Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3362
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#46 Bericht door Juul - PE0GJG »

Inderdaad André, jij denkt gewoon na en je kent de geschiedenis. Maar er zijn nog steeds mensen en zendamateurs die maar wat 'roeptoeteren'.
Kom je tegenwoordig veel tegen op Internet. Niet gehinderd door enige kennis en ook niet zich even op de hoogte stellen hoe het nu echt zat................en da's jammer.

En nog een aardig feitje, het toenmalige hoofd, jaren 70, van de PTT-RCD opsporingsdienst kwam regelmatig bij ons langs en voetbalde zelfs in ons elftal. En hij zei nooit dat we "piraat" waren.....

Als we al piraat waren had de overheid ook de T&T wet niet hoeven veranderen in 1974, zodat het wel strafbaar werd. (voor de onwetende, T&T = Telegraaf en Telefoonwet)
En die wet verbood na 31 augustus 1974 het medewerken aan...............meer niet. En dat deden we dus niet.
Eerder tijdens de stranding nam de Officier van justitie in A'dam ook het schip en de zender niet in beslag.

Beter kan ik het niet uitleggen. Maar soms willen mensen het niet snappen, die vinden nou eenmaal wat ze vinden. (beetje Trump denk ik dan)

Dus Jurgen - PA3KC zal wel zeggen;"Toch waren jullie piraat", omdat hij dat gewoon vindt. Maar niet gebaseerd door feiten.

Ik schrijf toch ook niet hier nu dat al die mensen die hier zo reageren, niet gehinderd door enige kennis wellicht "vroeger" wel "piraat" waren...............................................................

De enige zender die ik stiekem ooit neergezet heb was een Sennheiser om de verbinding tussen de Tweede kamer en onze studio in Scheveningen te onderhouden samen met de Telegraaf. Ja, dat mocht eigenlijk niet...........maar werd oogluikend toegestaan. Tja....................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#47 Bericht door ex-F0NVA »

Juul - PE0GJG schreef: Maar soms willen mensen het niet snappen, die vinden nou eenmaal wat ze vinden.
Dat wist Albert Einstein al:

Es ist schwieriger, eine vorgefasste Meinung zu zertrümmern als ein Atom.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#48 Bericht door PE1PQX »

Juul - PE0GJG schreef:Inderdaad André, jij denkt gewoon na en je kent de geschiedenis. Maar er zijn nog steeds mensen en zendamateurs die maar wat 'roeptoeteren'.
Ik weet zeker niet alles, maar de 'L' in RTL betekend zeker geen Limburg :mrgreen:
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

FB64 PD9RD
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 mar 2020, 16:38
Roepletters: PD9RD

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#49 Bericht door FB64 PD9RD »

SilverArrow schreef:Wel apart dat nu de piraten hier als crimineel wordt aangemerkt, maar men vergeet dat de meeste hier zijn begonnen als? Juist. :roll:
Precies, ik ben dus een crimineel (kan verjaard zijn) met m'n President Lincoln lang geleden. Ik beken .. En eens een crimineel, altijd een crimineel. :wink:
Kenwood TS 990 / Yaesu FT950 / DX Commander / HyEnd EFHW 40/20/10 / Zelfbouw 20m EF Vertical / Fritzel FB13

Plaats reactie