DGPS OP 70CM !!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Re: DGPS OP 70CM !!

#16 Bericht door on7wp »

Mooi zo. Meer van die brieven...

Ik ga in alle geval het vermogen van AL mijn UHF repeaters opdrijven naar het maximum dat op mijn vergunning toegelaten is , zijnde 500 W ERP.
ON0VRT 117 m agl draait al op 200 W ERP, ON0BT 90 m agl op 300 W ERP.
Binnenkort gaat ON0ZK op 439,200 van 20 naar 500 W ERP en hebben ze er in de buurt van eindhoven ook wat aan....
En in Antwerpen komt weldra ook nog een op het noorden gerichte nagelnieuwe systeem op 110 m agl.
En we kunnen er nog wat packet en APRS bijduwen ook....
En nog wat D-star bakens en repeaters...

Agentschap telecom...here we come !!!!!

dat die DGPS gestuurde tractoren maar tilt slaan....

Pedro

Nederlanders kom uit uw kot, laat u niet inpakken door jullie kleinburgerlijke bestuur !

De Belgen zijn nog steeds de dappersten der galliërs, en er zijn er hier al enkele de strijdbijl aan het opgraven...

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#17 Bericht door PA3FS »

Heb je nog een e-mail adres van deze mevrouw Timmer Eric ? Dan heeft men alles compleet mail+ adres .

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#18 Bericht door PE7EB »

Nader bericht volgt...wacht...uit!
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#19 Bericht door PE7EB »

Dit antwoord ontving ik vandaag:

Geachte heer Boot,

Dank voor uw mailbericht. De commissie als geheel heeft echter geen opvatting over bepaalde zaken, wel de afzonderlijke fracties die daarin vertegenwoordigd zijn. Ik stel u dan ook voor deze vragen niet te richten aan de vaste commissie voor Economische Zaken, maar aan de woordvoerders van de afzonderlijke fracties uit de Tweede Kamer.

Een tweede mogelijkheid is dat ik u vragen wel doorgeleidt naar de leden van de vaste commissie, echter niet vanuit het oogmerk tot beantwoording, maar ter kennisname. Leden kunnen deze informatie dan desgewenst betrekken bij hun inbreng tijdens het algemeen overleg Telecommunicatie (tussen de vaste commissie EZ en de staatssecretaris van EZ) op 18 juni 2009 (10 en 13 uur). Dit overleg is openbaar en vindt plaats in het gebouw van de Tweede Kamer te Den Haag.

Met vriendelijke groet,

Michèle Franke

Griffier van de vaste commissie voor Economische Zaken Tweede Kamer der Staten-Generaal


In reactie hierop, heb ik de tekst aangepast, en verzonden naar alle fracties in de Tweede Kamer.

De nieuwe opmaak:


Geachte leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal,

Graag uw aandacht voor het volgende:

Binnen de gemeenschap van radiozendamateurs ontstaat op het moment en behoorlijke discussie, over een schijnbaar reeds door het onder het Ministerie van Economische Zaken ressorterende Agentschap Telecom genomen beslissing, met betrekking tot het plaatsen van DGPS apparatuur in het frequentieband segment 438 t/m 440 MHz.

In het kader van deze discussie heb ik de volgende vragen aan u:
-bent u op de hoogte van deze beslissing?
-bent u op de hoogte van het feit dat deze beslissing door de radiozendamateurs "omstreden" wordt genoemd?
-bent u op de hoogte dat binnen Europa Nederland waarschijnlijk de enige is die deze toepassing in dit stukje spectrum wil plaatsen?
-bent u op de hoogte van het feit dat Nederlandse radiozendamateurs in het segment 436 - 440 MHz waarbinnen dus ook 438-440 MHz valt, een secundaire status hebben, dit in tegenstelling tot onze mede amateurs in de ons omringende landen en vrijwel de gehele rest van Europa waar deze een primaire, dan wel een exclusieve status hebben?
-bent op de hoogte van de beweringen dat Nederland zijn buurlanden, met name België en Duitsland wil "dwingen" hun regelgeving dusdanig in het nadeel van de radioamateurs in die landen aan te passen, zodat de daar nu toegewezen toepassingen maar geen storing veroorzaken op de "vreemde" Nederlandse toepassing van dit segment?
-indien u van bovenstaande zaken op de hoogte bent, kunt u mij dan uitleggen waarom deze beslissing toch genomen is, vooral gezien het alsmaar weer klinkende "één Europa" vanuit de politiek?

