Op vakantie.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Op vakantie.

#16 Bericht door Yannick PE2YSB »

Denemarken inderdaad. Zit een weekje aan de westkust, JO45EV.
Heb een 20m (vertikaal) en een 15m (dipool) antenne mee genomen. Afgelopen dagen de 20m er op gehad, straks even kijken of ik de 15m netjes opgehangen krijg.
Heerlijk weinig qrm hier.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Op vakantie.

#17 Bericht door PA3DAT »

PD2R schreef:Als dit recente foto’s zijn dan geloof ik trouwens nooit dat het Zweden kan zijn :wink:
Daar gaan toch ook mensen heen?
Sander Schimmelpenninck en Thomas Erdbrink maakten er recent een televisieprogramma,
over de manier waarop de Zweden het hebben aangepakt...
Zie https://www.vpro.nl/programmas/zweden-d ... nders.html

Veel plezier Yannick, ik ben zelf net terug van 3 weken zuid-Frankrijk! Weinig aan de hobby
gedaan trouwens, ondank dat we met 2 stellen (= 4 radioamateurs) waren... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Op vakantie.

#18 Bericht door Yannick PE2YSB »

Heel veel doe ik ook niet. Ben de enige zendamateur in het gezelschap. We zitten met familie in een huisje, 2 Babies er bij dus veel rondom het huisje. Zit gewoon lekker buiten, voornamelijk te luisteren en kijken hoe mijn zoontje in de zandbak speelt. Maak niet zo veel qso's . QRP vraagt sowieso wat geduld :D maar het gaat opvallend goed.

Hou mijn log bij op qrz.com
https://www.qrz.com/db/OZ/PE2YSB
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Op vakantie.

#19 Bericht door PD2R »

Aha, aan het Ringkobing Fjord, daar heb ik ook eens een vakantie doorgebracht. Over twee weken gaan we weer naar het vertrouwde stekkie op Noord Jutland net onder Saeby aan de oostkust. De vakantie set-up wordt een IC-7300, een FB-33, en een dipool en vertical voor 40 meter :mrgreen: Dat heb je als de eigenaar van het vakantiehuisje ook een zendamateur is :wink:

Alloys, tuurlijk gaan er mensen naar Zweden maar vakantie vieren in dat land wordt nog steeds afgeraden en is dus niet zonder risico's. Een reisverzekering is mogelijk niet meer geldig en bij problemen hoef je ook niet snel op hulp van de Nederlandse overheid te rekenen. Een documentaire maken is natuurlijk geen vakantie en daar komt bij dat journalisten vaak een andere reisverzekering hebben.
Verder is het de bedoeling dat je na je bezoek aan SM nog 14 dagen in thuisquarantaine blijft. Mijn werkgever stelt dat ik vakantieverlof op moet nemen voor de werkdagen dat ik in thuisquarantaine moet blijven tenzij ik volledig thuis kan werken.
Dus ja, Yannick had ik zeker in Zweden kunnen zitten maar dat leek mij echter vrij onwaarschijnlijk.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Op vakantie.

#20 Bericht door Yannick PE2YSB »

Denemarken was ook bijna niet doorgegaan als het nog code oranje was ivm verzekering die dan niet dekt inderdaad. Mijn broer woont in Kopenhagen met zijn gezin en heeft nu hier aan de westkust een vakantiehuis gehuurd waar we een week zijn. Originele plan zouden we daarna doorreizen naar Noorwegen (schoonfamilie opzoeken) maar daar is het nog niet zeker hoe het met de grens is en willen we geen risico nemen. Volgend jaar nieuwe poging

Qua set heb ik de ft817 bij. Ik mocht alles mee nemen van mijn vrouw, mits het in mijn rugzak past :). Heb ook een 40/20/10 endfed bij, alleen zo slim geweest de trafo thuis te laten :)
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Plaats reactie