Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#106 Bericht door johnjansen »

Alsof de voorzitter met naam en toenaam gaat noemen wie door wie, wanneer en waarmee geïntimideerd is. Dat zou ik, als ik geïntimideerd was, niet echt op prijs stellen, alleen al voor min eigen privacy. Ik kan me echt niet voorstellen dat het bestuur dit verzonnen heeft, maar we zullen zien.

Als je overigens vindt dat de VERON een dictatuur is, dan kun je daar op de algemene ledenvergadering een eind aan maken door het bestuur naar huis te sturen. Maar dat gebeurt niet, want wie moet de VERON dan gaan runnen?
PA2RU schreef:
johnjansen schreef:De werkelijke tragedie is dat DKARS lieden dus bestuurders van de VERON intimideren. Wat voor volk is dit eigenlijk?

Niet gek dat de VERON geen samenwerking met DKARS wil!
Volgens mij is dat helemaal niet gebeurt , het is maar net hoe je dat bekijkt..in de brief word daarin wel over geschreven , enkel ontbreken daar er voorbeelden van..
In elk geval komt mij dat niet bekend voor
Aan de andere kant is Remy denker zelf ook geen heilig boontje : zo'n brief laten schrijven aan de lokale afdelingsbesturen en een naschrift van de secretaris met de mededeling dat niet te delen met de overige afdelingsleden..

Lijkt mij meer op een dictatuur , zeker gezien het feit dat ik her en der lees en hoor dat leden van de veron zeggen zich diep te schamen lid te zijn en hun lidmaatschap zelfs opzeggen...
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#107 Bericht door johnjansen »

Overigens laat Hamnieuws bewust de belangrijkste boodschap aan de afdelingsbesturen achterwege. Dat waar het allemaal om draaide. De niet leden kunnen dus terecht bij het DQB, maar blijkbaar ziet het bestuur zelf niet hoe ze dat kunnen organiseren. Alleen moet er een slimmerik opstaan die gaat verzinnen hoe.

Ik weet niet wie hier lid is van de VERON, maar ik zou eens na gaan denken over bovenstaande en een voorstel indienen. Daar bewijs je de radioamateurs in Nederland een dienst mee. Niet met die onzin artikelen op Hamnieuws en zeker niet die domme reacties die daar op volgen.
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#108 Bericht door PA2RU »

Als de voorzitter daar zelf geen slachtoffer van is , wie is hij dan om te schrijven dat anderen daar wel mee te maken hebben?

Ik walg er namelijk van dat verhalen via diverse personen gaan en dat het uiteindelijk anders blijkt te zijn dan in de eerste instantie werd bedoelt , dat proef ik er uit in deze kwestie : noem het riooljournalistiek.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#109 Bericht door PA2RU »

johnjansen schreef:Karakters in de zin van een fictief persoon. Dus 1 persoon reageert onder tenminste 3 verschillende namen. Hard bewijs is er inderdaad niet, er is een hypothese. Maar aangezien er weer veel activiteit op Hamnieuws,nl is, zal dat een kwestie van tijd zijn. Tenzij men nu ineens stopt met reageren, maar dat zou dan wel erg opmerkelijk zijn.

Volgens mij hebben ze je betrapt :mrgreen:
zwamnieuws schreef: ludovicus zegt:
11/01/2018 op 22:49

Hallo allemaal.

Het schijnt door publicatie daarover elders op internet dat ook in dit berichtencentrum
Big Brother is…… Watching You…
Waarvan akte……..het is een analyticus…..
73 René PA2RU

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#110 Bericht door johnjansen »

Big brother kijkt vanachter de schermen mee, ik doe dat openlijk. :lol:

PA2RU schreef:
Volgens mij hebben ze je betrapt :mrgreen:
zwamnieuws schreef: ludovicus zegt:
11/01/2018 op 22:49

Hallo allemaal.

Het schijnt door publicatie daarover elders op internet dat ook in dit berichtencentrum
Big Brother is…… Watching You…
Waarvan akte……..het is een analyticus…..
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#111 Bericht door pe1br »

Zo jammer dit, ik had hoge verwachtingen van DKARS en ben zelf het eerste jaar donateur geweest omdat ik hoopte dat er een partij zou opstaan die veel goede dingen voor de radio amateur zou kunnen betekenen.

