in 6 weken zendamateur geworden

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

in 6 weken zendamateur geworden

#1 Bericht door PD1FK »

Hoi ik wil ff mededelen dat ik geslaagt ben voor mijn novice licentie het examen werdt af genomen bij dirksen te arnhem op 2 juli om 10 uur s,morgen,s
ik ben half april begonen met de cursus op de DZLA Ik ben daar bij zo goed geholpen door PD1JAN, hij is cursus begeleider bij de DZLA ,ik heb samen met jan bijna 4 uur per dag in de leerstof gezeten .
het was de bedoeling van mij uit dat ik pas in december op zou gaan omdat ik totaal geen kennis heb van de hobby en de daarbij horende les stof
ik had al in juni op gekunnen maar ik was te laat met het aan melden PD1JAN heeft in totaal 2 keer de hele cursus gewist zodat ik alles weer opnieuw moest en kon maken zodat ik scherp bleef tot 2 juli
2 juli heb ik de examen gemaakt met goede resultaten en PD1JAN was extra van uit nijmegen gekomen om mij te ondersteunen. Ik krijg nu het vel begeerde papiertje waar ik al 27 jaar van gedroomt heb dus een online cursus doen heeft zeker zijn voordelen en zeker als er zulke mensen zijn zo als PD1JAN die je zo goed begeleide dan is het slagen een makkie.
73-PD1FK-frank

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#2 Bericht door PA4JAN »

Frank gefeliciteerd je was een kei in het leren
Altijd zat je in de leerstof van het DLZA
Ik gun je het van harte :D :D

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#3 Bericht door PE7EB »

Proficiat Frank, en geniet er van :D

Jan, jij ook gefeliciteerd met je pupil.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PD7F
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:45
Locatie: JO22mh

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#4 Bericht door PD7F »

gefeliciteerd! registreer je call ook op qrz.com (gewoon omdat het kan). Je kan je nickname wijzigen in je call als je dat wilt door een PB (persoonlijk bericht) te sturen aan een van de moderators, PA0ETE was zo vriendelijk dat voor mij te doen.
6 weken is snel, ik had er 8 nodig ;)
Keep Calm and Carry On
(Frans is de naam)

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#5 Bericht door PA3 »

Petje af. Ik had voorkennis en heb het in 8 weken gedaan, maar dan 4 uur per week. Ik denk dat het studeren voor het F-examen wel iets langer duurt voor ons beiden :D

Hans

P.S. In welke buurt woon je. Misschien komen we elkaar wel op de banden tegen.

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#6 Bericht door PA1ZP »

Hoi Frank

Proficiat.

En de grootste reden van het slagen is dat je er met name zelf keihard aan gewerkt hebt.
Natuurlijk heeft Jan je geweldig geholpen maar je hebt het zelf moeten doen.
Eerste en belangrijkste reden om amateur te kunnen worden is motivatie en inzet.

Natuurlijk werkt zo een cursus via internet, maar ook deze is geheel afhankelijk van de inzet van beide partijen.

Geniet er van Frank en veel plezier op de diverse banden met je nieuwe call, al lijkt het mij dat het bij AT tegenwoordig wat langer duurt voordat je je papiertje krijgt als een 3 tal jaren geleden.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

PA3JT
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:19
Contacteer:

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#7 Bericht door PA3JT »

Gefeliciteerd, en dat roep ik dan aan beiden!
Ik heb m'n F-papiertje gedeeltelijk met de DLZA-cursus gehaald. Ik zat namelijk ook met m'n neus in de VERON-boeken. Door diverse omstandigheden ben ik overdag niet of nauwlijks in staat om een cursus te volgen, maar tijdens nachtdiensten deed ik dan de DLZA-cursus vanaf m'n werk. Ik had daarbij natuurlijk iets minder ondersteuning, want op die tijdstippen (zeg na 01:00 uur) zijn er natuurlijk iets minder cursus-begeleiders aanwezig die nog even een uurtje of wat aan de gang kunnen.
Maar dat maakt verder niet uit, ik heb zéér veel gehad aan die DLZA-cursus, en ook aan die boeken van de VERON.

M'n N-registratie heb ik trouwens op dezelfde manier gehaald.

