lcwo.net/DLZA

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: lcwo.net/DLZA

#16 Bericht door FrankSD »

Heb de snelheid lager gezet naar 8 wpm moet toch geen snelheidsrecorden breken en een hobby moet nog altijd plezierig blijven.
Nietemin heb ik er weken over gedaan voor het verschil tussen r en k en a en n te kunnen onderscheiden op een snelheid die het me toelaat deze te kunnen noteren en verder de uitzending te kunnen volgen.
Voor a en n heb ik maar liefst 3 weken nodig gehad. De eigenaardigheid nu is dat bij het vervolg in les 8 men de p voor de neus krijgt! Deze klingt voor mij zo verschillend van de vorige geleerde letters dat ik na een dag al geslaagd ben in de test en met de t aan les 9 kan beginnen!
Een oorzaak hiervoor is denk ik wel dat het de eerste letter is met vier tonen ipv max 3 en men veel meer tijd krijgt voor na te denken! Prettig gegeven is dat het met de t mijn tiende letter is... het gaat vooruit :lol:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: lcwo.net/DLZA

#17 Bericht door PA1LH »

En juist die laatste zin: het gaat vooruit, daar doe je het voor he :)
Leon - PA1LH.

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: lcwo.net/DLZA

#18 Bericht door FrankSD »

Heden aan les 18 aanbeland en letter O cadeau gekregen.. Ieder zichzelf respecterende zendamateur zal met deze letter niet echt moeite hebben! Test dadelijk afgelegd en geslaagd! Zodoende zitten we nu op les 19 en totaal geen reden om sos te roepen :lol:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Plaats reactie