Beschikbaarheid oudere Electrons..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#31 Bericht door Bert_1 »

PA3DAT schreef:Dat is me ook een rommeltje...
Zo is de CQPA van april of oktober 2018 nergens te vinden. En als je dan klikt op bijv. de CQPA
van december 2018 krijg je een melding dat de website niet meer bestaat.
Via een link ga je dan naar de nieuwe site, je klikt op het decembernummer en voila: de website
bestaat niet meer. Je bent in een vicieuze cirkel beland!
Probeer het maar eens. Voor mij de reden dat ik CQPA (ondanks mijn lidmaatschap) vrijwel niet
meer lees. Ze zijn té lastig (of gewoon niet) te vinden.

En DKARS is blijven steken in januari 2019: http://www.dkars.nl/index.php?page=magazine

Lang leve het digitale tijdperk...
Zou allemaal best kunnen maar ze bedreigen hun leden tenminste niet met een schadeclaim en strafrechtelijke vervolging. Ik wil wel eens weten wat het HB ervan vindt, vinden die het normaal om hun leden zo te behandelen of wordt Eric-Jan teruggefloten?
Bert

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#32 Bericht door Radioot »

PD2ODR schreef:Ik gaf per abuis de verkeerde link en de link niet wijzigen.
Je kunt hem hier lezen.
De nieuwe gaat altijd eerst naar de leden en na enige tijd komt hij hier online
Dat meer een promotie dingetje. Ik had het over de toegang tot het archief.
Dat is dus beperkt tot de huidige 1000 leden.

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#33 Bericht door Radioot »

PE1KVL schreef: Zou allemaal best kunnen maar ze bedreigen hun leden tenminste niet met een schadeclaim en strafrechtelijke vervolging. Ik wil wel eens weten wat het HB ervan vindt, vinden die het normaal om hun leden zo te behandelen of wordt Eric-Jan teruggefloten?
Volgens mij is het bangmakerij. Je kunt geen rechten claimen die je zelf niet bezit.

Wat al wel veel eerder had moeten gebeuren is het archief beschikbaar maken voor alle leden.
Plak die stukjes van KSB en SE (waar de erven rechten claimen of aan een uitgever zijn overgedaan)
dan maar af.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#34 Bericht door PC1TK »

Ook zo vreselijk verstandig om even openbaar bekend te maken deze man zich niet hield aan de auteursrechten .
Wat heeft men het toch goed voor met deze man .. schreeuw het van de daken dat hij zich niet hield aan de auteursrechten .
Wat kan het scheelden .. als we onze gal maar uit gespuugd hebben ten kosten van alles .

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#35 Bericht door pe1rxq »

Wel even op de feiten blijven letten: Het was toch echt John zelf die de mail van de secretaris openbaar heeft gemaakt.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#36 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD2ODR schreef:Ik gaf per abuis de verkeerde link en de link niet wijzigen.
Je kunt hem hier lezen.
De nieuwe gaat altijd eerst naar de leden en na enige tijd komt hij hier online

Otto,

Het ging over het archief van de oude jaargangen. En die zijn niet zonder meer te downloaden. Ja, een paar jaar terug wel.Maar nu niet meer.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#37 Bericht door Juul - PE0GJG »

Radioot schreef:
PE1KVL schreef: Zou allemaal best kunnen maar ze bedreigen hun leden tenminste niet met een schadeclaim en strafrechtelijke vervolging. Ik wil wel eens weten wat het HB ervan vindt, vinden die het normaal om hun leden zo te behandelen of wordt Eric-Jan teruggefloten?
Volgens mij is het bangmakerij. Je kunt geen rechten claimen die je zelf niet bezit.

Wat al wel veel eerder had moeten gebeuren is het archief beschikbaar maken voor alle leden.
Plak die stukjes van KSB en SE (waar de erven rechten claimen of aan een uitgever zijn overgedaan)
dan maar af.

