Wanneer mag je uitzenden ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
uutdrenthe
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:54
Roepletters: PD0AT
Locatie: Hooghalen

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#16 Bericht door uutdrenthe »

PD7P schreef:Gezien het feit dat je locatie Hooghalen is sta ik er eigenlijk niet van te kijken dat je besmet bent geraakt met het radiovirus :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Welkom en brand los op de banden zou ik zeggen

73 Paul PD7P
Hoi Paul,

Ik ben niet gelieerd aan al die antennes hier hoor! ;-)

Patrick
73 PD0AT, Patrick

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#17 Bericht door Rene - pg3r »

uutdrenthe schreef:Jazeker wel, call is PD0AT, ik zal het inderdaad even bij de gegevens zetten alhier.
Mooi man, van harte!

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#18 Bericht door raunchy »

pdf uitprinten en zenden pasje komt vanzelf en is voornamelijk handig voor mobiel. in het buitenland moet je sowieso je uitgeprinte registratie mee hebben. (als je er zou mogen zenden met jou registratie. ook heb je je dan aan de regels van dat land te houden en moet je een code achter je call doen zodat iedereen weet dat je in dat land zend.)

oh en gefeliciflapstaart, ben zelf geslaagd in nieuwegein en me vrouw in assen dit jaar. ;)

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#19 Bericht door Rene - pg3r »

raunchy schreef:ook heb je je dan aan de regels van dat land te houden en moet je een code achter je call doen
Voor je call.

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#20 Bericht door raunchy »

Rene - pg3r schreef:
raunchy schreef:ook heb je je dan aan de regels van dat land te houden en moet je een code achter je call doen
Voor je call.
klopt. typte te snel ;)
https://www.pc5e.nl/downloads/cept/uitz ... enland.pdf

uutdrenthe
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:54
Roepletters: PD0AT
Locatie: Hooghalen

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#21 Bericht door uutdrenthe »

Allemaal bedankt voor de antwoorden en de goede adviezen!
Ik heb er zeker wat aan, ook de frequenties in de buurt zullen zeker van pas komen.
Het is misschien toch niet zo rustig als ik dacht, ik hoop het in ieder geval.

Ook dank voor de felicitaties en dergelijke!
73 PD0AT, Patrick

Henri66
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 nov 2017, 15:16

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#22 Bericht door Henri66 »

Gefeliciteerd . je mag nog niet zenden want je staat nog niet bij hun in de computer. ik kan zo jou call af nemen in 2 minuten. geef hier je call in ( http://appl.agentschaptelecom.nl/callbo ... llboek.cgi

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#23 Bericht door PD1JAP »

Henri66 schreef:Gefeliciteerd . je mag nog niet zenden want je staat nog niet bij hun in de computer. ik kan zo jou call af nemen in 2 minuten. geef hier je call in ( http://appl.agentschaptelecom.nl/callbo ... llboek.cgi
Hij is inderdaad nog niet geregistreerd, PD0AT, en mag dus nog niet zenden, maar call afnemen ( lekker sociaal) zal niet gaan als hij voor jou de call geclaimd heeft en de aanvraag nog in de pijp zit.
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#24 Bericht door PE2AAB »

Henri66 schreef:Gefeliciteerd . je mag nog niet zenden want je staat nog niet bij hun in de computer. ik kan zo jou call af nemen in 2 minuten. geef hier je call in ( http://appl.agentschaptelecom.nl/callbo ... llboek.cgi
Deze loopt 1 dag ‘achter’.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

uutdrenthe
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:54
Roepletters: PD0AT
Locatie: Hooghalen

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#25 Bericht door uutdrenthe »

Dank voor de felicitatie,

Als je mijn bericht leest zie je dat mijn call wel is geregistreerd en ook door AT is bevestigd.
Ik ben door de normale molen gegaan, via digid geregistreerd en kreeg de keuze om als zendamateur call aan te vragen.
Dat heb ik gedaan en daarop is mijn call geregistreerd en bevestigd door AT. De formulieren met daarin de License waar ook de call in
vermeld staat zijn in mijn bezit.

Dus het lijkt me sterk dat je zo mijn call kunt registreren, maar niets is onmogelijk denk ik, maar dan zit er wel iets
gruwelijk fout bij AT.

Groeten,
Patrick
73 PD0AT, Patrick

Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#26 Bericht door PC1A »

Henri66 schreef:Gefeliciteerd . je mag nog niet zenden want je staat nog niet bij hun in de computer. ik kan zo jou call af nemen in 2 minuten. geef hier je call in ( http://appl.agentschaptelecom.nl/callbo ... llboek.cgi
Hee,mijn call is niet in gebruik..... maar ik heb WEL een pasje! :mrgreen:
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#27 Bericht door PD2B »

Is ons dorpje weer een amateur rijker, gefeliciteerd Patrick!
Mvg,

Bert

uutdrenthe
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:54
Roepletters: PD0AT
Locatie: Hooghalen

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#28 Bericht door uutdrenthe »

@PD2B Dank dank, ja ik zag al dat Hooghalen een aantal zendamateurs herbergt ;-) Dus idd, nog een erbij.

Overigens zat vandaag ook het pasje bij de post en volgens de website van AT is mijn call nog vrij..., dus ik vermoed dat dit
zeker geen rechtstreekse koppeling is met hun life database en dat je zeker niet zomaar iemands call af kunt pakken alleen omdat
de website van AT zegt dat het vrij is. Dus denk dan ook niet dat dat de basis is om vast te stellen of je wel of niet mag zenden, maar
dat dat inderdaad de downloadbare license is met daarop je call. (zoals hierboven meerdere mensen ook bevestigden)

En als mijn call toch af wordt gepakt door een andere amateur zie ik het vanzelf wel, dan neem ik wel een andere.

Allemaal bedankt overigens voor het reageren en we komen elkaar ongetwijfeld wel eens tegen op de een of andere frequentie of
in het echt.
73 PD0AT, Patrick

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#29 Bericht door PD2B »

De database loopt wat achter, was destijs bij mij ook het geval.

Als jij PDF documentenkunt downloaden en inmiddels je pasje binnen hebt is het achter de schermen op dat gebied geregeld. De database komt wel. Ik ben er niet zo bang voor.


Succes en tot horens op de band of tot ziens in het Dorp. Repeater Assen 430.050Mhz is wel wat activiteit en handig voor wat regionaal gebruik.
Mvg,

Bert

PA3FK
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 apr 2019, 10:35
Roepletters: PA3FK

Re: Wanneer mag je uitzenden ?

#30 Bericht door PA3FK »

PA3FK schreef:Eh??? Welk credit card formaat pasje?


Hier al > 20 jaar full licensed zendamateur maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een pasje heb gekregen

Wel inderdaad keurig geregistreerd op site AT.

Ken dat hele verhaal van het pasje dus niet.
Even melden dat ik recent mijn callsign veranderd heb en kreeg vandaag keurig de papieren EN een pasje toegestuurd. Dus nu ken ik het bestaan van het pasje wel
73, PA3FK

Plaats reactie