Agentschap Telecom

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#16 Bericht door pb1a »

Jongens bedankt voor de reacties Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen.

Groet Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

"Jongens" ? en de meisjes dan?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#18 Bericht door PA3HGT »

PA5E schreef:
pb1a schreef:
pa1bvm schreef:maar dan gaat het toch om een persoon ... niet de hele dienst .. toch ?
lijkt me dat een enkel vervelend gesprek geen maat mag zijn voor een complete instelling ..

ik werd laatst heel vriendelijk door een agent te woord gestaan .. ik weet zeker dat er daar ook lieden zijn die zich anders gedragen ..

een en ander blijft natuurlijk wel vervelend ..
Ja daar heb je een punt. Ik heb nu 30 jaar mijn machtiging (moest nog telegrafie examens) en ben altijd uiterst vriendelijk geholpen. Qua EMC los ik altijd zelf mijn problemen op. De koffie stond klaar. Ik woonde in Kortenhoef en heb zelfs bij veel van die boys in de klas gezeten. Zat ongeveer 800 meter bij ze vandaan. Had toen een TS 440S die ik vrijwillig voor hun tot 40 Watt had terug gedraaid Werd altijd zeer gewaardeerd 15 meter gebruikte ik niet omdat ze dam mijn harmonische hoorde die 62 dB onderdrukt was. Nog een drake loopasfilter gekocht en toen was de zaak meer dan 80 dB onderdrukt. De samenwerking was zeer dan uitmuntend en mijn vrijwillige bijdrage zodat hun hun werk konden doen werd zeer gewaardeerd. Soms kwamen als ze een rotdag gehad hadden spontaan op
de koffie. Nu kreeg ik iemand die gewoon met zijn verkeerde been uit bed gestapt was. Ik noemde mijn naam en meneer was gelijk geïrriteerd. Waarom als je altijd vrijwillig heb meegewerkt en als je dan zo de kous op je kop krijgt getuigend niet echt van correctheid. Zendamateurs die bij AT werkte en af en toe uitkwamen zochten mij ook als eerste op. Ik was hun buurman en de meeste kon ik van de lagere school Mijn vrouw had een C machtiging. Ik zat altijd in het nachtuilen net. Nooit geen problemen gehad. Dat staat zo haaks als ik nu bejegend ben dat dat voor mij niet meer als een koude douch was. Als ze niets voor je kunnen doen werd ook uitgelegd waarom zodat je er ook begrip voor op kon brengen. (Je kan niet altijd je zin krijgen.) Daar was nu geen sprake van Het werd mij kwalijk genomen dat ik een klacht had ingediend. Ik heb niet gescholden maar heb hem wel op zijn verantwoording gewezen, want van vriendelijkheid was geen spraken. Gezien alle zonnepanelen die en andere elektronica die op ons af komen vrees ik dat ze met ons in hun maag zitten en inzetten op een uitstervingsbeleid van de amateur dienst. Zo kwam het op mijn over.
Of ik het hier bij laat weet ik nog niet. Ik moet eerst van mijn boosheid af voor ik eventueel verdere stappen onderneem. Een advies van de rechter acht ik niet uitgesloten. Als maatschappelijk werker/ juridisch medewerker heb ik wel vaker de Staat der Nederlanden voor de rechter gesleept en tot nu toe alles gewonnen. Ik wil eerst weten of dat zin heeft en of ik er zelf wel zin in heb. Ik acht het niet uitgesloten dat zowel mijn vrouw Anja PE2RCY als ik aan het eind van het jaar onze machtiging beëindigen. Dit heeft voor ons geen zin meer . Ik ga niet mijn energie steken in een bodemloze put.

Gr Anne Mak PB1A
jesus man? :-)
lees je betoog eens terug, je mag blij zijn dat je nog de vrijheid hebt om te kunnen experimenteren op diverse frequenties!

Ik stap ook wel eens met m'n verkeerde been uit bed, dan krijgt ook iedereen er van langs die dag!
Naderhand heb ik er (vaak, ..niet altijd!) spijt van.

Als jij je machtiging, door dat vervelende telefoontje ...ach, waar bemoei ik me mee :-) hahhaaa
btw mocht je je machtiging opzeggen, je call pb1a is wel 'n mooie, dan wil ik 'm wel van je overnemen.
Moet je je wel betijds afmelden overal, ook qrz.com enzo
Ook bij QRZCQ : https://www.qrzcq.com/call/PB1A , niet vergeten.

Iedereen heeft idd een slechte dag,zelfs ik ;-) maar om mogelijk je vergunning bij het grof vuil.....sta er gewoon boven.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#19 Bericht door pb1a »

Jongens en meiden nogmaals bedankt voor de goede adviezen. Ik heb er inmiddels een nachtje over geslapen en sta er nu boven, dus behoud ik toch gewoon maar mijn machtiging HI. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr Anne PB1A :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Agentschap Telecom

#20 Bericht door Frankyboy »

Mooi, zoals gezegd zal je wel iemand gesproken hebben die zijn dag niet had. Niet netjes maar het overkomt iedereen wel eens.