Graag uw reactie.


Met vriendelijke groeten,

Eric Boot (radioroepnaam PE7EB)
Bourgondiëstraat 30
1827 BB ALKMAAR

En dit is de adressen lijst:

CDA: j.tenhoopen*at*tweedekamer*punt*nl
CU: christenunie*at*tweedekamer*punt*nl
D66: d66*at*tweedekamer*punt*nl
GL: GroenLinks*at*tweedekamer*punt*nl
PvdA: informatie*at*pvda*punt*nl
PVV: G.Wilders*at*tweedekamer*punt*nl
SGP: sgp*at*tweedekamer*punt*nl
SP: kamer*at*sp*punt*nl
TON: r.verdonk*at*tweedekamer*punt*nl
VVD: vvdvoorlichting*at*tweedekamer*punt*nl

De PvdD is alleen te bereiken via het contact formulier op haar website: www*punt*partijvoordedieren*punt*nl/content/view/120

Wel graag roepletters en NAW gegevens aanpassen na copy/paste ;) :mrgreen:

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#20 Bericht door PA3FS »

Ok tnx.

Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Re: DGPS OP 70CM !!

#21 Bericht door on7wp »

van de belgen, de dappersten der galliers.....

Betreffende: Niet Europees conforme frequentietoewijzing door Agentschap Telecom hindert noodcommunicatiesystemen in de buurlanden.


Geachte leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal,



Graag uw aandacht voor het volgende:

Het onder het Ministerie van Economische Zaken ressorterende Agentschap Telecom heeft éénzijdig zonder enige Europese coordinatie een bedroevenswaardige beslissing genomen, met betrekking tot het plaatsen van DGPS apparatuur in het frequentieband segment 438 t/m 440 MHz. Deze DGPS-apparatuur wordt gebruikt om landbouwvoertuigen te assisteren bij hun plaatsbepaling. De systemen worden uitgebaat door commerciële organisaties vanuit commercieel oogpunt. Deze frequentieband is echter al tientallen jaren wereldwijd exclusief toegekend aan de radiozendamateurs.

Meer nog, het antwoord van het Agentschap Telecom op een recente frequentiecoordinatievraag van het relaisstation van Brussel ON0BT had meer weg van een chantagepoging. We worden vrijwel gedwongen ons akkoord te verklaren met deze implanting van DGPS of men zou toekomstige coordinatievragen botweg weigeren...

In de buurlanden Duitsland en Belgie wordt deze frequentieband gebruikt op primaire basis door relaisstations. Zelf ben ik beheerder van drie belangrijke stations in dit bandsegment geplaatst op de masten van de openbare omroep op grote hoogte met een dekking van vrijwel gans Vlaanderen en grote delen van Zuid-Nederland. Ik steek veel tijd, geld en energie in de uitbouw van deze stations die deel uitmaken van het radionoodnet dat geconcipieerd is om in werking te treden bij grote calamiteiten waarbij het reguliere GSM verkeer verstoord zou worden. Niet dat we een 9/11 in de benelux willen meemaken maar we kunnen maar beter voorbereid zijn. Ook draaien hier in hetzelfde bandsegment Winlink systemen die bij een totale uitval van netspanning en dataverbindingen een redundant emailverkeersysteem over radio kunnen opzetten naar servers verdeeld over de continenten ontworpen voor dit soort van noodgevallen. Al dit moois wordt gestoord door "traktortoestanden" uit Nederland ten gevolge van een ondoordacht frequentiebeheer aldaar....

De plaatsing van de DGPS applicaties is niet conform met wat elders in Europa gebeurt. Elders neemt men het segment 440-470 MHz om deze toestellen te plaatsen en blijft men uit het vaarwater van de radioamateurdienst. Het argument als zou 440-450 MHz in Nederland exclusief aan het leger toegekend zijn is slechts een gemakkelijkheidsoplossing. Ook voor PMR446 applicaties binnen een Europees kader is de militaire allocatie moeten wijken.

Mag ik dan ook vragen dat het nodige gedaan wordt om deze niet "intruders" uit het bandsegment 438-440 MHz te verwijderen. Ik wil er fijntjes op wijzen dat verschillende van deze systemen geplaatst zijn in het grensgebied zonder voorafgaande coordinering met het Belgisch Instituut voor Post en Telecommuinicatie, zoals vereist met grensoverscheidende applicaties. Het BIPT is na de feiten op de hoogte gesteld.

De Belgische noch de Duitse radioamateurs zijn gediend met een veelvoud van deze 24-uurs 7 dagen per week stoorsignalen en zijn niet van plan hun bestaande applicaties te laten wijken.

Gelet op het belang van wide area repeater systemen bij provincieoverschrijdende stroompannes wil ik U verzoeken het gezond verstand te laten primeren boven de commerciele belangen van de DGPS aanbieders en deze conform de andere Europese partners een allocatie te geven in het bandsegment 440-470 MHz en de bestaande systemen zo snel mogelijk te migreren.

Mag ik U danken voor uw aandacht en verdere maatregelen nemen, te starten met deze zaak aan te kaarten tijdens het algemeen overleg Telecommunicatie (tussen de vaste commissie EZ en de staatssecretaris van EZ) op 18 juni 2009 (10 en 13 uur).,

Pedro M.J. Wyns
Technisch verantwoordelijke ON0VRT, ON0BT, ON0ZK, ON0A
Moutstraat 7
B-2220 Hallaar
België

Manitou
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:09
Locatie: planet earth

Re: DGPS OP 70CM !!

#22 Bericht door Manitou »

geen%20dgps.jpg
geen%20dgps.jpg (49.63 KiB) 8373 keer bekeken

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#23 Bericht door PE7EB »

Downloaden, printen, eventueel plastificeren en achter het (auto)raam.
Nee tegen DGPS.doc
(123.5 KiB) 255 keer gedownload
Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pe1oid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:52
Roepletters: pe1oid
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: DGPS OP 70CM !!

#24 Bericht door pe1oid »

PE7EB schreef:Op verzoek hier de tekst van de door mij verzonden mail:

Geachte mevrouw Timmer,

Graag als voorzitter van de kamer commissie voor Economische Zaken uw aandacht voor het volgende:

Binnen de gemeenschap van radiozendamateurs ontstaat op het moment en behoorlijke discussie, over een schijnbaar reeds door het onder het Ministerie van Economische Zaken ressorterende Agentschap Telecom genomen beslissing, met betrekking tot het plaatsen van DGPS apparatuur in het frequentieband segment 438 t/m 440 MHz.

In het kader van deze discussie heb ik de volgende vragen aan u:

- is de commissie op de hoogte van deze beslissing?
- is de commissie op de hoogte van het feit dat deze beslissing door de radiozendamateurs "omstreden" wordt genoemd?
- is de commissie op de hoogte dat binnen Europa Nederland waarschijnlijk de enige is die deze toepassing in dit stukje spectrum wil plaatsen?
- is de commissie op de hoogte van het feit dat Nederlandse radiozendamateurs in het segment 436 - 440 MHz waarbinnen dus ook 438-440 MHz valt, een secundaire status hebben, dit in tegenstelling tot onze mede amateurs in de ons omringende landen en vrijwel de gehele rest van Europa waar deze een primaire, dan wel een exclusieve status hebben?
- is de commissie op de hoogte van de beweringen dat Nederland zijn buurlanden, met name België en Duitsland wil "dwingen" hun regelgeving dusdanig in het nadeel van de radioamateurs in die landen aan te passen, zodat de daar nu toegewezen toepassingen maar geen storing veroorzaken op de "vreemde" Nederlandse toepassing van dit segment?
- indien de commissie van bovenstaande zaken op de hoogte is, waarom is deze beslissing dan toch genomen, vooral gezien het alsmaar weer klinkende "één Europa" vanuit de politiek?

Graag uw antwoord.


