verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houden
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
- Roepletters: pd0dfm
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Net opgeladen en rijklaar.
TE KOOP
Een Tesla met 4 km op de teller.
TE KOOP
Een Tesla met 4 km op de teller.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 aug 2016, 09:36
- Roepletters: PA1LH
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
In Duitsland willen ze nog verder gaan: de 11 meterband apparatuur verbieden. Althans, het gebruik ervan in een auto. Onduidelijk blijft nog of het ook geldt voor vrachtwagens, maar dat lijkt me wel.
Als het niet rookt, werkt het.
- PE1PQX
- Berichten: 4555
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Taxi's werken al jaren niet meer met mobilofoons, maar met terminals die communiceren via 4G. Deze kun je in principe niet vasthouden omdat deze vast gemonteerd zitten in de voertuigen.pa0bak schreef: Of er diensten zijn (taxi's?) die een ontheffing kunnen krijgen is nog nergens besproken.
(Google op Cabman BCT en Quipment BCT). Deze terminals voorzien de chauffeur van rit-opdrachten en registreren tevens de rij- en rust tijden, alsmede de gewerkte uren voor verloning door de werkgever (daarvoor is de BCT-pas nodig, BoordComputer Taxi).
Ik denk dat het verder niet zo'n vaart zal lopen. Ik meende me een artikel te herinneren (Art. 56 of zo??) dat specifiek de radioapparatuur zoals wij die mogen bedienen vermeld en daarmee buiten art. 61a valt.
Een OM op dit forum had dit ook op zijn site vermeld, weet alleen even niet meer wie dat was.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7117
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
PA2OLD onder andere.
https://pa2old.nl/artikel-61a-§2-van-het-rvv
Url maar even knippen/plakken. Door de vreemde symbolen in de url werkt de herkenning niet.
https://pa2old.nl/artikel-61a-§2-van-het-rvv
https://pa2old.nl/artikel-61a-§2-van-het-rvv
Url maar even knippen/plakken. Door de vreemde symbolen in de url werkt de herkenning niet.
https://pa2old.nl/artikel-61a-§2-van-het-rvv
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
En het wetsvoorstel betreft nou juist dit artikel. Dus die info is dus straks verouderd.
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Dit artikel bevat OOK de uitzondering. Als deze niet wordt aangepast is er niets aan de hand. Zover ik het kan zien wordt alleen de definitie aangepast.
73 Jan
- PE1PQX
- Berichten: 4555
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Paragraaf 2 is dan van enorm belang voor ons (voornamelijk de mobielende OM's)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
- PE1PQX
- Berichten: 4555
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Die bedoelde ik i.d.d.PE2AAB schreef:PA2OLD onder andere.
https://pa2old.nl/artikel-61a-§2-van-het-rvv
Url maar even knippen/plakken. Door de vreemde symbolen in de url werkt de herkenning niet.
https://pa2old.nl/artikel-61a-§2-van-het-rvv
Bedankt!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Ja, ik snap het...PA1LH_leon schreef:In Duitsland willen ze nog verder gaan: de 11 meterband apparatuur verbieden. Althans, het gebruik ervan in een auto. Onduidelijk blijft nog of het ook geldt voor vrachtwagens, maar dat lijkt me wel.
Elke dag vielen er wel 200 doden in het verkeer door CB gebruik
Kzie CB er niet bij staan.3. Unfallursachen
Unfälle können nicht immer auf einen einzigen Grund zurückgeführt werden. Im Jahr
2015 registrierte die Polizei in Deutschland bei den 305 659 Unfällen mit Personenschaden
im Schnitt 1,4 Ursachen. Menschliches Fehlverhalten war dabei die mit
großem Abstand häufigste Unfallursache: 88 % waren Fehlverhalten von Fahrzeugführern,
3 % waren Fehlverhalten von Fußgängerinnen und Fußgängern. Allgemeine Ursachen
wie Straßenverhältnisse, Witterungsbedingungen und Hindernisse, zum Beispiel
in Form von Wild auf der Fahrbahn, machten rund 8 % und technische Mängel und
Wartungsmängel 1 % der Unfallursachen aus.
Hauptunfallursache bei Fahrzeugführern im Jahr 2015 waren Fehler beim Abbiegen,
Wenden, Rückwärtsfahren sowie beim Ein- und Anfahren (16 %). Am zweithäufigsten
wurde die Vorfahrt beziehungsweise der Vorrang anderer Verkehrsteilnehmer missachtet
(15 %). Häufig wurde auch der Abstand nicht eingehalten (14 %) beziehungsweise
die Geschwindigkeit nicht angepasst (13 %).
Abbiegen, Wenden, Rückwärtsfahren,
Ein- und Anfahren
Vorfahrt, Vorrang
Abstand
Geschwindigkeit
Falsche Straßenbenutzung
Falsches Verhalten gegenüber
Fußgängern
Überholen
Alkoholeinfluss
Sonstige Ursachen
16
15
14
13
7
5
4
3
23
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Even kort door de bocht, met een
Je kan mooi aangeven aan meneer de agent, als je wordt aangehouden omdat je geen licht op je fiets heb aan staan.
Kan je aan geven je het lampje niet mag bedienen, volgens de wet.
En deze moet je aan zetten met een knopje, bedienen dus.
Dus je lampen aanzetten tijdens het rijden mag dus ook niet meer in de auto.
Een Tesla rijden wordt ook lastig.
Zijn er groepen die buiten deze wet vallen, hulp diensten ?
Binnen kort zijn 27 Mc bakkies niet meer toegestaan in duitsland, hoe zit het met onze set in de auto.
Mogen die nog wel de Duitse autobaan op, en mobiel gebruiken ?
En hoe wordt dit gecontroleerd, omdat er alleen over de 27mc bakkies wordt gesproken.
Of is dit het begin van het einde
Je kan mooi aangeven aan meneer de agent, als je wordt aangehouden omdat je geen licht op je fiets heb aan staan.
Kan je aan geven je het lampje niet mag bedienen, volgens de wet.
En deze moet je aan zetten met een knopje, bedienen dus.
Dus je lampen aanzetten tijdens het rijden mag dus ook niet meer in de auto.
Een Tesla rijden wordt ook lastig.
Zijn er groepen die buiten deze wet vallen, hulp diensten ?
Binnen kort zijn 27 Mc bakkies niet meer toegestaan in duitsland, hoe zit het met onze set in de auto.
Mogen die nog wel de Duitse autobaan op, en mobiel gebruiken ?
En hoe wordt dit gecontroleerd, omdat er alleen over de 27mc bakkies wordt gesproken.
Of is dit het begin van het einde
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).
- PA3DAT
- Berichten: 6272
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
- Roepletters: PA3DAT
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Nee, dat was al zo'n 20 jaar geleden toen de mobiele telefonie populair werd.PE1LGW schreef:Of is dit het begin van het einde
Sindsdien hebben nog maar weinig mensen een VHF- of UHF-set in de auto...
Voor die tijd had bijna iedere radioamateur wel een set in de auto. Hier in de regio
waren dat bijv. veel Condortjes, met 5TVO. We hadden allemaal een eigen code,
leuk én ideaal was dat!
En heb je wel een set in de auto? Dan moet je er een handsfree-setje bij installeren,
dan is het toch opgelost?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Op deze site staan de betreffende kamerstukken bij elkaar. De tekst daarin is zo opgesteld dat het onder alle denkbare situaties toepasbaar is. Toekomstbestendig heet dat tegenwoordig.
Zoals ik de stukken lees, heb je niets te vrezen als je enkel de microfoon in je hand hebt. Maar wordt het een ander verhaal als je een portofoon in je handen vast houdt. Vraag me alleen af hoe je het vasthouden van een microfoon moet beoordelen als daar ook allerlei bedieningstoetsen opzitten. Zoals up en down, volume, kanaalkeuze, DTMF etc.
Zoals ik de stukken lees, heb je niets te vrezen als je enkel de microfoon in je hand hebt. Maar wordt het een ander verhaal als je een portofoon in je handen vast houdt. Vraag me alleen af hoe je het vasthouden van een microfoon moet beoordelen als daar ook allerlei bedieningstoetsen opzitten. Zoals up en down, volume, kanaalkeuze, DTMF etc.
-
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
- Roepletters: PA3CQN
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Ik zie het probleem niet. Het bedienen van ieder apparaat in de auto vormt een risico. Het is niet zo dat wij als zendamateurs een bijzondere vaardigheid hebben.
En bij zaken als vossenjachten/ballonjachten heb je toch zobiezo een bijrijder voor de communicatie?
Mobiel gebruik spitst zich tegenwoordig toe op de twee landelijke repeaternetwerken. Soms luister ik daar wel eens naar . Dat doet het meest denken aan Whatsapp: 'ik ben nu hier, en er rijdt weer een &%&@# voor me die niet opschiet' . Of berichten van gelijke strekking.
Als het de verkeersveiligheid verhoogt kunnen we best zonder die communicatie.
En bij zaken als vossenjachten/ballonjachten heb je toch zobiezo een bijrijder voor de communicatie?
Mobiel gebruik spitst zich tegenwoordig toe op de twee landelijke repeaternetwerken. Soms luister ik daar wel eens naar . Dat doet het meest denken aan Whatsapp: 'ik ben nu hier, en er rijdt weer een &%&@# voor me die niet opschiet' . Of berichten van gelijke strekking.
Als het de verkeersveiligheid verhoogt kunnen we best zonder die communicatie.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Net een nieuwe auto gekocht en de eerste waar geen transceiver in komt.
Dat na 41 jaar gelicenseerd te ziin....
Dat na 41 jaar gelicenseerd te ziin....
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi
Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde
Ik heb nog nooit achter een HAM gereden en gedacht " wat een idioot dat ie 3 rijstroken nodig heeft en 40km/h langzamer rijdt dan de rest, meer dan 700m gaten laat vallen in de file.
Ik zie wel elke dag minstens 4000 idioten die hun facebook, whatsapp of whatever aan het checken zijn en bovenstaand gedrag vertonen.
Misschien hebben HAM operaters dus wel bijzondere rij kunsten?
Ik zie wel elke dag minstens 4000 idioten die hun facebook, whatsapp of whatever aan het checken zijn en bovenstaand gedrag vertonen.
Misschien hebben HAM operaters dus wel bijzondere rij kunsten?