160,80,40 Lowpass filter, veel verlies

Alles over zelfbouwprojecten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2497
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: 160,80,40 Lowpass filter, veel verlies

#16 Bericht door PA3DJS »

pe1cmo schreef:ATC zijn goede condensatoren, die kom je in alle professionele schakelingen wel tegen.
Mee eens, die zijn echt goed. We hebben ook nog Johanson. Wellicht kun je ook de RF / low ESR condensatoren van bijv AVX gebruiken (zijn wellicht goedkoper).

Voor de hobyist zijn dit soort componenten niet altijd makkelijk te verkrijgen. We hebben in NL tegenwoordig Sinuss voor als je niet bij Farnell kunt bestellen. De prijzen zijn doorgaans wel wat hoger dan bij Farnell.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: 160,80,40 Lowpass filter, veel verlies

#17 Bericht door ON7RA »

Juul, en Wim dacht ik,
Bedankt voor de info, ik ben toch al iets wijzer geworden denk ik. Heb nog even specific op RF capacitor gegoogeld, en dan kom ik, zoals Frits pa0fri ergens op het forum al melde, dit tegen. SMT (CDE) mcm01, min02, ATC etc. Die C0G,NP0, lijken mij vooral smd condensatoren :( , heb ik niet zo graag, of van die heel kleine gele of blauwe, lijken wel speld kopjes! Op de duur zie je het bos niet meer door de bomen, in ieder geval dank voor de moeite.
73 Renaat,
73 Renaat :D ON7RA :D

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: 160,80,40 Lowpass filter, veel verlies

#18 Bericht door EA5JEX »

Al eens aan SO2R schakeling gedacht?
(single operator 2 radio).
Dat werkt met relais, grote demping en in principe geen filters nodig.
Wel aparte antennes. Er zijn ook schakelingen om een 3 elements beam via 2 transceivers te gebruiken. Dan zijn er wel filters nodig.
Kees pa5cw

Plaats reactie