Werken in BPSK mode

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Werken in BPSK mode

#1 Bericht door pa3cvi »

Wie kan mij informatie verschaffen over operating practice in BPSK31/62 mode.

Het lijkt mij wel eens leuk, om behalve in RTTY, ook eens in PSK mode te werken.
Hoe werk je er in de praktijk mee en dan wel in het bijzonder met N1MM/Digital Interface Soundcard (MMVARI).
Het is voor mij een beetje lastig uit te leggen wat ik daarmee bedoel, maar ik ga het toch maar proberen.
De instellingen binnen N1MM en de configuratie zijn mij wel duidelijk en vormen het probleem niet.
Ook ontvangst en zenden lijken goed te werken.

Waar de onwetendheid wel ligt is de werking en interpretatie van het scherm: Mode=pbsk DI1 "frequentiewaarde"Center Frequentie, dus eigenlijk het omgaan en werken in BPSK mode.
Stel: Ik zie een scherp pieksignaal op het scherm en daarbij een blauwe en witte verticale streep, hoe kan ik dan op dat station afstellen. Wat is de Centerfrequentie en hoe moet ik daar mee omgaan?

Beetje stomme vraagstelling, maar kan iemand mij een beetje wegwijs maken in deze materie.?
Alvast bedankt voor enig respons,

73 Cees, PA3CVI

Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Werken in BPSK mode

#2 Bericht door pa3cvi »

Ik geef mijzelf maar antwoord.
Inmiddels had ik eerverleden jaar zelf een duidelijke uiteenzetting ge-download(ed) had nog vertaald ook. :mrgreen:
Dus mijn probleem is helemaal opgelost. :D

73, Cees, PA3CVI

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Werken in BPSK mode

#3 Bericht door PA1BVH »

Hoi Cees,

Misschien een brutale vraag maar is het mogelijk om deze uiteenzetting met ons te delen?

Bart
member of:PI4SBR

Plaats reactie