Nogmaals; gefeliciteerd voor het behalen, hulde voor je inzet en mijn petje gaat af voor zowel de cursist als de begeleider!
communiceren is heel wat anders dan het tot stand brengen van een verbinding.

FT-897D | FT-225RD | FT-7800 | FT-817 met TR1300 23cm Transverter| diverse Motorola MX | SE-550 UHF | Alinco DJ-G7E

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#8 Bericht door PA2LO »

Frank, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe fanatiek je aan het leren bent geslagen. Meerdere malen heeft Jan je proberen af te remmen, maar er was geen houden aan: je moest en zou je papiertje halen! Je hebt jezelf enorm achter de broek aan gezeten. Voor de cursusbegeleiders is het altijd leuk om zulke fanatiekelingen erbij te hebben. Ook veel respect voor Jan, die je heel intensief, bijna dagelijks (!) heeft ondersteund bij de lesstof!

Hopelijk inspireert het anderen om toch ook de studie (weer) eens op te pakken. Veel plezier op de banden en hopelijk komen we elkaar daar ook snel weer eens tegen.

73s de PA2LO
Gert
_____________________________________________________________________________
Kenwood TS-480 / Begali Expedition / Radiosport RS60cf / Optibeam OB9-5 en OB1-3040

vy 73 de PA2LO

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#9 Bericht door wbeekman »

Allereerst van Harte Gefeliciteerd.

Ik heb heel veel respect voor je.
Mijn komplimenten en geniet van deze erg leuke hobby.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
pd4sam
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:45
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#10 Bericht door pd4sam »

Ook gefeliciteerd uit het mooie Dordrecht :-)
En hopelijk op leuke verbindingen.
73' van PD4SAM Rob http://pd4sam.webs.com

pa3gv
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2006, 03:20

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#11 Bericht door pa3gv »

Sja dat is natuurlijk niet goed voor die DLZA (Digitale Leeromgeving Zend Amateurs).
Zo raken ze alle cursisten kwijt en gaan ze de amateur banden op.

De DLZA heeft inderdaad (F)ull & (N)ovice en is voor iedereen gratis, hierbij maakt het niet uit of men er slechts 6 weken of 6 maanden voor meer voor nodig heeft. Iedereen doet mee in zijn eigen tempo in de vernieuwde DLZA opzet die beter aansluit bij de vele examen mogelijkheden.

De examinerende instanties (Stichting Radio Examens) & (Dirksen) maken het mogelijk dat iedereen we minstens een keer per maand ergens in het land op examen kan. Bij de DLZA kun je elke minuut van de dag leren met bijbehorende ondersteuning van de cursisten begeleiders. Toegegeven in de nachtelijke uren zijn ze er minder :-)

http://www.dlza.nl

PA3JT
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:19
Contacteer:

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#12 Bericht door PA3JT »

pa3fbl schreef:........ Toegegeven in de nachtelijke uren zijn ze er minder :-)

http://www.dlza.nl
Maar dat was voor mij geen enkel bezwaar, het cursusmateriaal en de oefenstof zijn 's nachts hetzelfde als overdag en daar heb ik dus veel baat bij gehad!
communiceren is heel wat anders dan het tot stand brengen van een verbinding.

FT-897D | FT-225RD | FT-7800 | FT-817 met TR1300 23cm Transverter| diverse Motorola MX | SE-550 UHF | Alinco DJ-G7E

PD1FK
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:56

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#13 Bericht door PD1FK »

PD7F schreef:gefeliciteerd! registreer je call ook op qrz.com (gewoon omdat het kan). Je kan je nickname wijzigen in je call als je dat wilt door een PB (persoonlijk bericht) te sturen aan een van de moderators, PA0ETE was zo vriendelijk dat voor mij te doen.
6 weken is snel, ik had er 8 nodig ;)
wie kan mij helpen om bij qrz.com aan te melden ik krijg het niet voormekaar mijn engels is helaas niet zo best
73-PD1FK-frank

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: in 6 weken zendamateur geworden

#14 Bericht door PE7EB »

Je staat op QRZ.com Frank.

Stuur even de gegevens die je er op wilt hebben in een pb dan voer ik dat verder ook in.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Plaats reactie