apparatuur uit nalatenschap

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
JurgenvanBeek

apparatuur uit nalatenschap

#1 Bericht door JurgenvanBeek »

Hallo,


Ik ben geen zendamateur en ben lid geworden hier om gebruik te maken van jullie kennis. Als dit ongepast is laat het mij dan weten. Ik heb een vraag over de gebruikte apparatuur in deze hobby.

Uit een erfenis van mijn vader(PA2HVB) hebben we wat apparatuur welke wij niet zullen gebruiken en graag willen verkopen. Ik heb al wel wat onderzoek gedaan naar de individuele apparaten om ze op waarde te schatten. Op verschillende (veiling)sites kom ik wel wat prijzen tegen maar dat zijn dan wel vraagprijzen en niet de prijzen waarvoor ze van eigenaar zijn gewisseld. Aangezien wij er niet lange tijd mee willen leuren en de hobbyist er een plezier mee willen doen willen we er een goede prijs voor vragen waarmee we snel tot een deal kunnen komen. Misschien zit er wel spul tussen wat direct de kliko in kan.

Er zitten volgens mij 3 zenders tussen en verder diverse meetapparatuur zoals een oscilloscoop, spectrum analyzer en nog wat kleiner spul. Kan ik de apparatuur in dit draadje tonen?


Jurgen

raovinge
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2011, 19:04
Roepletters: PG4R
Locatie: Rolde

Re: apparatuur uit nalatenschap

#2 Bericht door raovinge »

Hallo
Er is on dit forum een verkooprubriek daar kan je ze plaatsen
'73 PG4R

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Jurgen,

Binnen dit forum is er een rubriek "Particuliere (ver)koop (vraag en aanbod) ", hier kan je rustig de apparatuur aanbieden en een vraagprijs erbij noteren.
Typenummer en foto's geven hierbij een duidelijker beeld.

Sterkte met de afwikkeling.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#4 Bericht door PE2AAB »

Allereerst; gecondoleerd.

Voor een inschatting en waarde bepaling lijkt het me zeker wel mogelijk om hier een foto te plaatsen.
Pas als je de waarde weet bied je de spullen te koop aan.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

JurgenvanBeek

Re: apparatuur uit nalatenschap

#5 Bericht door JurgenvanBeek »

Dank jullie voor de antwoorden.

Het is inderdaad de bedoeling dat ik eerst een waarde weet voordat ik het kan aanbieden. Zoals gezegd ik weet helemaal niets van die apparatuur.

Morgen zal ik een aantal foto's plaatsen.


Jurgen

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#6 Bericht door PE9ZZ »

Kijk ook eens op zendamateur.tweedehands.nl. Daarop staat ook veel apparatuur als genoemd. Verder zou je vrienden of kennissen van je vader kunnen benaderen om mee te helpen. Sterkte met het uitzoeken. Ik moet er niet aan denken wat nabestaanden in mijn geval zouden moeten regelen...

Tjerk, 9ZZ

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: apparatuur uit nalatenschap

#7 Bericht door Thom PA9T »

Beste Jurgen,

Allereerst gecondoleerd met jullie verlies.

Mogelijk heb ik interesse in de spectrum analyser. Zou je hier eens een foto van willen sturen, of een typenummer als je dit kunt vinden? De prijs komen we wel uit, dit moeten we gewoon netjes en eerlijk samen regelen. Ik zou me daar ook even in moeten verdiepen.

JurgenvanBeek

Re: apparatuur uit nalatenschap

#8 Bericht door JurgenvanBeek »

Het is wel omslachtig op dit forum om een foto te plaatsen. Ik zal eerst één foto plaatsen om te zien het op deze manier werkt.

De spectrum analyzer. Een Advantest Spectrum Analyzer R3361A

Afbeelding

JurgenvanBeek

Re: apparatuur uit nalatenschap

#9 Bericht door JurgenvanBeek »

Hier de overige apparatuur,

Yaesu FT-221R

Afbeelding

kenwood TM241e

Afbeelding

Yaesu FT-101ZD

Afbeelding

Icom IC-R7000

Afbeelding

Hameg HM 604-2 60MHz Dual Channel Oscilloscope

Afbeelding

Attenuator Marconi Variable CT421

Afbeelding

TECH TE-20 Signal Generator

Afbeelding

Heathkit Brand, Frequency Scaler IB-102

Afbeelding

Fluke 1900A Multi-Counter 5Hz-80MHz

Afbeelding

Heathkit Television Alignment Generator TS-4A

Afbeelding

Diamond X-30 antenne

Afbeelding

Kan best zijn dat sommige dingen in een museum behoren maar ben benieuwd naar jullie mening. Er zijn nog een paar dingen maar dit eerst maar eens.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#10 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