Helaas probeert DKARS vanuit een andere invalshoek de amateur wereld te verdelen in plaats van samen te brengen.
DKARS probeert continu de Veron en VRZA uit te dagen met voorstellen waarvan je heel goed weet wat voor antwoord je zult krijgen.
Enkel en alleen om daarna te kunnen klagen dat ze niet geaccepteerd worden en de verenigingen zo veel mogelijk in een kwaad daglicht te kunnen zetten.

Laat die 2 werelden toch mooi naast elkaar bestaan.
Ik ben lid van zowel de Veron als de VRZA en zou zo weer donateur worden van de DKARS als ze deze politieke spelletjes eens achter zich laten.
Het is voor mij niet echt een keuze voor de een of voor de ander, alle 3 kunnen prima naast elkaar bestaan en kunnen hun eigen waarde hebben in de amateur wereld.

DKARS waarom blijven jullie niet de dingen doen die je nu zo goed doet, een club voor iedereen onafhankelijk van lidmaatschap.
Geen verplichtingen naar de leden zoals de Veron en VRZA is juist jullie grote voordeel.
Een mooi blad gratis toegankelijk voor iedereen en met goede technische artikelen.
De weak signal day is een geweldig initiatief, het was een grote groep amateurs die ideeën en ervaringen met elkaar delen, prima georganiseerd en groots opgezet.
Er zijn zoveel mooie nieuwe mogelijkheden die jullie kunnen toevoegen zonder afhankelijk te zijn van de Veron of VRZA.

Laat de Veron en VRZA doen waar zij de afgelopen jaren bewezen hebben goed ik te zijn zoals:
Contacten met overheden en internationale amateur zaken.
Het helpen met en onderhouden van lokale afdelingen met goede bijeenkomsten (elk op zijn eigen manier geregeld).
Het distribueren van QSL kaarten.
Het organiseren van bijeenkomsten waarin leden een stem hebben in bovenstaande zaken.
enz

En laten we eerlijk zijn, wat schieten we ermee op als DKARS straks de QSL kaarten krijgt van de donateurs.
Zonder lokale afdelingen wordt het een hele opgave om deze kaarten te verspreiden.
Waarom zou je zoveel moeite, tijd en geld steken in een systeem dat door 2 andere verenigingen al prima geregeld is.
Ik zou veel liever zien dat deze energie in dingen wordt gestoken die vernieuwend zijn voor de radio amateur.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#112 Bericht door elsinga »

[mod] Even een 2e onderwerp met dezelfde inhoud samengevoegd met dit draadje. Dubbel is niet nodig tenslotte. Verder: discussie mag, maar hou het netjes (dat lijkt tot nu toe aardig goed te gaan, dank!). Als de boel dreigt te ontsporen gaat dit draadje op slot. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#113 Bericht door ON9KVE »

pe1br schreef:Zo jammer dit, ik had hoge verwachtingen van DKARS en ben zelf het eerste jaar donateur geweest omdat ik hoopte dat er een partij zou opstaan die veel goede dingen voor de radio amateur zou kunnen betekenen.

Helaas probeert DKARS vanuit een andere invalshoek de amateur wereld te verdelen in plaats van samen te brengen.
DKARS probeert continu de Veron en VRZA uit te dagen met voorstellen waarvan je heel goed weet wat voor antwoord je zult krijgen.
Enkel en alleen om daarna te kunnen klagen dat ze niet geaccepteerd worden en de verenigingen zo veel mogelijk in een kwaad daglicht te kunnen zetten.
<KNIP>
Waarom zou je zoveel moeite, tijd en geld steken in een systeem dat door 2 andere verenigingen al prima geregeld is.
Ik zou veel liever zien dat deze energie in dingen wordt gestoken die vernieuwend zijn voor de radio amateur.
Helemaal mee eens!

Ik herhaal een eerdere vraag van mij:

Waarom wijzigt DKARS haar rechtsvorm niet als ze het zo goed voorheeft met de zendamateurs?
Als ik de reacties zo lees overal, hebben ze in "no-time" meer leden dan VERON en VRZA bij elkaar.
Ze zijn dan gelijk volwaardig partner voor AT (het AO), DQB en de andere verenigingen, want democratisch.
Alle briefjes en discussies zijn dan niet nodig.

