ATV zuid limburg. Wie ???

Alles over ATV, SSTV enz.
Bericht
Auteur
PA1TF
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mei 2016, 19:38
Locatie: Heerlen

Re: ATV zuid limburg. Wie ???

#31 Bericht door PA1TF »

leuk, ik woon in heerlen, heb ook zin om atv te doen.
maar heb op moment nog veel andere dingen op de lijst staan voor deze hobby.
heb net alles voor sats geinstalleerd en wil daar ook nog veel me experimenteren
en atv lijkt me ook heel leuk om te doen, dus goed om te horen dat er 3 stations hier zijn die het al doen.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: ATV zuid limburg. Wie ???

#32 Bericht door PC1L »

PD2ODR schreef:Is er nog wat te doen op ATV gebied in Maastricht of omstreken,
of is er iemand die zich er mee bezig houdt?
Net gelezen. Tja, ikzelf woon in Maastricht, maar ATV ..... niks te zien daarvan. Ook van andere modes zoals APRS, satellieten etc. niets van waar te nemen. Wat me opvalt is dat je woonplaats Baarn is. Als dat klopt is het niet in de buurt van Maastricht. Jaren geleden werkt ik met enkele ATV mensen ( meestal vanuit de lucht /AIR ATV, zie de oude site, nog steeds QRV via qsl.net ). Om de home made apparatuur te testen, leuke results, zo hier en daar nog wat videotjes van te vinden op internet. Die mensen waren PA0DSZ uit Sittard, PE1HVF uit Maastricht, PA0AOK uit Brunssum - Heerlen, weet niet of deze laatste nog actief is. Hij ontving mooie ATV beeldjes van boven en zette het op band. Het waren alle mensen die al een bepaalde leeftijd hadden bereikt. Ook Hugo ON6HN, Tongeren zat bij dat clubje indertijd.

Op het moment kan ik in de area Maastricht wat beeldjes zetten op 23 cm, maar nooit tot in Baarn hi. Ga in de toekomst denkelijk wel een grotere antenne zetten om via dat medium ( ATV ) wat te laten zien betreffende satellietverbindingen, denk ook wel ISS erbij. Met die nieuwe ATV antenne zal het een stuk beter gaan, verder van Maastricht af.

Gebruikersavatar
PE1JXI
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:14

Re: ATV zuid limburg. Wie ???

#33 Bericht door PE1JXI »

Ik woon in Geleen een signaal richting Maastricht is geen probleem
op 70 cm kan ik 120 watt maken en op 23 cm 25 watt dus dat moet lukken
met mijn ant op 15 meter hoogte

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: ATV zuid limburg. Wie ???

#34 Bericht door PC1L »

hajac schreef:Ik woon in Geleen een signaal richting Maastricht is geen probleem
op 70 cm kan ik 120 watt maken en op 23 cm 25 watt dus dat moet lukken
met mijn ant op 15 meter hoogte
Inmiddels zijn alle opstellingen tijdelijk in gebruik voor andere doeleinden ( experimenteel, satellieten ). Als ik weer ATV QRV kan zijn meld ik het hier even hi :-). Dan zie ik t.z.t. je callsign op scherm verschijnen.

Werk je ook met analoog TV ?

Kan dan ontvangen in ieder geval op 13 en 23 en zenden met 5 en 10 WATT wat volgens mij wel goed moet gaan met een 20 dB ISO yagi die ik daar voor monteren zal.

Plaats reactie