De 2de foto. Wat is dit voor een Kenwood setje? Type.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: apparatuur uit nalatenschap

#11 Bericht door PA1PDB »

JurgenvanBeek schreef:Hier de overige apparatuur,
Kan best zijn dat sommige dingen in een museum behoren maar ben benieuwd naar jullie mening. Er zijn nog een paar dingen maar dit eerst maar eens.
Daar zitten flink wat spullen bij die nog steeds een flinke waarde hebben.

Vergelijkbare spullen te vinden op de volgende verkoopsite's en mogelijk kun je de spullen daar aanbieden:

https://www.marktplaats.nl/c/telecommunicatie/c820.html
https://www.tweedehands.nl/zendamateur/
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#12 Bericht door PE2AAB »

Inderdaad best wel wat spullen met waarde. Afhankelijk van het type Kenwood setje (TM-241, 441 of 541) ook een waarde verschil.

Schat de 241 en 441 op een waarde tussen de € 50 en € 75 (alhoewel ik een 441 kocht voor € 25) en als het een 541 is schat ik deze op een waarde van tussen de € 150 - € 250 (afhankelijk van de conditie en bijgeleverde randzaken zoals voedingskabel, beugel en microfoon).

Plaatjes rechtstreeks vanaf een iPhone plaatsen kan lastig zijn; deze zijn vaak te groot voor directe plaatsing op dit forum en je zult ze moeten herschalen met programma's als EZThumbnails.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#13 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE2AAB schreef:Inderdaad best wel wat spullen met waarde. Afhankelijk van het type Kenwood setje (TM-241, 441 of 541) ook een waarde verschil.

Schat de 241 en 441 op een waarde tussen de € 50 en € 75 (alhoewel ik een 441 kocht voor € 25) en als het een 541 is schat ik deze op een waarde van tussen de € 150 - € 250 (afhankelijk van de conditie en bijgeleverde randzaken zoals voedingskabel, beugel en microfoon).
Je hebt mijn vraag ook beantwoord. Ik zie het typenummer nu ook boven de foto staan.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: apparatuur uit nalatenschap

#14 Bericht door PE2AAB »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PE2AAB schreef:Inderdaad best wel wat spullen met waarde. Afhankelijk van het type Kenwood setje (TM-241, 441 of 541) ook een waarde verschil.

Schat de 241 en 441 op een waarde tussen de € 50 en € 75 (alhoewel ik een 441 kocht voor € 25) en als het een 541 is schat ik deze op een waarde van tussen de € 150 - € 250 (afhankelijk van de conditie en bijgeleverde randzaken zoals voedingskabel, beugel en microfoon).
Je hebt mijn vraag ook beantwoord. Ik zie het typenummer nu ook boven de foto staan.
Dat had ik nog niet gezien Tjeerd (foto’s trekken de site een beetje uit het verband) maar je hebt gelijk. Het betreft dus de TM-241, 2m uitvoering. In goede staat ergens tussen de €50-75 waard afhankelijk van de compleetheid.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: apparatuur uit nalatenschap

#15 Bericht door Hans PE1KWH »

Gecondoleerd.

Het is een leuk setje apparaten maar het meeste, hoewel voor hobby nog goed bruikbaar, is wat gedateerd.

Volgende maand houden veel Veron en VRZA afdelingen de jaarlijkse verkoping.
Daar wordt dan ieder item per opbod verkocht.
Verwacht geen enorme bedragen en bedenk ook dat een afdeling er ook iets aan wil overhouden ( ca 10% ).
Als je dit bij een afdeling neerzet dan schat ik dat je rond de 500,- EN het goede gevoel dat het weer bij amateurs terecht komt mee naar huis neemt.

Zet je het op 2ehands dan ben je een paar items snel kwijt
De Spectrum analyzer zal afh van de status 250,- - 500,- euro kunnen opbrengen, de tranceivers per stuk 30,- tot 300,- ( FT101ZD in nette en werkende staat is die 300 waard ).
Andere spullen zal je lastig kwijt raken.

Mocht je in de buurt van Amersfoort wonen wil ik je 2 November wel wegwijs daar maken.

Andere optie : doe zelf een novice examen en ga die spullen gebruiken. Is een leuk aandenken aan de overledene.

Plaats reactie