Electronisch navelstaren....

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Electronisch navelstaren....

#1 Bericht door PF1JM »

Afgelopen week zowaar weer eens wat tijd voor de hobby.
Zag dat K1JT weer wat nieuws had: WSJT-X
Dit is een stukkie software waarbij gelijktijdig in een breed audiospectrum meerdere JT65 en/of JT9 signalen gedecodeerd kunnen worden. En dat gaat langzaam..... Een volwaardig QSO kost minimaal 6 minuten. 't Is net kijken naar gras dat groeit...
Gisteren en vandaag heb ik er een paar uur mee kunnen stoeien en vooral op 15 meter leuke verbindingen kunnen maken: een aantal JA's, W, EW, HI, PY, LU. Verder China, Z.Korea, Indonesië, Mauritius, Guadeloupe, Cuba, Uruguay gehoord, maar helaas niet kunnen werken. Ook leuke DX op 20 en 30 meter. Ik ben enthousiast!
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Electronisch navelstaren....

#2 Bericht door elsinga »

Ik ben heel veel met JT65 bezig, juist omdat het zo gestructureerd is en met ene hele slecht S/N verhouding nog werkt. En dan kun je inderdaad heel nette DX werken met max 40W vermogen in een simpele ZS6BKW in inverted V met de top op slechts 12m ASL. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie