Nieuw besluit

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Nieuw besluit

#16 Bericht door ON5ZZ »

De uitbreidingen voor novice liggen in lijn met de Europese richtlijnen.Basisvergunning is een nationale vergunning.Dus niet meer dan normaal dat er ook voor de Nederlandse novice er (ooit) een uitbreiding komt.
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: Nieuw besluit

#17 Bericht door PA8MC »

-Pd0hdf- schreef: De Amateur Herwig, zijnde een verbannen radiofiel uit ON land ?heeft veel in de melk te brokkelen op een onfatsoenlijke en krenkende manier. :mrgreen:
Daar ga je als pseudo-intelectueel niet veel last meer van hebben want ik heb censor maior @elsinga verzocht om mijn account van dit onvolprezen forum te verwijderen. ;-)

Ik heb mijn sporen verdiend als radioamateur binnen de UBA en IARU en heb het dus niet nodig om mij door een beroepsjoetjoeper te laten uitmaken voor "walgelijk persoon". Die belediging mag wel blijven staan van de censor maior.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Nieuw besluit

#18 Bericht door PD7HB »

Ik vraag mij werkelijk af waarom er personen zijn die steeds weer "neerkijken" op een novice amateur en roepen wil je meer dan moet je de boeken in duiken en doorleren. Beseffen deze personen ook dat er omstandigheden bestaan waar een novice dit absoluut niet voor elkaar krijgt ondanks de wil om door te gaan?

Ik heb op het moment 53 chemokuren en 55 bestralingen achter de rug en het einde is nog niet in zicht, letterlijk en figuurlijk. In mijn geval is de situatie zo dat als ik in de middag denk dat moet ik vanavond doen dat ik dat dan ook op moet schrijven want anders vergeet ik het, is niet erg hoor maar om examenvragen en de bijbehorende stof te leren kan ik het nu wel opschrijven om dingen niet te vergeten maar ik mag mijn aantekeningen niet gebruiken in de examen zaal.

Wat ik bedoel te zeggen: Het is heel makkelijk om te roepen "als je meer wilt moet je doorleren" maar de omstandigheden van personen wordt dan volledig over het hoofd gezien. Ik hoop dat de "schreeuwers" hier eens bij stil staan.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw besluit

#19 Bericht door PA3DAT »

Je moet examens en persoonlijke omstandigheden niet door elkaar halen. Dat er mensen zijn die
het examen niet aan kunnen betekent niet dat je dan maar de eisen moet gaan verlagen.
Mijn trommelvliezen zijn slecht, waterdoorlatend. Daarom mag ik niet duiken en zal ik nooit een
duikbrevet kunnen halen. Sommige mensen slagen na 20 of 30 keer nog niet voor hun rijexamen.
Moeten we die het rijbewijs dan maar gewoon geven?

Je kunt nu eenmaal niet álles in het leven. Helaas, maar het is niet anders.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Nieuw besluit

#20 Bericht door on4avt »

Ik weet eigenlijk niet welke on3 er roepen dat ze meer willen? Ieder beseft toch dat hij met een B rijbewijs geen autobus kan en mag besturen! Wie start eigenlijk altijd die discussie?Er zijn veel on3 content met wat ze hebben, aan hun om de zaak eerlijk te spelen.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuw besluit

#21 Bericht door elsinga »

PA8MC schreef:
PA8MC schreef:[mod] ongepast taalgebruik verwijderd [/mod]
Lap! De censuur heeft toegeslagen. Men mag dus niet zeggen dat het Nederlanders waren die een rel begonnen op dit forum over de ON2/ON3 machtigingen. Hun beledigingen aan het BIPT mochten wel blijven staan. Dat kan tellen!

"All pigs are equal but some pigs are more equal than others"
[mod]Niet dat PA8MC het nog gaat lezen, maar het is niet de mening die reden voor verwijdering was, maar het woordgebruik om die mening te uiten. Dat heeft dus niets te maken met Animal Farm, maar met fatsoen.[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Nieuw besluit

#22 Bericht door PD7HB »

PA3DAT schreef:Je moet examens en persoonlijke omstandigheden niet door elkaar halen. Dat er mensen zijn die
het examen niet aan kunnen betekent niet dat je dan maar de eisen moet gaan verlagen.

Je kunt nu eenmaal niet álles in het leven. Helaas, maar het is niet anders.
Aloys ik wil zeker geen examens en persoonlijk omstandigheden door elkaar halen maar het gaat mij meer om het snelle roepen van sommige amateurs "als je meer wilt moet je maar verder studeren" zonder zich af te vragen of dat voor DIE persoon wel mogelijk is.

Voor amateurs met een handicap zijn er speciale examens en bepaalde leermethodes echter in mijn situatie is die er niet. Ik ben zeker niet zielig laat ik dat voorop stellen en ik ben blij dat ik mijn novice nog heb gehaald in mijn goede dagen maar het zou geweldig zijn als er voor mensen die kampen met geheugenproblemen ook een mogelijkheid zou zijn om een F licence te kunnen halen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Nieuw besluit

#23 Bericht door on4avt »

Waarom meer willen dan je aankan, ? Begrijp ik niet!Wees blij met wat je kan en hebt en geniet ervan.
Welgemeend.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Nieuw besluit

#24 Bericht door PD0JSB »

@ PD7HB,,,, ik heb je een PB gestuurd !
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Nieuw besluit

#25 Bericht door ON5ZZ »

PD7HB schreef:
PA3DAT schreef:Je moet examens en persoonlijke omstandigheden niet door elkaar halen. Dat er mensen zijn die
het examen niet aan kunnen betekent niet dat je dan maar de eisen moet gaan verlagen.

Je kunt nu eenmaal niet álles in het leven. Helaas, maar het is niet anders.
Aloys ik wil zeker geen examens en persoonlijk omstandigheden door elkaar halen maar het gaat mij meer om het snelle roepen van sommige amateurs "als je meer wilt moet je maar verder studeren" zonder zich af te vragen of dat voor DIE persoon wel mogelijk is.

Voor amateurs met een handicap zijn er speciale examens en bepaalde leermethodes echter in mijn situatie is die er niet. Ik ben zeker niet zielig laat ik dat voorop stellen en ik ben blij dat ik mijn novice nog heb gehaald in mijn goede dagen maar het zou geweldig zijn als er voor mensen die kampen met geheugenproblemen ook een mogelijkheid zou zijn om een F licence te kunnen halen.
Respect!
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1479
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Nieuw besluit

#26 Bericht door pa3met »

gewoon een stukje overweging zonder een jij bent stom en ik niet en andersom te doen:

ik herken het probleem met het leren wel. Bij veel examens moet ik heel erg veel tijd steken en erg mijn best doen. In de helft van het aantal gevallen gaat dat mis.

Nu snap ik ook wel dat het frustraties oplevert bij iedereen die het niet kan maar ik zelf kijk er iets anders tegen aan.
Stel nu dat ik <examen xx> niet haal en ik word ergens te werk gesteld waar ze verwachten dat ik die kennis heb -- oeps dat gaat mis.
Of een buschauffeur die eigenlijk de bus niet mag rijden omdat hij last heeft met het rijbewijs halen.
Of nee, leuker: je gaat op vakantie in een vliegtuig ... en vul maar in.

Ja ik snap het -- het is k*t, maar snap ook dat je soms een examen moet halen voordat je iets mag. In alle kampen zitten mensen die onwijs veel van de techniek weten en van alles en nog wat kunnen en idem dito ook andersom.

In het geval van het halen van F (ABC) of N (D) vrieger -- je moest gewoon snappen hoe iets werkte. tegenwoordig zijn er best een zooi amateurs die de goude antwoorden weten te onthouden maar geen idee hebben.

En laten we wel zijn -- ik heb sinds mijn behalen ook nooit meer een examen egedaan -- de kans dat het nu de mist in gaat is best aanwezig.

Verder iedereen sterkte met de issues en Henk met de bekende (ja het is een bekend gegeven !) "cheomo-brain".
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Nieuw besluit

#27 Bericht door PA3HMP »

PD7HB schreef:Ik vraag mij werkelijk af waarom er personen zijn die steeds weer "neerkijken" op een novice amateur en roepen wil je meer dan moet je de boeken in duiken en doorleren. Beseffen deze personen ook dat er omstandigheden bestaan waar een novice dit absoluut niet voor elkaar krijgt ondanks de wil om door te gaan?
.
Ook niet iedereen kan piloot worden, of vrachtwagen chauffeur, dat is beslist niet neerkijken op iemand door anderen, er zijn nu eenmaal zaken die niet iedereen kan.

ik kan van het Nederlands elftal ook niet eisen dat ze me opstellen terwijl ik geen bal van voetbal kan, dat wil niet zeggen dat het Nederlandse elftal op mij neerkijkt maar het ligt simpelweg niet in mijn vermogen op dat niveau mee te doen.

hetzelfde is met zingen, ik mag hoogstens zingen als ze de kroeg snel leeg willen hebben, dat wil niet zeggen dat zangers op mij neerkijken, nee het ligt gewoon niet in mijn vermogen om goed te zingen.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Nieuw besluit

#28 Bericht door PD7HB »

Mark, zingen kan je leren net als voetballen ook je bus rijbewijs kan je voor leren, mits er door omstandigheden iets niet meer goed functioneert in het geheugen dan wordt het lastig. Je snapt de praktijk maar de theorie gaat er niet meer in.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Oscar
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:02

Re: Nieuw besluit

#29 Bericht door Oscar »

Ik wacht met spanning af of er in belgie vliegtuigen naar beneden komen vallen, hulpdiensten niet meer met elkaar kunnen communiceren, en nog meer onheil die er hier altijd voorspelt wordt.

Ik ga voorlopig iig niet meer naar belgie :wink:

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Nieuw besluit

#30 Bericht door ON5ZZ »

Het gaat hier over een hobby en men begint over piloten of vrachtwagenbestuurders.Sommige nemen onze mooie hobby toch iets te serieus :lol: :lol: :lol:
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Plaats reactie