DRM ?

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rexodus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:37

DRM ?

#1 Bericht door Rexodus »

Hallo lezer,

Ik weet pas sinds een paar dagen waar die 'brede banden met sliertjes' op HF voor zijn. Dus ik ben nogal groen met DRM ;) Nu ben ik al een tijd aan het googlen maar ik kom niet verder. Alles lijkt te werken op de audio na. Als ik Dream gebruik, zeurt het om een AAC+ codec die ik nergens kan vinden. Met SoDiRa kom ik ongeveer even ver.

Ik kom tot hier met SoDiRa om een voorbeeld te geven:


Afbeelding.


Iemand die me op het juiste spoor kan zetten? Ik weet op het moment echt niet meer waar ik het moet zoeken. Mijn dank zal onmetelijk zijn!

73' Rex

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: DRM ?

#2 Bericht door PA3BAS »

Even iets om in de gaten te houden. Het digitale sstv-programma Easypal gebruikt een techniek gebaseerd op DRM om plaatjes over te sturen. Geen idee hoe een DRM-decoder daar op reageert.
.... But will it blend?

Rexodus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:37

Re: DRM ?

#3 Bericht door Rexodus »

pa3bas schreef:Even iets om in de gaten te houden. Het digitale sstv-programma Easypal gebruikt een techniek gebaseerd op DRM om plaatjes over te sturen. Geen idee hoe een DRM-decoder daar op reageert.
Ik zit op het moment in de omroepbanden naar opvolgers van AM te kijken. Aan plaatjes (SSTV) had ik nog nieteens gedacht! Ik weet nog niet echt wat ik doe. Zo simpel als bpsk of rtty is het schijnbaar niet... Ik ga iig eens ff kijken naar Easypal kijken. TnX voor de tip :)

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: DRM ?

#4 Bericht door PA3BAS »

Ik denk dat je easypal alleen op amateurfrequenties tegenkomt. Volgens mij wordt het nergens anders gebruikt.
.... But will it blend?

Rexodus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:37

Re: DRM ?

#5 Bericht door Rexodus »

pa3bas schreef:Ik denk dat je easypal alleen op amateurfrequenties tegenkomt. Volgens mij wordt het nergens anders gebruikt.
Protocol is het zelfde als in de omroepband zo te zien. Je moet 3 lijnen zien. Daar moet je mee syncen.

Even wachten op sterkere stations :|

Afbeelding

Rexodus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:37

Re: DRM ?

#6 Bericht door Rexodus »

Ik denk als iemand me kan vertellen wat ik met die codec moet doen, dat ik geholpen ben. Verder lijkt het allemaal te werken.

Afbeelding

spookyspy
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:49

Re: DRM ?

#7 Bericht door spookyspy »

DLL uit deze link in de directory van Dream zetten en dan heb je geluid.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: DRM ?

#8 Bericht door Randy »

Anders Windows Media Player 11 installeren, mocht je die niet hebben. Daar zit de AAC+ codec van Orban ook in.

Lexie
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2013, 08:59
Roepletters: PD0GFN
Locatie: Den Haag

Re: DRM ?

#9 Bericht door Lexie »

Als ik me wel herinner mis je faad_drm.dll.

Na wat zoeken vond ik die hier:


http://drm.getbb.ru/viewtopic.php?f=12&t=11

Rexodus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:37

Re: DRM ?

#10 Bericht door Rexodus »

Sry voor de late reactie. Ik zag dit pas net...
spookyspy schreef:DLL uit deze link in de directory van Dream zetten en dan heb je geluid.
Ik vind dat maar een heel enge URL. Het is op z'n minst vreemd dat ik die troep van Adobe (Flash) moet installeren (lees een gatenkaas van mijn PC maken) om een DLL te kunnen downloaden.
Lexie schreef:Als ik me wel herinner mis je faad_drm.dll.

Na wat zoeken vond ik die hier:

http://drm.getbb.ru/viewtopic.php?f=12&t=11
Daar was ik al eens. Dat is alleen de source. Geen idee hoe ik in Windoos iets moet compileren.
Randy schreef:Anders Windows Media Player 11 installeren, mocht je die niet hebben. Daar zit de AAC+ codec van Orban ook in.
Daar ga ik een dezer dagen eens naar kijken.

Lexie
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2013, 08:59
Roepletters: PD0GFN
Locatie: Den Haag

Re: DRM ?

#11 Bericht door Lexie »

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WUIUFEDGMTKC.rar

Een werkende versie van Dream, althans bij mij werkt dit op Windows XP...

Plaats reactie