Met vriendelijke groeten,

Eric Boot (radioroepnaam PE7EB)
Bourgondiëstraat 30
1827 BB ALKMAAR
Hier een reactie die in van de PvdD kreeg :

Geachte heer ,

Hartelijk dank voor uw email over het plaatsen van DGPS apparatuur. Wij
hebben uw schrijven in goede orde ontvangen.

Als Partij voor de Dieren richten we ons vooral op onze speerpunten,
namelijk zaken die te maken hebben met dierenwelzijn, natuur en milieu.
Op deze terreinen is veel belangrijk werk te verzetten, en daaraan
werken wij met man en macht. Andere onderwerpen voor zover die niet in
ons verkiezingsprogramma aan de orde komen, beoordelen wij per geval
wanneer die in de kamer aan de orde komen.

Als relatief kleine politieke partij zijn we niet altijd in de
gelegenheid ons grondig te verdiepen in dossiers die geen direct verband
houden met onze speerpunten. Uiteraard streven we er wel naar om ?C
indien mogelijk - goedgefundeerde standpunten over diverse onderwerpen
te formuleren.

In algemene zin is het zo dat mededogen, duurzaamheid en opkomen voor de
zwakkeren de uitgangspunten zijn van ??l onze standpunten - ook als deze
niet direct zijn gerelateerd aan dierenwelzijn, natuur en milieu.

We hopen dat u begrip hebt voor het feit dat wij uw vraag niet
inhoudelijk kunnen beantwoorden. Graag wijzen we u wel op ons
beginselprogramma en ons verkiezingsprogramma, waarin we 220 maatregelen
voorstellen die goed zijn voor dier, mens, natuur en milieu. U vindt
beide programma??s op onze website www.partijvoordedieren.nl

Met vriendelijke groet,

Roza Vink
Partij voor de Dieren

www.partijvoordedieren.nl

Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Re: DGPS OP 70CM !!

#25 Bericht door on7wp »

je kan die partij van de dieren zeggen dat het gaat om het machinaal massaal industrieel toepassen van landbouwactiviteiten....

Wilders heeft alvast met aandacht mijn mail gelezen....

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#26 Bericht door PE7EB »

Dit is op de site van de DARC te lezen.

Bij de UBA is het eigenlijk net zo stil als bij VERON en VRZA.

Hoe zit dat met de UBA Pedro?

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#27 Bericht door PA3FS »

Heb nog geen reactie's gehad op de inhoud v/d mails .

Hier nog een link m.b.t DGPRS berichten uit ON :arrow: http://www.rbo.be/dgps.htm

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#28 Bericht door PA3FS »

Vandaag de volgende reacties gehad op mijn mail m.b.t DGPS .
Van de VRZA :arrow: Beste Frank,
Onze secr is heerlijk op vakantie en heeft de mail naar mij doorgeschakeld.
Ik kan je echter melden dat de verenigingen NIET op hun achterste zitten.

73,s

Wim Visch PG9W


En van Rita Verdonk :arrow: Geachte heer F.S....... ,



Hartelijk dank voor uw mail.

Ik heb deze met interesse gelezen.

Ik kan helaas niets voor u betekenen.



Met vriendelijke groet,



Rita Verdonk.

pd3lkn
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2008, 23:43
Locatie: Asterdam

Re: DGPS OP 70CM !!

#29 Bericht door pd3lkn »

tja denken jullie nu echt dat die partijen iets voor ons kunnen betekenen het gaat toch om een comercieel belang we zijn ondergeschikt :?

misschien heeft het zin als we massaal de van eric brief copyeren onze eigen roep letters en adres gegevenens en door sturen naar de juiste instanties
ik ben teminste niet van plan mij het zwijgen te laten opleggen in dat band sigment en hopelijk zijn er meerder die dat met mij doen?

groeten Eric PD3LKN

pd3lkn
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2008, 23:43
Locatie: Asterdam

Re: DGPS OP 70CM !!

#30 Bericht door pd3lkn »

Mischien komt het omdat het al laat is of me biertje is verkeerd gevallen :o maar heeft er iemand al een gedacht aan media bekendheid

zoiets als sbs6 hart van nederland ?

die zijn wel in voor dit soort onderwerpen dacht ik


groet Eric PD3LKN

Plaats reactie