Citaat:
Quote ON5GM:
Reeds verschillende malen kreeg ik op het einde van een "kort qso" het volgende : 73 - 44.
Ben eens gaan googlen en vond bij 44 : ANSWER PROMPLY BY WIRE.
Maar wat bedoelen ze daar nu juist mee (sorry voor de misschien domme vraag)
Tja, die 44. Die wordt sinds 2008 gegeven bij de afsluiting van een QSO vanuit een World Flora and Fauna (WFF) activatie en is bedoeld om bij als afsluiting van het QSO de slogan van het programma: "Lets Save the green planet Earth!" over te brengen. '44' betekent dus niets anders dan 'Hou de wereld een beetje mooi'.
De WFF-stations zijn actief vanuit een natuurgebied. Bij voorkeur wordt het station ook door middel van milieuvriendelijke energie (zonnepanelen, windenergie) geactiveerd. Vooral vanuit het oostblok zijn er veel stations actief, maar de groene vlek spreidt zich meer en meer uit. Op het cluster zag ik bijvoorbeeld vandaag dat PA0FAW actief is vanuit WFF-PAFF-005 (ieder gebied heeft net zoals eilanden, vuurtorens en andere objecten een eigen ' registratienummer' )
Veel informatie over het programma was terug te vinden op de website
http://www.wff44.com. Ik zeg was, aangezien de site er op dit moment uit ligt (je komt bij de Russische provider terecht). Of dat tijdelijk of definitief is....geen idee.
Hoop dat je wat aan deze informatie hebt. In ieder geval 73 en
(ook al heb ik geen geitewollen sokken aan...) 44!