verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houden

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#31 Bericht door pe1hzg »

PE2CH schreef: Zoals ik de stukken lees, heb je niets te vrezen als je enkel de microfoon in je hand hebt. Maar wordt het een ander verhaal als je een portofoon in je handen vast houdt. Vraag me alleen af hoe je het vasthouden van een microfoon moet beoordelen als daar ook allerlei bedieningstoetsen opzitten. Zoals up en down, volume, kanaalkeuze, DTMF etc.
Probleem is dat je de portofoon, of in ieder geval de antenne, in je hand wilt houden. Porto aan de broekriem geeft hele slechte afstraling, dat werkt niet.

Maar het voorstel klopt niet, zoals de meeste voorstellen van het huidige kabinet. Horloge mag je niet meer om hebben, en als dat wel mag, hoe zit het met smart watches?

Bovendien is het voorstel onvolledig. Mensen hebben tegenwoordig ook oortjes of zelfs noise-cancelling headphones op om vooral te voorkomen dat je ander verkeer hoort, maar dat wordt gemist. En, zoals eerder beschreven, zorgen twee elastieken ervoor dat je de smartphone aan het stuurwiel kunt hebben en weer de hele dag kunt feesboeken (of, bij file: youtube of uitzendinggemist!).

Er is nog een ander probleem. GPS-ontvangers werken ook slecht als ze afgeschermd zijn. maps.google.com werkt niet meer op de fiets, tevoorschijn halen is niet voldoende, de GPS moet eerst weer in sync komen. Dat wil zeggen dat het aantal stadsplattegronden omhoog moet.

Voor dit ding zou een internetconsultatie gestart worden. Iemand al gevonden?

GJ

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#32 Bericht door PE2AAB »

Draadloze microfoon is ook een draadloos apparaat om mee te communiceren (Bluetooth) dus dat zou dan ook verboden zijn.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#33 Bericht door sottezero »

Is er al inmiddels iets duidelijk?
Ik zie wel een enorme toename van handsfree kits voor zendaparatuur verkocht worden, alsof we weer in de NMT fase zitten met zwanenhalzen die in je oog komen als je een ongeluk van links krijgt.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#34 Bericht door PE2AAB »

Ja, de toelichting zoals voorheen is nog altijd van toepassing. Het blijft dus vooralsnog toegestaan een microfoon vast te houden. Hiermee zeg ik niet dat een handsfree kit niet veiliger is maar je kunt niet bekeurd worden als je je microfoon ter hand neemt. (Als dit wel het geval is kun je deze aanvechten en win je die case tenzij je bent beboet voor artikel 5; gevaarzetting. Maar dat kan ook voor shaggie pielende, boterham knagende, flesje spa drinkende, scherende, haren kammende en opmakende bestuurders).
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#35 Bericht door sottezero »

PE2AAB schreef:Ja, de toelichting zoals voorheen is nog altijd van toepassing. Het blijft dus vooralsnog toegestaan een microfoon vast te houden. Hiermee zeg ik niet dat een handsfree kit niet veiliger is maar je kunt niet bekeurd worden als je je microfoon ter hand neemt. (Als dit wel het geval is kun je deze aanvechten en win je die case tenzij je bent beboet voor artikel 5; gevaarzetting. Maar dat kan ook voor shaggie pielende, boterham knagende, flesje spa drinkende, scherende, haren kammende en opmakende bestuurders).
Ik vraag me dan af of ze niet toch art 5 doen. Gezien mijn ervaringen met blauw deze week...
Op schiphol aan de kant gezet... "meneer, u rijdt te langzaam en 1 van uw 4 achterlichten is stuk, dat is dan 140 euro exc 9 euro verzendkosten"...

"Kan het lampje zo vervangen, lampjes kunnen immers zomaar stuk gaan"...

"Wij zijn van de verkeerspolitie, niet van de waarschuwingspolitie"...

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#36 Bericht door Bert_1 »

Dat zal je charme wel zijn :)
Bert

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 972
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#37 Bericht door PA0BAK »

sottezero schreef:"Wij zijn van de verkeerspolitie, niet van de waarschuwingspolitie"...
De verkeerspolitie bestaat al een aantal jaren niet meer........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#38 Bericht door sottezero »

pa0bak schreef:
sottezero schreef:"Wij zijn van de verkeerspolitie, niet van de waarschuwingspolitie"...
De verkeerspolitie bestaat al een aantal jaren niet meer........
Na drie dagen de bekeuring op de mat, is via mijn rijbewijs gegaan en bedraagt echt 149 euro. Dus de verkeerspolitie bestaat voor de CJIB wel degelijk.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#39 Bericht door PA3DJS »

pa0bak schreef:
sottezero schreef:"Wij zijn van de verkeerspolitie, niet van de waarschuwingspolitie"...
De verkeerspolitie bestaat al een aantal jaren niet meer........
Ze bestaan niet meer als AVD. Ze zaten later onder het KLPD, en nu valt de verkeerspolitie onder de Landelijke Eenheid, Dienst Infrastructuur, Dienst Verkeerspolitie.

Dus niet gek dat je een boete krijgt van het CJIB met Verkeerspolitie erop.

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: verbod om een mobiel elektronisch apparaat vast te houde

#40 Bericht door pa3met »

speaking of -- ik heb nog een

- Extra Cable for Hands Free kit, Icom Mobile (IC-7000, 706)

- een complete av-1km-i voor de IC7000

liggen. iemand? Ding is getest maar niet in gebruik genomen verder.

(pm dan maar ff). Zal 'm ook in de TK afdeling zetten als ik thuis ben met foto's.
(de plaatjes kan je op wimo al vinden evt)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Plaats reactie