit niet kunnen bedenken.
Zo zie je maar weer, 2 mensen weten meer dan 1.

Hartelijk dank Björn voor je antwoord.

Groet,
Johan

Plaats reactie