Lijkt me simpel. Kwestie van willen, of heeft DKARS een andere agenda?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#114 Bericht door PA2RU »

elsinga schreef:[mod] Even een 2e onderwerp met dezelfde inhoud samengevoegd met dit draadje. Dubbel is niet nodig tenslotte. Verder: discussie mag, maar hou het netjes (dat lijkt tot nu toe aardig goed te gaan, dank!). Als de boel dreigt te ontsporen gaat dit draadje op slot. [/mod]
Niet handig vind ik : beide discussie's lopen nu door elkaar en ik heb ook de indruk dat er postings zijn verdwenen...
Mijn inziens was het beter geweest er 1 te sluiten..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#115 Bericht door elsinga »

Ik heb geen enkele posting verwijderd, door elkaar heen klopt.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#116 Bericht door Bert_1 »

pa3kve schreef:
Ik herhaal een eerdere vraag van mij:

Waarom wijzigt DKARS haar rechtsvorm niet als ze het zo goed voorheeft met de zendamateurs?
Als ik de reacties zo lees overal, hebben ze in "no-time" meer leden dan VERON en VRZA bij elkaar.
Ze zijn dan gelijk volwaardig partner voor AT (het AO), DQB en de andere verenigingen, want democratisch.
Alle briefjes en discussies zijn dan niet nodig.

Lijkt me simpel. Kwestie van willen, of heeft DKARS een andere agenda?
Nog simpeler, als je er zo`n probleem mee hebt, vraag het ze en plaats het hier. Daar zullen ze geen probleem mee hebben. Ze zijn goed te bereiken dacht ik.
Bert

Parabool

Re: Attentie DKARS nieuws

#117 Bericht door Parabool »

Kees neem eens de moeite om het Magazine van de DKARS door te bladeren.
Je zult versteld kunnen...staan van de daarin gegenereerde wetenschappen en kennis van Om's van diverse pluimage.
En inderdaad vragen staat vrij daartoe zijn geen bezwaren .
Net zoals in de vakbond wereld.

Succes met de hobby
Er is wederom een steen verlegd :)

73

Berend

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#118 Bericht door johnjansen »

Nu is het zo dat een stichtingsbestuur zich niet hoeft te conformeren aan de wil van de leden. Bestuursleden kunnen zichzelf ook tot in lengten van dagen benoemen. Het is dus een fijne rechtsvorm om jezelf als bestuur in stand te houden.

Ik ben zo vrij geweest om afgelopen nacht, vanuit mijn hoedanigheid als blogger, een e-mail aan de secretaris van DKARS te sturen met aardige vragenlijst. De vraag m.b.t. rechtsvorm en ambities van DKARS om een vereniging te worden staat er ook tussen. Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.


PE1KVL schreef:
pa3kve schreef:
Ik herhaal een eerdere vraag van mij:

Waarom wijzigt DKARS haar rechtsvorm niet als ze het zo goed voorheeft met de zendamateurs?
Als ik de reacties zo lees overal, hebben ze in "no-time" meer leden dan VERON en VRZA bij elkaar.
Ze zijn dan gelijk volwaardig partner voor AT (het AO), DQB en de andere verenigingen, want democratisch.
Alle briefjes en discussies zijn dan niet nodig.

Lijkt me simpel. Kwestie van willen, of heeft DKARS een andere agenda?
Nog simpeler, als je er zo`n probleem mee hebt, vraag het ze en plaats het hier. Daar zullen ze geen probleem mee hebben. Ze zijn goed te bereiken dacht ik.
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#119 Bericht door ON9KVE »

PE1KVL schreef:
pa3kve schreef:
Ik herhaal een eerdere vraag van mij:

Waarom wijzigt DKARS haar rechtsvorm niet als ze het zo goed voorheeft met de zendamateurs?
Als ik de reacties zo lees overal, hebben ze in "no-time" meer leden dan VERON en VRZA bij elkaar.
Ze zijn dan gelijk volwaardig partner voor AT (het AO), DQB en de andere verenigingen, want democratisch.
Alle briefjes en discussies zijn dan niet nodig.

Lijkt me simpel. Kwestie van willen, of heeft DKARS een andere agenda?
Nog simpeler, als je er zo`n probleem mee hebt, vraag het ze en plaats het hier. Daar zullen ze geen probleem mee hebben. Ze zijn goed te bereiken dacht ik.
We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#120 Bericht door Juul - PE0GJG »

En in het kader van de transparantie, "welke zijn de vragen?".
Kan ik ze toetsen aan de antwoorden.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie