Beschikbaarheid oudere Electrons..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#46 Bericht door PA0VRA »

Oké, wat de datum betreft heb je gelijk. Maar wie controleert of het bericht geen fake bericht is.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#47 Bericht door Rene - pg3r »

PA0VRA schreef:Maar wie controleert of het bericht geen fake bericht is.
Door bijvoorbeeld het IP-adres van de poster en andere credentials te controleren. Usenet is niet echt jouw ding hè?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#48 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2RU schreef:12 jaar geleden speelde dit ook al , en toen is er een afspraak gemaakt met het toenmalige HB..
Ik citeer John Pothof :

"Klopt, in 2007. Toen heeft toenmalige Hb officieus aan gegeven dat ik mocht publiceren. HB trok dan de verantwoordelijkheid terug en ik zou bij eventuele copyright klachten verantwoordelijk zijn waarbij ik als een artikel niet mocht worden geplaatst ik dat zou verwijderen."

Daarop adviseerde ik hem om het huidige bestuur aan die gemaakte afspraak te herinneren...

Overigens heb ik de secretaris via de veron site een berichtje gestuurd waarin ik aangaf dat ik zijn aanpak in deze zaak niet vind kunnen.
Daarbij heb ik ook een linkje meegestuurd -> https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... N41aJJb4Mk

Tot op heden heb ik daar nog geen reactie op gehad.
Oh, geweldig dat ze offiecieus hebben aangegeven. alleen..........dat zal wel niet op papier staan.
Maar het leuke , nou ja, leuk....tragische, is dat er dus geen "geschiedenis binnen de VERON". Want kennelijk is er niemand die het nog weet. Of de huidige secretaris opereerd op eigen houtje en komt niet op het iedee om eens rond te vragen of in de "geschiedenis van de papieren" te kijken.
Ik blijf het zeggen,schrijven, een man van weinig communicatieve vraadigheden. Jammer.

Zou er nou niemand binnen het HB zijn die nu eens wakker wordt en eens gaat denken; "Goh, zullen we de zaak eens uitpluizen en eens GEWOON kontakt zoeken met John Pothof?"

Zodat er op normaal nivo gecommuniceerd gaat worden!

Als ik de baasvan de VERON pr zou zijn zou ik het na al deze schrijfsels van ons denken dat dit geen goede publiciteit is.
Maar ja, ik ben die baas niet, slechts de oprichter van de pr commissie.......................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#49 Bericht door PA2RU »

Dat wat de secretaris heeft gestuurd getuigd mijn ziens niet echt van niveau...
Blijkt ook na een schrijven van de voorzitter aan de afdelingen en een naschrift van de secretaris in een andere kwestie : mocht niet gepubliceert worden op straffe van een boete..

Heb ook geen idee of deze afspraak is vastgelegd op papier...is lastig na te gaan 12 jaar na dato.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#50 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2RU schreef:Dat wat de secretaris heeft gestuurd getuigd mijn ziens niet echt van niveau...
Blijkt ook na een schrijven van de voorzitter aan de afdelingen en een naschrift van de secretaris in een andere kwestie : mocht niet gepubliceert worden op straffe van een boete..

Heb ook geen idee of deze afspraak is vastgelegd op papier...is lastig na te gaan 12 jaar na dato.

Ja René,
Maar wellicht weet John nog met wie...............
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#51 Bericht door PA0VRA »

Usenet, heb ik nog nooit van gehoord, zoek ik zo even op. Deze post is duidelijk niet mijn ding. Maar succes ermee.
73 Eddy PA0VRA

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 911
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#52 Bericht door 19DT2120 »

wat is usenet(nieuwsgroepen) -> https://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#53 Bericht door PH2LB »

19DT2120 schreef:wat is usenet(nieuwsgroepen) -> https://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet
De place to be om iemand af te fakkelen (wat we nu op FB en forums doen)
uit de tijd dat computers geen muizen en grafische userinterfaces hadden :wink:
Maar gelukkig bestaan ze nog steeds.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#54 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

Lex,

Affakkelen......
Mijn inbreng in dit forum wordt niet gewaardeerd.

