elastische isolatie tape voor weinig

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: elastische isolatie tape voor weinig

#16 Bericht door Juul - PE0GJG »

We hadden het toch over elastische isolerende tape?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: elastische isolatie tape voor weinig

#17 Bericht door PA0FRI »

TomNL schreef:Tast dat niets aan? Ik weet uit ervaring dat het schadelijk is voor de lak van je auto.
De samenstelling staat niet op de spuitbus, wel: afdekken van kunststof en gelakte delen.
Ik gebruik het al jaren en nog geen nadelige gevolgen gehad.
Het lijkt mij sterk dat een object, na een korte bespuiting gevolgd door een snelle verdamping van de vloeistof, schade kan ondervinden.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: elastische isolatie tape voor weinig

#18 Bericht door PA3DJS »

DK1NL schreef:
nanko schreef:Remmenreiniger is wasbenzine, niet alle kunststoffen kunnen daar tegen.
Als dit zo zou zijn dan stond er op het etiket dat de inhoud brandbaar zou zijn en dat is niet het geval.
Daarbij komt dat remmenreiniger razendsnel verdampt en dat doet wasbenzine veel minder snel.

Ik hou het op trichloor!
Dan ben ik best benieuwd wat jij voor remmenreiniger hebt. Het spul (van diverse leveranciers) dat ik tegengekomen ben (spuitbussen) bevat doorgaans koolwaterstoffen met relatief korte lengte (vergelijkbaar met die van wasbenzine of iets korter), eventueel aceton, butaan/propaan en CO2 als drijfgas.

Volgens mij is dat toch een (licht) ontvlambaar mengsel.

Even een kleine toevoeging: Trichloorethyleen (dus niet Tetra), is wel degelijk brandbaar, maar het vlampunt ligt rond de 90 degr. C, en dan hoeft er op de verpakking geen brandbaarheidsymbool te staan. Idem voor lampolie dat nu lekker brandt in een van mijn olielampen.

Ik gok dat jij dan een product hebt dat niet meer aan particulieren verkocht mag worden (vanwege de giftigheid van tri).
Laatst gewijzigd door PA3DJS op 17 nov 2018, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: elastische isolatie tape voor weinig

#19 Bericht door Radioot »

Tinnef:
https://api.kroon-oil.com/pdf/nl/safety ... -ae-NL.pdf

Maar de tape is goed, bedankt voor de hint.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: elastische isolatie tape voor weinig

#20 Bericht door TomNL »

Nav dit bericht had ik de tape ook aangeschaft en onlangs in gebruik genomen. Hierbij een verlaat bedankje voor de tip, het is mooi spul voor een wel heel zacht prijsje.

Plaats reactie