Zendpiraten of zendamateurs ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#16 Bericht door PD2B »

is dit de nieuwe klucht? HER ijking van de zendpiraat ???
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2RU schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Kortom, werk aan de winkel voor bijv. de VERON pr commissie dacht ik zo.
Dat zal werken als een druppel op een gloeiende plaat vrees ik..
Dit soort misverstanden bestaan al jaren en zullen ook altijd blijven bestaan :(

Dag René,

Dat "laat maar gaan, vechten tegen de ……." enz. hadden we niet voor ogen toen we de VERON -pr commissie in het leven riepen op verzoek van PA0AJE † en PA0AD †.
Ik ging er vaak even voor zitten en benaderde de redactie. Maar ja, was ook wel een beetje m'n dagelijkse werk, "regisseren".

Het woord "PR" staat ook daar voor. Maar ik weet niet goed dat tegenwoordig gaat bij de pr van de VERON.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Ton PD2TON Heemskerk
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2018, 20:58
Roepletters: PD2TON
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#18 Bericht door Ton PD2TON Heemskerk »

Negen van de tien mensen weten niet eens wat een zendamateur is en als ze het wel denken te weten krijg je inderdaad al snel de 27 Mc. Of wat voor muziek zend je uit? Denkend aan de polder piraten.

Als je dan zegt dat je contact zoekt met andere zendamateurs op de wereld kijken ze je aan met een blik van: "Daar heb je toch skype en internet voor".

Dus promotie via de media is best handig. Al is het maar voor werven van nieuw zendamateur bloed.
Leren in het leven stopt pas bij de laatste ademteug!

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#19 Bericht door pa1bvm »

misschien is de mislukte poging om een onherbergzaam eiland " in de lucht" te brengen wel een aardig item ..
we moeten ook wel een beetje van het " bewust korte broeken drager " syndroom af ..

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#20 Bericht door Solostar »

Wordt met de laatste opmerking bedoeld:

De kwartiermakers die het voortouw trokken om het huidige peil van de Radio Zendamateurs te behalen of linkt de uitspraak aan de dames en heren van de organisatie van fluit en ere koord?
Het is snood dat er een ontstemmend betoog wordt gesmeed.
Ook de actie geef de ander aan via de nieuwe regeling vanuit het AT verdient geen beker.
Dan heb ik meer respect voor hen die als Piraat buiten de territoriale wateren hun best deden.

73

Hannie

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#21 Bericht door Radioot »

pa1bvm schreef:misschien is de mislukte poging om een onherbergzaam eiland " in de lucht" te brengen wel een aardig item ..
we moeten ook wel een beetje van het " bewust korte broeken drager " syndroom af ..
Ongeveer 50% kans:
Afbeelding

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#22 Bericht door Bert_1 »

PD0JIG schreef: Ook de actie geef de ander aan via de nieuwe regeling vanuit het AT verdient geen beker.
Waarom niet? Ik zou het denk ik niet doen want ik kom nooit op repeaters maar zou je je ook omdraaien als je ergens inbrekers naar binnen ziet gaan of iemand stenen op een snelweg ziet gooien enz.? Je zult voor je eigen belang op moeten komen (of op laten komen), anderen hebben geen idee en gaan er dus ook niets aan doen.
Overigens kun je eerst wel melden dat de mogelijkheid bestaat, misschien schrikt dat af. Direct het zwaarste middel pakken lijkt me niet handig.
Bert

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#23 Bericht door Solostar »

Beste collega zendamateur Bert.
Je stelling ontlokt mij het volgende antwoord:
De vergelijking van inbreker activiteiten en ander zins lopen niet geheel in de pas hetgeen door mij wordt bedoeld.

In de donkere "overloper" periode toen er diverse mobiele uit luisterposten met opsporingsapparatuur het leven van meerdere landgenoten onveilig maakten zijn de welwillende en eer gevoelige personen de kop ingedrukt.