Zonder een melding wordt het verwijderd door de personen met rode pet op.

Het schijnt dat de secretaris van de VERON de handen boven het hoofd krijgt over zijn handel en wandel en eisen die hij over de mede amateurs dropt.
Pa0vra geeft ook zijn mening over de reactie aangaande de bewuste Topic.
Dit is een persoon die schrijft en niet nadenkt wat de juiste inhoud van zijn epistel behelst.

Het wordt er niet vriendelijker op in de wederzijdse bejegening en de waarheid over de bovengenoemde "schrijver"mag niet openbaar worden gemaakt.

Wat een rare wijze van respect. :?

gegroet

Roelof,

pd0hdf

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#55 Bericht door PA2RU »

PA2RU schreef: Overigens heb ik de secretaris via de veron site een berichtje gestuurd waarin ik aangaf dat ik zijn aanpak in deze zaak niet vind kunnen.
Daarbij heb ik ook een linkje meegestuurd -> https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... N41aJJb4Mk

Tot op heden heb ik daar nog geen reactie op gehad.
Vandaag alsnog een reactie gekregen van de secretaris...
Ten eerste beweert hij dat de meegestuurde link offline is ( hier nog steeds te zien ) en refereert -> https://wetten.overheid.nl/BWBR0001886/2018-10-11 hier mee.

Ten tweede en ik citeer :
"Als ik iemand op een overtreding wijs is dat niet het beschermen van de VERON, maar wel de auteurs. De VERON heeft het copyright niet, dat ligt bij de auteurs. De overtreders hebben geen idee wat overtredingen kunnen kosten, wij reageren ook in dit geval op klachten van de copyrighthouders. Het getal 60 is onnavolgbaar, het is 70 jaar."

Grappig , copyright ligt bij de auteurs :roll:

Verder zegt hij dat als je bv 1 foto van het ANP gebruikt zonder het te regelen het minimaal 600 euro gaat kosten : bij een foto denk ik als eerste aan portretrecht en volgens mij is dat heel wat anders dan een geschreven artikel in een blad zoals de Electron met eventueel wat schetsen/tekeningen -> iets met appels en peren..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#56 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2RU schreef:
PA2RU schreef: Overigens heb ik de secretaris via de veron site een berichtje gestuurd waarin ik aangaf dat ik zijn aanpak in deze zaak niet vind kunnen.
Daarbij heb ik ook een linkje meegestuurd -> https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... N41aJJb4Mk

Tot op heden heb ik daar nog geen reactie op gehad.
Vandaag alsnog een reactie gekregen van de secretaris...
Ten eerste beweert hij dat de meegestuurde link offline is ( hier nog steeds te zien ) en refereert -> https://wetten.overheid.nl/BWBR0001886/2018-10-11 hier mee.

Ten tweede en ik citeer :
"Als ik iemand op een overtreding wijs is dat niet het beschermen van de VERON, maar wel de auteurs. De VERON heeft het copyright niet, dat ligt bij de auteurs. De overtreders hebben geen idee wat overtredingen kunnen kosten, wij reageren ook in dit geval op klachten van de copyrighthouders. Het getal 60 is onnavolgbaar, het is 70 jaar."

Grappig , copyright ligt bij de auteurs :roll:

Verder zegt hij dat als je bv 1 foto van het ANP gebruikt zonder het te regelen het minimaal 600 euro gaat kosten : bij een foto denk ik als eerste aan portretrecht en volgens mij is dat heel wat anders dan een geschreven artikel in een blad zoals de Electron met eventueel wat schetsen/tekeningen -> iets met appels en peren..

Dat betekent dus dat de VERON in dit geval geen aanspraak maakt, schrijft de secretaris. Hij, de VERON dus, wijst er alleen maar op. De auteurs zouden bezwaar kunnen maken. Snap ik.En bij die oude Electrons uit de jaren 50 lijkt mij dat niet te gaan gebeuren.

Daar op verder bordurende, je kunt dan het zogeheten "piep systeem" hanteren. Doen wij bij de omroep ook. Heb ik van vo Niehe geleerd. Hij doet niet anders. Dus bij de download een tekstje dat mensen die aanspraak maken op het copyright kunnen dat laten weten. En ik heb het op onze Norderney website over Veronica ook zo gedaan. Er is nog nooit iemand gaan "piepen".

Effe snel, dus opgelost? Want de secretaris schrijft met zoveel woorden dat hij, ze, geen copyright kunnen-willen laten gelden.

Dus op naar de download van april 1959 John.

Pffffffffffffffffffffff.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#57 Bericht door PA2S »

Juul - PE0GJG schreef:Daar op verder bordurende, je kunt dan het zogeheten "piep systeem" hanteren.
Bij de VERON hanteert men het piepsysteem al, hoor. Eerst wordt een enthousiast iemand met hart voor de hobby en die bereid is iets te doen, neergeknuppeld. Vervolgens blijkt het aardig wat imagoschade te veroorzaken (piep).
Hmm, dan maar terugtrekkende bewegingen en een ander de schuld geven :D

73, Henk

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#58 Bericht door PA1WBU »

PA2S schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Daar op verder bordurende, je kunt dan het zogeheten "piep systeem" hanteren.
Bij de VERON hanteert men het piepsysteem al, hoor. Eerst wordt een enthousiast iemand met hart voor de hobby en die bereid is iets te doen, neergeknuppeld. Vervolgens blijkt het aardig wat imagoschade te veroorzaken (piep).
Hmm, dan maar terugtrekkende bewegingen en een ander de schuld geven :D

73, Henk
Oh, ik dacht dat dat neerknuppelen meer iets was van een clubje deelnemers aan o.a. dit forum?

Ik bedoel: ga allemaal lekker bouwen en zenden etc, ipv hier met 'n allen te mekkeren :?

Wilko
(die gaat zo aan z'n Es-hail2 antenne sleutelen)

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#59 Bericht door PA2S »

PA1WBU schreef:Ik bedoel: ga allemaal lekker bouwen en zenden etc, ipv hier met 'n allen te mekkeren
Voor mij niet anders, de hobby moet vooral leuk zijn, met vriendschap en samenwerking.

Probleem is echter, dat de VERON en de secretaris in het bijzonder, telkens het plezier van de enthousiastelingen weet te slopen. Als we dat maar voor zoete koek blijven accepteren, wordt het (nu al veel te grote) ego van een aantal bestuurders nog veel groter.

Dus laat mij maar mekkeren, in de hoop dat het tij nog keert.

In de tussentijd ga ik straks mijn zelfgebouwde 6/4 m duo weer in de mast schroeven :)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Beschikbaarheid oudere Electrons..

#60 Bericht door PA2RU »

PA2S schreef:
Probleem is echter, dat de VERON en de secretaris in het bijzonder, telkens het plezier van de enthousiastelingen weet te slopen. Als we dat maar voor zoete koek blijven accepteren, wordt het (nu al veel te grote) ego van een aantal bestuurders nog veel groter.
Don't shoot the messenger , de secretaris handelt niet op eigen houtje maar vanuit en namens het bestuur..
Alleen de manier waarop dat gebeurt had naar mijn idee anders gemoeten want dat is verre van subtiel te noemen..
In tegenstelling tot de secretaris ben ik van mening dat het HB geen partij is in deze kwestie want zoals al aangegeven heeft die geen copyrights.

Er is geklaagd door de auteurs bij het HB , deze had aan moeten geven dat zij die rechten niet bezitten en dus een doorverwijzing had moeten doen naar degene die deze schend.
73 René PA2RU

Plaats reactie