Wij, de oud Veronica mensen, werden gedaagd voor de rechter door de TMG - SKY -Veronica groep.
Zij claimden rechten te hebben die ze volgens ons niet bezaten. Ze konden dat niet aantonen. En de rechter gaf ons gelijk.
Na, 1,5 uur stonden we weer buiten in A'dam.
Dus..................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#38 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1rxq schreef:Wel even op de feiten blijven letten: Het was toch echt John zelf die de mail van de secretaris openbaar heeft gemaakt.

Inderdaad, op usenet- Internet, in het openbare domein. Maar ja, begrijpend lezen is tegenwoordig nog al moeilijk schijnt het........................(zie posting PC1TK )

Zonder toestemming publiceer ik het bericht van John zelf.
Bijlagen
JP.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#39 Bericht door PA8MC »

pe1rxq schreef:Wel even op de feiten blijven letten: Het was toch echt John zelf die de mail van de secretaris openbaar heeft gemaakt.
Op de feiten blijven letten? Dat is niet gebruikelijk voor een volksgericht! Belangrijk is alleen dat den vermaledijden snoodaard zo vlug mogelijk aan den hoogsten boom wordt opgehangen. Een touw met strop ligt al klaar vermoed ik.
Laatst gewijzigd door PA8MC op 03 apr 2019, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#40 Bericht door Juul - PE0GJG »

Trouwens, prima dat de beheerders deze discussie "toestaan". Het gaat tenslotte wel over onze hobby en blijft mijns inziens binnen de grenzen.

Nu eerst koffie.......
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#41 Bericht door PC1TK »

Juul - PE0GJG schreef:
pe1rxq schreef:Wel even op de feiten blijven letten: Het was toch echt John zelf die de mail van de secretaris openbaar heeft gemaakt.

Inderdaad, op usenet- Internet, in het openbare domein. Maar ja, begrijpend lezen is tegenwoordig nog al moeilijk schijnt het........................(zie posting PC1TK )

Zonder toestemming publiceer ik het bericht van John zelf.
Ik herhaal het nog eens " """Ook""" zo vreselijk verstandig om even openbaar bekend te maken deze man zich niet hield aan de auteursrechten . "
En ik herhaal nog eens … Wat heeft "" men"" het toch goed voor met deze man .. schreeuw het van de daken dat hij zich niet hield aan de auteursrechten .

Iemand begint er mee , en hier zet men het voort want men heeft zo goed voor met deze man .
Maar ja, begrijpend lezen is tegenwoordig nog al moeilijk schijnt het …

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#42 Bericht door PA0VRA »

Goede 1 april grap. Al 3 blz. met totaal irrelevante antwoorden. Niets verifieren en maar moodergooien.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#43 Bericht door PC1TK »

PA0VRA schreef:Goede 1 april grap. Al 3 blz. met totaal irrelevante antwoorden. Niets verifieren en maar moodergooien.


Dat zou helemaal van de zotte zijn ...

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#44 Bericht door Bert_1 »

Klein beetje fact checking, het is gedateerd op 28 maart, niet op 1 april (het lijkt me ook geen onderwerp voor een grap eigenlijk)
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (36.61 KiB) 4494 keer bekeken
Bert

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#45 Bericht door PA2RU »

12 jaar geleden speelde dit ook al , en toen is er een afspraak gemaakt met het toenmalige HB..
Ik citeer John Pothof :

"Klopt, in 2007. Toen heeft toenmalige Hb officieus aan gegeven dat ik mocht publiceren. HB trok dan de verantwoordelijkheid terug en ik zou bij eventuele copyright klachten verantwoordelijk zijn waarbij ik als een artikel niet mocht worden geplaatst ik dat zou verwijderen."

Daarop adviseerde ik hem om het huidige bestuur aan die gemaakte afspraak te herinneren...

Overigens heb ik de secretaris via de veron site een berichtje gestuurd waarin ik aangaf dat ik zijn aanpak in deze zaak niet vind kunnen.
Daarbij heb ik ook een linkje meegestuurd -> https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... N41aJJb4Mk

Tot op heden heb ik daar nog geen reactie op gehad.
73 René PA2RU

Plaats reactie