Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verboden

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#76 Bericht door PA0ETE »

Jij bent de lolligste thuis, dat kan niet missen :D

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Bericht van Hamnieuws

#77 Bericht door sottezero »

PA1WBU schreef:
sottezero schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Goed, maar even terug in de tijd.........Wij hadden daar een jingle voor;
"Herinnert u zich deze nog?".

Voor de jongelingen hier, dat microfoon gedoe in de auto is van alle tijden. Ik heb nog al een groot archief en wat zag ik daar?
Kijk maar eens in CQ-PA van 31 juli 1981.

bron: CQ-PA
Maar in die tijd hadden ze nog geen 10 miljoen bekeuringen per jaar om geld te kloppen uit de zakken van mobiele stations.
10 miljoen bekeuringen uit de zakken van mobiele stations..?

Sure... :mrgreen:
in 1981 was het nog niet dat er een boete apparaat van 10 miljoen bekeuringen per jaar ophoesten zoals dat nu 2018/2019 is. Niet persé voor zendamateurs maar geeft wel aan dat de boete machine overuren draait en extra bekeuringen voor een HAM/OM met een mike in de hand wordt vast niet erg gevonden, behalve voor hammers

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#78 Bericht door PA0ETE »

Het komt allemaal door de jeugd van tegenwoordig.

Als die zich ineens massaal aan de regels zouden houden was dit allemaal niet nodig...

:lol:

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#79 Bericht door PA8MC »

PA0ETE schreef:Het komt allemaal door de jeugd van tegenwoordig.

Als die zich ineens massaal aan de regels zouden houden was dit allemaal niet nodig...
Daar moet je de ouders en grootouders over aanspreken. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid in een "alles mot kenne" cultuur. Ze moeten zich vrij kunnen ontwikkelen zonder regels, respect voor gezag en andere belemmeringen. Schuif de schuld maar op de achtenzestigers en hun nakomelingen.

-Verwijderd account

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#80 Bericht door -Verwijderd account »

PA8MC schreef:
PA0ETE schreef:Het komt allemaal door de jeugd van tegenwoordig.

Als die zich ineens massaal aan de regels zouden houden was dit allemaal niet nodig...
Daar moet je de ouders en grootouders over aanspreken. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid in een "alles mot kenne" cultuur. Ze moeten zich vrij kunnen ontwikkelen zonder regels, respect voor gezag en andere belemmeringen. Schuif de schuld maar op de achtenzestigers en hun nakomelingen.
Dat zie je ook terug in het dagelijks verkeer.
Probleem is dat iedereen het erg druk heeft kennelijk, ik merk dat elke dag in de rij van de supermarktkassa, en alles afschuift op een ander. Ouders hebben geen gezag meer, politie heeft geen gezag meer en zelfs de leerkrachten op school krijgen weinig respect van de leerlingen en hun ouders. Ouders die ontevreden zijn over de schoolprestaties van hun kids en daar de school cq leerkracht de schuld van geven. Maar over hun eigen aandeel daarin hoor je die ouders niet...

En daarnaast gebrek aan daadwerkelijke handhaving. Als het op een makkelijke, geautomatiseerde wijze kan, dan is er nog wel sprake van bekeuren van overtreders. In alle andere gevallen is de pakkans gewoon heel klein. En vergeet niet dat we hier in Nederland al jarenlang een gedoogcultuur kennen omdat handhaving vrijwel niet te doen is wegens gebrek aan mankracht en de bijkomende burocratie die ook veel tijd kost.
We zullen ongetwijfeld wel horen welke amateur als eerste de sigaar is omdat ie als autobestuurder een microfoon van de mobielset in de hand vast had. En hoe duur dat dan is :lol:

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#81 Bericht door PH2LB »

Off-topic :
PE2CH schreef:Ouders hebben geen gezag meer, politie heeft geen gezag meer en zelfs de leerkrachten op school krijgen weinig respect van de leerlingen en hun ouders. Ouders die ontevreden zijn over de schoolprestaties van hun kids en daar de school cq leerkracht de schuld van geven. Maar over hun eigen aandeel daarin hoor je die ouders niet...
Amen.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#82 Bericht door PA0ETE »

PA8MC schreef:
PA0ETE schreef:Het komt allemaal door de jeugd van tegenwoordig.

Als die zich ineens massaal aan de regels zouden houden was dit allemaal niet nodig...
Daar moet je de ouders en grootouders over aanspreken. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid in een "alles mot kenne" cultuur. Ze moeten zich vrij kunnen ontwikkelen zonder regels, respect voor gezag en andere belemmeringen. Schuif de schuld maar op de achtenzestigers en hun nakomelingen.
Het was grappig bedoeld hoor.

Ik zie zelf bij de jeugd gewoon jeugd. Ze zijn in een aantal opzichten anders dan dat ik was toen ik 17, 18 jaar oud was, maar wat ik zie zijn vooral mensen die misschien wat teveel op hun mobiele scherm vastgeplakt zitten, maar die meestal veel meer dan mijn leeftijdsgenoten op die leeftijd geïnteresseerd zijn in hard werken.

En net als destijds zijn het de gevallen waar het misgaat die in het nieuws opvallen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#83 Bericht door PA0ETE »

PE2CH schreef:
PA8MC schreef:
PA0ETE schreef:Het komt allemaal door de jeugd van tegenwoordig.

Als die zich ineens massaal aan de regels zouden houden was dit allemaal niet nodig...
Daar moet je de ouders en grootouders over aanspreken. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid in een "alles mot kenne" cultuur. Ze moeten zich vrij kunnen ontwikkelen zonder regels, respect voor gezag en andere belemmeringen. Schuif de schuld maar op de achtenzestigers en hun nakomelingen.
Dat zie je ook terug in het dagelijks verkeer.
Probleem is dat iedereen het erg druk heeft kennelijk, ik merk dat elke dag in de rij van de supermarktkassa, en alles afschuift op een ander. Ouders hebben geen gezag meer, politie heeft geen gezag meer en zelfs de leerkrachten op school krijgen weinig respect van de leerlingen en hun ouders. Ouders die ontevreden zijn over de schoolprestaties van hun kids en daar de school cq leerkracht de schuld van geven. Maar over hun eigen aandeel daarin hoor je die ouders niet...

En daarnaast gebrek aan daadwerkelijke handhaving. Als het op een makkelijke, geautomatiseerde wijze kan, dan is er nog wel sprake van bekeuren van overtreders. In alle andere gevallen is de pakkans gewoon heel klein. En vergeet niet dat we hier in Nederland al jarenlang een gedoogcultuur kennen omdat handhaving vrijwel niet te doen is wegens gebrek aan mankracht en de bijkomende burocratie die ook veel tijd kost.
We zullen ongetwijfeld wel horen welke amateur als eerste de sigaar is omdat ie als autobestuurder een microfoon van de mobielset in de hand vast had. En hoe duur dat dan is :lol:
Het is ook heel dom om tegenwoordig naar de supermarkt te gaan als je weinig tijd hebt. Je kunt het vaak goedkoper thuis laten bezorgen, zeker in de randstad :D

Nederland is het enige land dat een naam heeft voor gedoogcultuur. In andere landen is het heel normaal dat de menselijke maat ook meespeelt.

Het is net als dat iemand niet zijn hele gevangenisstraf uitzit. Dat is in de hele wereld tot in allerlei dictatoriale landen toe normaal. Ook in de zuidelijke staten in de VS die doorgaans als heel streng bekend staan op dit gebied. Als iemand zich goed gedraagt hoeft hij niet zijn hele straf uit te zitten, dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat er minder geweld is tegen gevangenbewaarders. En het zorgt er ook voor dat mensen minder snel terugvallen, want als ze bij vervroegd vrijkomen opnieuw de fout in gaan, gaan ze zonder tussenkomst van de rechter terug. Alleen in Nederland vinden ze dit maar raar, en willen ze dit niet meer.

[Ik geloof dat ik inderdaad maar een paar posts in een nieuwe topic bij theekransjes moet plaatsen. Ik zal in de toekomst weer wat voorzichtiger zijn met mijn grappen om dit soort off-topic uitspattingen te voorkomen :D ]

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#84 Bericht door PE2AAB »

Ik heb naar aanleiding van de email van HBJZ Burgerbrieven, Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toch nog mijn twijfels. Ik ben van mening dat we onze radio's toch zouden moeten kunnen blijven bedienen als deze op het dashboard zijn gemonteerd.

Mijn reactie:
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben het echter niet geheel met u eens. Hieronder deel ik u graag mijn zienswijze.

U refereert aan het feit dat het vasthouden van een 'Mobiel Elektronisch Apparaat' wordt verboden onder de nieuwe regelgeving. Nu is het zo dat een microfoon hiertoe niet kan worden gerekend aangezien dit een passief component is.
De definitie van een microfoon is namelijk dat het een 'elektromechanisch instrument is dat geluid omzet in een elektrisch signaal'. Het betreft hier een passief component wat op zichzelf elektromechanisch is en dus niet elektronisch.
In het geval van gebruik van een mobilofoon, geplaatst op het dashboard van een voertuig en te gebruiken in combinatie met een microfoon zou dan ook buiten het verbod vallen; immers er wordt geen 'Mobiel Elektronisch Apparaat' vastgehouden maar een 'elektromechanisch instrument is dat geluid omzet in een elektrisch signaal'.