Vorig jaar ook contact gehad over een extra marifoon met het AT, ging niet helemaal goed met het registratie bewijs.
Voor degene die het niet weten, elke marifoon heeft een eigen registratiebewijs. Dat is meerdere pasjes aan boord: en je certificaat en je registratie per marifoon.
(Iets voor zendamateurs voor elke zender een bewijs met bijbehorende kosten 8) :lol: )

Maar uitstekend en vriendelijk geholpen EN opgelost.
Dus ook tevreden met AT op zowel op zendamateur en op marifoon gebied.

Gebruikersavatar
Leo PA5LS
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2008, 00:30

Re: Agentschap Telecom

#21 Bericht door Leo PA5LS »

Dus ook tevreden met AT op zowel op zendamateur en op marifoon gebied.
Hier ook, heb net de factuur á €84 binnnengekregen. Weer een verhoging van een dikke 10%.
Ach, je betaakd wat meer en krijgt wat minder :roll:

Maarre ... ik heb voor de boot 1 registratie, daar staan alle apparaten in vermeld: 2x DSC marifoon, 1x VHF porto+ATIS, 2xUHF porto, AIS transponder en de X-band radar. Heel de santekraam voor €42, dus precies hetzelfde als m'n amateurgerei wat betalen betreft. Heb jij dan meerdere marfoons en elk met een eigen ATIS/MMSI code, dus voor meerdere boten ?

ik zal toch 's navragen hoe het nou zit met m'n Icom IC-7100 aan boord. Ik heb Marcom A en mag dus op de maritieme HF banden uitkomen, moet die 7100 dan ook bij de maritieme registratie ook al zit daar geen DSC/MMSI code in ?

gr. Leo

PS: het register ligt op z'n gat, ik denk dat meer amateurs en watersporters de envelop ontvangen hebben :D

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#22 Bericht door PA1AIS »

Leo PA5LS schreef:
ik zal toch 's navragen hoe het nou zit met m'n Icom IC-7100 aan boord. Ik heb Marcom A en mag dus op de maritieme HF banden uitkomen, moet die 7100 dan ook bij de maritieme registratie ook al zit daar geen DSC/MMSI code in ?

gr. Leo

PS: het register ligt op z'n gat, ik denk dat meer amateurs en watersporters de envelop ontvangen hebben :D

Die 7100 is niet RTT&E gekeurd voor gebruik buiten de HAM banden en mag dus derhalve ook niet gebruikt worden buiten die banden.

Ik heb 20 jaar als docent Marcom-A voor de klas gestaan op een zeevaartschool. Amateur en maritiem gaan nu eenmaal niet samen m.b.t. bedieningcertificaten en apparatuur.

Een maritieme zender is WEL RTT&E gekeurd voor gebruik in de HAM banden en mag dus wel.

Hoe de soep gegeten wordt.....?
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#23 Bericht door PE2AAB »

:idea: Vervang R&TTE even voor RED ;-).
De R&TTE directive is obsolete en vervangen door de Radio Equipment Directive (RED) sinds 13 juni 2017.

En ook niet alle maritieme apparatuur is getest volgens standaarden voor HAM gebruik. De directive zegt niets; de onderliggende standaarden doen dit.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Agentschap Telecom

#24 Bericht door Frankyboy »

Leo PA5LS schreef:
Dus ook tevreden met AT op zowel op zendamateur en op marifoon gebied.
...
Maarre ... ik heb voor de boot 1 registratie, daar staan alle apparaten in vermeld: 2x DSC marifoon, 1x VHF porto+ATIS, 2xUHF porto, AIS transponder en de X-band radar. Heel de santekraam voor €42, dus precies hetzelfde als m'n amateurgerei wat betalen betreft. Heb jij dan meerdere marfoons en elk met een eigen ATIS/MMSI code, dus voor meerdere boten ?
...
:shock: Stukje kleiner hier hoor :)
De marifoon staat op de boot vermeld, maar ik heb mijn VHF porto+ATIS niet op de boot maar op 'diverse boten' laten vermelden zodat ik hem ook kan meenemen op een andere boot.
Dat mag, gebeld met het AT en netjes geholpen. (Alleen in de NL blijkbaar in België is dit uitdrukkelijk niet toegestaan)
Maar dan krijg je dus wel een eigen registratie bewijs voor de porto.

Ik naam daardoor aan dat je voor alle apparaten aan boord een bewijs moest hebben. Niet dus, my bad, kan blijkbaar op 1 registratie.

Plaats reactie