Dat dit nu, met het aanbrengen van niksnutten en raddraaiers op de praatpalen een gevolg dient te hebben in het aanbrengen "van dit gremium...." bij het AT geeft een niet welriekende geur te snuiven.

De dienst heeft toch foneten in de kassa om hier professionals mee te honoreren en beslagen ten ijs te laten komen in het opsporen en verbaliseren tegen de overtreding?

Dit werd door mij te berde gebracht.
Het is geen politiek statement !!

73

Hannie

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#24 Bericht door PA2RU »

PD0JIG schreef: Dat dit nu, met het aanbrengen van niksnutten en raddraaiers op de praatpalen een gevolg dient te hebben in het aanbrengen "van dit gremium...." bij het AT geeft een niet welriekende geur te snuiven.

De dienst heeft toch foneten in de kassa om hier professionals mee te honoreren en beslagen ten ijs te laten komen in het opsporen en verbaliseren tegen de overtreding?
Punt is dat zulke lui op de praatpalen geen economisch delicten begaan , derhalve liggen de prioriteiten dus elders dan bij onze amateurdienst.
73 René PA2RU

PA7RG
Berichten: 289
Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:08
Roepletters: PA7RG
Locatie: Piershil (ZH) - JO21dt

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#25 Bericht door PA7RG »

Hier tref je de antwoorden aan op de kamervragen:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... nders.docx
PA7RG
Zendamateurs reflecteren graag

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#26 Bericht door Juul - PE0GJG »

Zo hebben we ook weer gehad…….."er staat nl niks"……

Of het moest zijn het "mantra" dat ze al in 1974 hanteerden:

"Agentschap Telecom is verantwoordelijk voor het beheer van het radiospectrum. Radiospectrum is namelijk schaars. "

En daarna kwamen er een hele hoop FM zenders bij. Er was ineens ruimte dus………...
Zoals Hans Wiegel eens tegen mij zei toen ik 'em voor een uitzending tegen kwam en we het over de z.g. "schaarste" hadden….;

"meneer Geleick, politiek hé"


En hier op de Veluwe zetten de jongens gewoon hun zenders weer aan…………

Ik zet m'n soldeerbout maar weer aan……..oh nee, hij staat nog aan…………..
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#27 Bericht door johnvdpas »

Er staat vandaag in de Telegraaf, een volle pagina! redelijk vooraan, over Radiozendamateurs! Nee dus, ja er staat wel amateurs boven, en een paar regels later radiozendamateur maar het gaat over piraten, grote antennes in de tuin en plaatjes draaien. Haha! En dat op Bevrijdingsdag! :?

Nee, ik moet er soms wel om lachen, maar dit is een beetje te hoor. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Het punt is, een beetje zendamateur noemt zich ook radiozendamateur, of kortweg amateur, en heeft ook een dikke mast in de tuin staan. Dus hoe kom je nu over bij de buurt/buren met ik ben zendamateur. Ja maar dat zijn piraten dit is iets heel anders. Welnu wat denkt de gemiddelde leek als ze zoiets gelezen hebben? Denk dat er genoeg denken, die buurman ik weet wel beter! Ik lees ook de krant....

Overigens het is de Telegraaf he. Dus dat artikel van het dagblad van het Noorden, valt compleet in het niets met dit artikel.... Zelfs in de titel staat amateur! In van die mooie chocolade letters

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Zendpiraten of zendamateurs?

#28 Bericht door PE9ZZ »

Ik zie in dezelfde chocoladeletters toch echt De etherpiraat sterft uit staan. Maar ja, geletraaf, daar kom ik normaliter nooit op...

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Zendpiraten of zendamateurs?

#29 Bericht door PE9ZZ »

Oh, zie nu net dat ik het geeneens kan lezen. Nou ja, ook goed.

Tjerk, 9ZZ

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Zendpiraten of zendamateurs ?

#30 Bericht door Solostar »

Ledigheid is des duivels oorkussen.

Zelfs op deze dag der bevrijding.

Plaats reactie