Graag heb ik hierop uw antwoord. Dit antwoord verwacht ik uiterlijk 4 weken na ontvangst van deze email. Tevens ontvang ik graag een bevestiging van ontvangst.

Met vriendelijke groet,
Zodra ik antwoord heb zal ik deze wederom delen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#85 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PE2AAB schreef:Ik heb naar aanleiding van de email van HBJZ Burgerbrieven, Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toch nog mijn twijfels. Ik ben van mening dat we onze radio's toch zouden moeten kunnen blijven bedienen als deze op het dashboard zijn gemonteerd.

Mijn reactie:
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben het echter niet geheel met u eens. Hieronder deel ik u graag mijn zienswijze.

U refereert aan het feit dat het vasthouden van een 'Mobiel Elektronisch Apparaat' wordt verboden onder de nieuwe regelgeving. Nu is het zo dat een microfoon hiertoe niet kan worden gerekend aangezien dit een passief component is.
De definitie van een microfoon is namelijk dat het een 'elektromechanisch instrument is dat geluid omzet in een elektrisch signaal'. Het betreft hier een passief component wat op zichzelf elektromechanisch is en dus niet elektronisch.
In het geval van gebruik van een mobilofoon, geplaatst op het dashboard van een voertuig en te gebruiken in combinatie met een microfoon zou dan ook buiten het verbod vallen; immers er wordt geen 'Mobiel Elektronisch Apparaat' vastgehouden maar een 'elektromechanisch instrument is dat geluid omzet in een elektrisch signaal'.

Graag heb ik hierop uw antwoord. Dit antwoord verwacht ik uiterlijk 4 weken na ontvangst van deze email. Tevens ontvang ik graag een bevestiging van ontvangst.

Met vriendelijke groet,
Zodra ik antwoord heb zal ik deze wederom delen.

Rick,

Een mooie stukje vakwerk uit de gedachtegang van de jurist binnen je kennissenkring.
Houdt deze in ere.
Wellicht kan de scribent van het bestuur der Veron ook een lesje bij betrokkene volgen.
Communicatieve vaardigheden eigen maken en openheid genereren maken het leven een stuk gemakkelijker.
Ben benieuwd hoe de reactie zal uitpakken.

Een prettige avond,

Roelof

pd0hdf

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#86 Bericht door PH2LB »

PE2AAB schreef:Ik heb naar aanleiding van de email van HBJZ Burgerbrieven, Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toch nog mijn twijfels. Ik ben van mening dat we onze radio's toch zouden moeten kunnen blijven bedienen als deze op het dashboard zijn gemonteerd.

Mijn reactie:
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben het echter niet geheel met u eens. Hieronder deel ik u graag mijn zienswijze.

U refereert aan het feit dat het vasthouden van een 'Mobiel Elektronisch Apparaat' wordt verboden onder de nieuwe regelgeving. Nu is het zo dat een microfoon hiertoe niet kan worden gerekend aangezien dit een passief component is.
De definitie van een microfoon is namelijk dat het een 'elektromechanisch instrument is dat geluid omzet in een elektrisch signaal'. Het betreft hier een passief component wat op zichzelf elektromechanisch is en dus niet elektronisch.
In het geval van gebruik van een mobilofoon, geplaatst op het dashboard van een voertuig en te gebruiken in combinatie met een microfoon zou dan ook buiten het verbod vallen; immers er wordt geen 'Mobiel Elektronisch Apparaat' vastgehouden maar een 'elektromechanisch instrument is dat geluid omzet in een elektrisch signaal'.

Graag heb ik hierop uw antwoord. Dit antwoord verwacht ik uiterlijk 4 weken na ontvangst van deze email. Tevens ontvang ik graag een bevestiging van ontvangst.

Met vriendelijke groet,
Zodra ik antwoord heb zal ik deze wederom delen.
En al antwoord ?
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#87 Bericht door PE2AAB »

Jazeker!

Geachte heer, mevrouw,

Helaas lukt het ons niet om uw vraag binnen de termijn te beantwoorden. Om uw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden hebben wij extra tijd nodig. We doen ons uiterste best om voor 12 juni 2019 te reageren.

Heeft u naar aanleiding van dit bericht nog vragen en/of opmerkingen dan kunt u dit mailen naar publiek@minienw.nl.

Met vriendelijke groet,

HBJZ Burgerbrieven
Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#88 Bericht door PD7HB »

Ik blijf dit even volgen ;-)
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#89 Bericht door PA5COR »

Met je microfoon knijp je toch de PTT toets in en dus bebien je de apparatuur...
:roll:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#90 Bericht door PE2AAB »

PA5COR schreef:Met je microfoon knijp je toch de PTT toets in en dus bedien je de apparatuur...
:roll:
Dat klopt. Maar dát staat niet in de aangepaste wet.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie