Bericht VERON N herijking

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Bericht VERON N herijking

#1 Bericht door PA3OZB »

Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#2 Bericht door PE2AAB »

Er is blijkbaar een onderzoek voor nodig geweest maar de essentie is duidelijk en de vooroordelen over F F amateur blijken niet terecht:
Uit de gewogen en ongewogen resultaten blijkt echter dat zowel N als F vrijwel dezelfde meningen zijn toegedaan. Hieruit is op te maken dat de overgrote meerderheid van de F geregistreerden de N een leuke radiohobby gunnen.
Leven en laten leven. Elkaar iets gunnen. Echt niet zo moeilijk en het maakt de hobby zoveel mooier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

"Concept-rapport opgeleverd" ????

Een huis of iets dergelijks "lever je op" maar een rapport niet. Maar het moet taalkundig nog nagekeken worden.
Begin dan maar even met deze kop op de website.

En............"Concept-rapport" moeten we sinds 2015 volgens de minister zo schrijven:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 35790.html
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#4 Bericht door andre »

Altijd weer fijn wanneer onze medeburgers attent zijn op foutjes van een ander... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Bericht VERON N herijking

#5 Bericht door pe1rxq »

Och.. ik vind het wel gerustellend, als er alleen wat taalkundig te mierenneuken valt zal het inhoudelijk wel goed zijn......

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#6 Bericht door elsinga »

[mod] Laten we dit draadje gebruiken om het te hebben over de genoemde pagina van de Veron waar wat te melden viel. Bij een N/F discussie gaat de draad op slot. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#7 Bericht door PA3CQN »

Op zich maakt het N/F verhaal me niet uit. Maar in de VERON argumentatie heb ik wel grote problemen met het "..daarom is juist gekozen gewogen resultaten te gebruiken..".
Stel je eens voor dat we zo'n redenatie ook bij de Tweede Kamer verkiezingen zouden gaan gebruiken ....
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#8 Bericht door PA3DAT »

Statistiek bedrijven en democratisch stemmen, dat is appels met peren vergelijken.
Om een oordeel te kunnen vellen over de statistische verwerking van die enquête moet je het volledige onderzoek
bestuderen, dus vooral wat er aan vooraf ging: welke keuzes zijn er gemaakt, waarom, wat zijn de implicaties enz.

Zoals Wikipedia zo mooi definieert: "Statistiek is de wetenschap, de methodiek en de techniek van het verzamelen,
bewerken, interpreteren en presenteren van gegevens. Het is een onderdeel van de wiskunde." Lees dat maar eens
na. Misschien dat je dan tot het besluit komt dat dat gewogen gemiddelde een goede keuze is geweest.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#9 Bericht door PA3CQN »

PA3DAT schreef:Statistiek bedrijven en democratisch stemmen, dat is appels met peren vergelijken.
Om een oordeel te kunnen vellen over de statistische verwerking van die enquête moet je het volledige onderzoek
bestuderen, dus vooral wat er aan vooraf ging: welke keuzes zijn er gemaakt, waarom, wat zijn de implicaties enz.

Zoals Wikipedia zo mooi definieert: "Statistiek is de wetenschap, de methodiek en de techniek van het verzamelen,
bewerken, interpreteren en presenteren van gegevens. Het is een onderdeel van de wiskunde." Lees dat maar eens
na. Misschien dat je dan tot het besluit komt dat dat gewogen gemiddelde een goede keuze is geweest.
Nou, ik hoef echt geen les in liegen met statistiek, dat kan ik al;-) Maar het idee dat je dat toepast voor iets wat in mijn ogen een democratisch besluit/advies zou moeten zijn vind ik zorgwekkend.
De stap waar het (gewogen) resultaat van een enquete gelijk wordt gesteld aan 'dat hebben we gekozen' is een stap te ver.
Als je de uitslag bekijkt zie je in de grafieken het gewogen resultaat .. dan zie je groene staven die doen voorkomen dat bij de VRZA de keus van een groep van 3% van de ondervraagden evenveel gewicht heeft als de overige 97%. Maar stel nou eens dat je met een groep van 100 mensen op vakantie wil en een bestemming moet kiezen. Telt de keus van 3 mensen dan net zo zwaar als de keus van de overige 97 ?

Het resultaat had gewoon gepresenteerd moeten worden zonder onderscheid in F/N/G maar als samengevoegd totaal. Het gewogen resultaat is leuk voor de statistiek
maar niet hetzelfde als een democratische keuze. In dit geval maakt het trouwens geen verschil, want ook ongewogen is het resultaat hetzelfde. Maar de methode wringt wel.


(disclaimer: dit gaat dus helemaal niet over F/N , maar over de manier waarop een enquete uitgelegd wordt als keuze. Ik gun namelijk N-amateurs al het goede en heb geen moeite met het resultaat)
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Bericht VERON N herijking

#10 Bericht door pe1rxq »

Volgens mij staat in het artikel nu juist dat het gewogen resultaat zo goed als hetzelfde is als het niet gewogen resultaat.
We moeten de details nog even afwachten, maar als dat zo is krijgt iedereen zijn zin:
De democratische puristen krijgen hun zin, maar ook diegenen die menen dat F en N elkaar niks gunnen.
Beide kunnen nu gerust zijn vanwege het feit dat er in beide gevallen zo goed als hetzelfde uit komt.

Als dat uitdeindelijk allemaal netjes klopt blijven alleen de beroeps azijn pissers over, maar die maak je nooit gelukkig......

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#11 Bericht door PD2JHP »

L.S.,

Na oplevering van het Concept-rapport is er nu een definitief rapport: kunnen wij dit al inzien?

73 de PD2JHP
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Bericht VERON N herijking

#12 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

elsinga schreef:[mod] Laten we dit draadje gebruiken om het te hebben over de genoemde pagina van de Veron waar wat te melden viel. Bij een N/F discussie gaat de draad op slot. [/mod]


Almachtige,, gisteren heb ik een bijdrage geleverd aan dit draadje aangaande de pagina waarin de Veron tekst en uitleg gaf over het onderhavige onderwerp herijking etc

Kennelijk is de inhoud niet in de smaak gevallen bij de stuurlui en is het geheel verwijderd.

Mijn loftuitingen aan de F gemachtigden werd kennelijk niet op prijs gesteld.

Is vrijheid van meningsuiting taboe in dit forum?

Mijn gestelde tekst trof niemand in diens ziel of was beschamend......

Graag een overwogen en gewogen reactie beste corrector...
73

pd0hdf

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Bericht VERON N herijking

#13 Bericht door PA3HMP »

jouw 'mening' was zeer suggestief en relschoppend, ik snap dat het weggehaald is, er was immers van tevoren gewaarschuwd dat dit draadje hier niet voor bedoeld is.

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Bericht VERON N herijking

#14 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PA3 hmp,


Mark, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Kijk eens op je website en lees hetgeen de touwslager in Vlissingen voor wijsheid uitsprak.
Ik realiseer mij dat je ook een moderator bent althans zo doe jij je voorkomen.
Ja. voorkomen is beter dan genezen, Brabanders zijn toch vriendelijke mensen.
Bedankt voor je bijval.
Een prettige dag en dat geldt voor alle mede lezers in dit professionele forum.
73

-pd0hdf-
Laatst gewijzigd door SWL NL5321 - 1965 op 28 okt 2018, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Bericht VERON N herijking

#15 Bericht door Ron01 »

De eeuwige strijd en sfeer tussen N en F geregistreerden hebben mij in ieder geval doen besluiten om maar even niet op examen te gaan en vanaf de zijkant alles te volgen. Ik zoek namelijk een hobby waarbij geen zure mannen de boel verstjeren en ik me moet gaan lopen ergeren. En eigenlijk zou er een verbod moeten komen op neerbuigende reacties ten aanzien van amateurs nat een N gemachtigde.
Helaas is dit dagelijkse kost, op N wordt gewoon neergekeken. Dit is bijna dagelijks op repeaters te horen, sommige amateurs scheppen er gewoon genoegen in om af te geven op Novice. Gewoon te gek voor woorden want we bedrijven allemaal dezelfde hobby, alleen de een op een laag niveau en de ander op een wat hoger niveau.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gesloten