DVB-S op 23cm met VLC en USRP

Alles over ATV, SSTV enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa9tv
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:03
Roepletters: PA9TV

DVB-S op 23cm met VLC en USRP

#1 Bericht door pa9tv »

Hallo,

Ik heb inmiddels geslaagde uitzendingen gedaan met DVB-S op 23cm. Met VLC als mpeg encoder en de USRP1 als zender. Het e.e.a. heb ik opgeschreven in:

http://www.hamspirit.nl/mediawiki/index ... RP_and_VLC

Als er mede-experimenteerders in bezit van een USRP, draaien met linux en willen kruisbestuiven, dan hoor ik het graag. Ook constructieve opmerkingen zijn welkom.

Gr. Simon (PA9TV)

pa9tv@hamspirit.nl

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: DVB-S op 23cm met VLC en USRP

#2 Bericht door coolepascal »

Simon,

Ik ben al een jaar of negen bezig met allerlij experimenten met GNU-Radio icm een tweetal USRP's maar ik in die tijd helaas moeten vast dat je wel erg op je eentje bent als je dat soort dingen gaat doen.
Ik heb er overigens heel andere dingen mee gedaan die de gemiddelde amateur al helemaal niet (nmaar ik wel) interesant vind.
Ik gebruik overigens zelden of nooit GRC, ik klop wel gewoon python code, of nog liever maak ik direct een processing blokje in CPP.
Door omstandigheden liggen de experimenten met GNU-Radio hier al geruime tijd stil bovendien ben ik daarnaast ook bezig mijn eigen SDR toolkit/platform te ontwikkelen en er zitten maar 24 uur in een dag waarin ook nog een heel scala van andere aktiviteiten gedaan moeten worden... waarom heeft een dag maar 24 uur eigenlijk ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie