PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PapaWhiskey
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2012, 23:57

PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#1 Bericht door PapaWhiskey »

ik probeer al dagen op pi6anh een beeld te krijgen, maar tot op heden niet gelukt, zowel digitaal en analoog.
Ik kan de paal niet besturen via DTMF tonen. weet iemand meer?
kan ook niemand bereiken van pi6anh, dus dan via dit kanaal.

groet

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#2 Bericht door PA1WBU »

Kan het probleem bevestigen. Pascal PA1PAS heeft het voor mij nagekeken, DTMF komt wel op de toren binnen en wordt correct herkend, helaas schakelt ie niet om. Pascal vermoedt problemen met een van de I2C bussen. Reboot van de controller PC etc is geprobeerd maar hielp helaas niet.

Via het webconsole (moet je een account voor hebben) werkt omschakelen/besturen wel.

Dat is de laatste info die ik heb.

Wilko

PapaWhiskey
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2012, 23:57

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#3 Bericht door PapaWhiskey »

Dank Wilco.....dan weet ik dat het niet aan mij ligt.
We gaan volgend weekend velddagen houden ,en willen dan met een mobile zender en ontvanger in Otterlo ,en dat is
zo,n 15 kilometer hemelsbreed naar de paal arnhem wat uitzendingen verzorgen.
Maar ja ik dus stoken met 50 watt DVB-S signaal naar Arnhem toe,en niks werken.
Ook analoog geen beeld te maken .
PI6ANH is behoorlijk sterk kan hem nu veel beter ontvangen dan vroeger.
Tja dan moet ik maar een account aanvragen. (ik heb al een mailtje gestuurd ,maar nog geen antwoord)
mss zie we elkaar nog wel via de paal.

groet ronald. PE1PZW

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#4 Bericht door PA1WBU »

PapaWhiskey schreef:Dank Wilco.....dan weet ik dat het niet aan mij ligt.
We gaan volgend weekend velddagen houden ,en willen dan met een mobile zender en ontvanger in Otterlo ,en dat is
zo,n 15 kilometer hemelsbreed naar de paal arnhem wat uitzendingen verzorgen.
Maar ja ik dus stoken met 50 watt DVB-S signaal naar Arnhem toe,en niks werken.
Ook analoog geen beeld te maken .
PI6ANH is behoorlijk sterk kan hem nu veel beter ontvangen dan vroeger.
Tja dan moet ik maar een account aanvragen. (ik heb al een mailtje gestuurd ,maar nog geen antwoord)
mss zie we elkaar nog wel via de paal.

groet ronald. PE1PZW
Heb je gezien dat er 2 stuks 23cm analoge ingangen niet in orde zijn? Volgens Pascal vermoedelijk een temperatuur probleem. Op de digitale ingang schijnt de sync detect niet te werken. Vraagt allemaal een trip naar de toren en dat heeft zo z'n voeten in de aarde.

Wat betreft account aanvragen: ik heb zelf ook een aanvraag lopen (al tegen de 2 maanden gok ik) maar nog geen response gekregen. Er zijn in het Arnhemse voldoende mensen die webconsole toegang hebben en die voor jou de juiste ingang aan kunnen zetten voor de velddag. Hoe laat enz?

Zelf heb ik alleen rx dus het blijft bij kijken :)

Wilko

PapaWhiskey
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2012, 23:57

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#5 Bericht door PapaWhiskey »

Gezien dat er 2 ingangen niet in orde zijn ,maar wij zenden vanuit de westkant van Arnhem, nou ja ietsje richting noord ,maar dat moet ie kunnen hebben.
wij willen erop vanaf de westkant 1250 Mhz analoog, en vanaf de west kant DVB-S 436 Mhz ( 2000 symb.rate. fec 3/4).
Dan hoop ik maar dat we op tijd de inlog hebben , anders gaat het hele feestje niet door.
Of er moet iemand zijn die ons kan helpen om de juiste ingangen open te zetten die drie dagen.
Of er moet iemand zijn die ons een inlogcode kan geven zodat we zelf kunnen schakelen.
Misschien kijkt er iemand mee van PI6ANH en ze kunnen me bereiken met PB .
of via PI4EDE.
Maar leuk dat je reageerde Wilco, ben er wel weer ff mee geholpen.

ronald pe1pzw

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#6 Bericht door almenaar »

Goedendag,
Er is waarschijnlijk meer aan de hand.Verleden jaar was er hetzelfde probleem,wat zich zelf weer heeft opgelost.Waarschijnlijk is het een voedingsprobleem en krijgen diverse voorversterkers geen spanning. Toen het later in de ruimte weer kouder werd, is waarschijnlijk de voeding weer gaan werken.De 70cm ontvanger(digitaal) heeft kuren?.wel genoeg signaal maar niet werken!.Dit was nog voordat het relais totaal uitviel.Alleen 3cm en 6cm ontvangers zijn nog bruikbaar. De besturing doet het prima.Ik kan zien dat er diverse keren de ontvangers geschakeld zijn geworden.(krom nederlands).De kans is dus groot dat anh het een tijdje niet doet,of het moet heeeeeel koud worden.
73 pe9kkm

PapaWhiskey
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2012, 23:57

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#7 Bericht door PapaWhiskey »

Oh...tja dat is eigenlijk nog droeviger nieuws als dat wat je schetst waar is.
Ik kan de verantwoordelijke ook niet bereiken. dat is ook het probleem.
Dus als ik het goed begrijp werkt alles dus niet behalve 10 GHz en 5?
Dan kun je hem net zo goed helemaal uitschakelen.
dus ik heb ik een maand voor niets zitten testen ?.....ik kan me haast niet voorstellen.
1 ding is zeker, dat de DTMF het niet doet bij schakelen van ingangen.
Maar goed we wachten af, we hebben nog een week voordat we los mogen gaan met (D)ATV.


we gaanhet zien groets

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#8 Bericht door PA1WBU »

PapaWhiskey schreef:Oh...tja dat is eigenlijk nog droeviger nieuws als dat wat je schetst waar is.
Ik kan de verantwoordelijke ook niet bereiken. dat is ook het probleem.
Dus als ik het goed begrijp werkt alles dus niet behalve 10 GHz en 5?
Dan kun je hem net zo goed helemaal uitschakelen.
dus ik heb ik een maand voor niets zitten testen ?.....ik kan me haast niet voorstellen.
1 ding is zeker, dat de DTMF het niet doet bij schakelen van ingangen.
Maar goed we wachten af, we hebben nog een week voordat we los mogen gaan met (D)ATV.


we gaanhet zien groets
Van de 3cm Oost ingang weet ik zeker dat ie werkt, Robert PE1MJA heeft met enige assistentie van mijn kant (ik kan 13cm ontvangen, hij niet HI) zijn 10GHz tx kunnen testen.

23cm ingang Oost heeft Pascal onlangs gebruikt om vanaf het afd Arnhem "Kluphonk" een lezing naar de toren te relayeren.

Van alle andere ingangen kan ik niks zinnigs zeggen.

Wilko

PapaWhiskey
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2012, 23:57

Re: PI6ANH onbestuurbaar?? met DTMF

#9 Bericht door PapaWhiskey »

Ontvangen van 13cm 2387 Mhz is geen probleem,pi6anh geeft eht een heel sterk en mooi videosignaal,dat is
niet het probleem.
Het klopt dat de oost ingang op 10Ghz wel werkt ,ik heb er pas een mooi testbeeld op zien staan van een amateur uit Dedemsvaart, enop smalband 438.6875 nog mee kunnen praten, maar hij wist ook niks te vertellen hoe het werkte.
We zullen vrijdag en zaterdag gaan zien of de westkant ook werkt , alleen we kunnen niet op 10Ghz uitkomen ,dat is jammer.
Ik heb nog wel iets liggen op 10 GHz,maar dat is ook al 15 jaar niet gebruikt,dus of het de tijd heeft overleefd weet ik niet hi.
en dan spreek ik hier wel over enkele miliwatts wat uit het hoorntje komt.
We hebben zin om dit weekende echt weer even een boost te geven aan ATV ,maar dan misschien zonder PI6ANH.
Dan misschien via PI6ATS of rechtstreeks,en kunnen de DATV zender met 50 Watt ook de andere kant op zetten.
Volgens mij is de algemene aanroep frequentie nog steeds 144.750 toch?
we staan in ieder geval op luisteren.
Moch iemand nog kunnen aanvullen of kunnen assisteren....dan graag!
mag ook via PB
Dus nogmaals voor anderen die dit lezen , wij willen met 1250 , 1248 of 1252 Mhz op de ingang van PI6ANH ..of DATV 436.000 Mhz .
bedankt Wilco.


groet ronald

Plaats reactie