MCW met HRD/DM780 en IC7000, geen TX

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

MCW met HRD/DM780 en IC7000, geen TX

#1 Bericht door elsinga »

Mede-amateurs,

ik ben nu al even bezig met digimodes op HF en heb daar een eenvoudige USB geluidsdongle en een CAT/audio interface kabel bij in gebruik. Werkt perfect voor PSK/RTTY/Olivia en meer. CW is een ander verhaal... helaas.

CW decoderen gaat prima en bij zenden zie ik op de waterval ook wel modulated CW voorbij komen, maar de set gaat niet in TX. Nu weet ik dat je voor CW een keyer kunt gebruiken, maar Modulated CW zoou gewoon USB en toontjes op de juiste frequentie moeten gebruiken om zo een carrier te produceren waar het nodig is. Nu heb ik dus geen keyer en wil dus MCW gebruiken.

Vraag: hoe krijg ik mijn IC7000 zover dat DM780/HRD netjes de set op zenden zetten als ik MCW TX doe?

Wat heb ik al geprobeerd:
- DM780/HRD PTT laten doen via CAT commando's, werkt in alle digimodes behalve (M)CW
- idem met RTS (DTR voedt mijn interfacekabel, die kan ik niet gebruiken)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: MCW met HRD/DM780 en IC7000, geen TX

#2 Bericht door elsinga »

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden, daar waar ik 'm duidelijk niet had verwacht: in Dm780, Program Options, Modes + ID's, tabblad CW, check Use PTT. Als je het vinkje aanzet, dan gaat de set *wel* op zenden.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie