Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Attentie DKARS nieuws

#1 Bericht door SWL nl 5321 »

Beste mede radioliefhebbers.

Op Twitter staat vermeld een uiteenzetting van de tegenwerking van de VERON om toelating van de DKARS in het DQB te bevorderen
Er wordt verslag gedaan in het Bulletin van december over de correspondentie tussen bestuur van de Stichting, de Secretaris van de VERON en afgevaardigde van de VRZA
Dit wordt ook via via in dit forum ter inzage gegeven.

Schokkend dat deze ontwikkeling ons bereikt in de tijd van Vrede op Aarde.

Ik vind het wenselijk u van dit feit in kennis te stellen.

Prettige Feestdagen en een goede jaarwisseling gewenst

73

Robert

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Attentie DKARS nieuws

#2 Bericht door pe1rxq »

SWL NL 5321 schreef:Schokkend dat deze ontwikkeling ons bereikt in de tijd van Vrede op Aarde.
Blijkbaar vind je zelf de kerstgedachte ook niet belangrijk genoeg om dit te laten voor wat het is.....
Ik vind het wenselijk u van dit feit in kennis te stellen.
En vervolgens doe je alles behalve het melden van feiten.....
Geef dan ook wat nuttige informatie erbij zoals een paar links in plaats van alleen maar in het rond te roepen.

http://downloads.dkars.nl/DKARS%20Magazine%20201712.pdf
https://www.hamnieuws.nl/dkars-niet-wel ... sl-bureau/

Lees het eens door en denk er even over na....
Het stichtingkje dat alles anders wil, maar stiekem precies hetzelfde wil als de bestaande verenigingen, wil weer eens aandacht.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Attentie DKARS nieuws

#3 Bericht door on4avt »

Hallo, ik ben ook Nederlandstalig.
Er zijn een paar punten die ik niet snap.
1 de vereniging voor alle nederlandstaligen in de wereld. waarom dan een tweede vertaling ernaast in het Engels?
2 Een vereniging die claimt dat ze 10000 leden heeft, heeft dan toch geen andere vereniging nodig om het qsl bureau te gebruiken.
Ik ben in Belgie bij de UBA een tweetalige club.
Verder geen opmerkingen;Ik heb de links gevolg en gelezen.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#4 Bericht door Bert_1 »

@pe1rxq, jammer van de laatste regel, wat was jouw bedoeling daarvan? Iedereen weet dat concurrentie gezond is en dkars heeft blijkbaar bestaansrecht want ze timmeren nog steeds lekker aan de weg. Jammer dar sommigen dit niet kunnen verdragen maar dit kleinzielige gedrag van de veron gaat zich vroeg of laat tegen zichzelf keren.
Bert

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#5 Bericht door elsinga »

[mod] Goed, volgens verwachting is dit een onderwerp dat de gemoederen losmaakt. Dat mag, maar alleen als het netjes en beschaafd blijft. Anders wordt het draadje snel gesloten en/of verwijderd. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#6 Bericht door pe5jw »

Als ik het goed heb zijn er 3 manieren om qsl via het qsl buro te kunnen versturen en ontvangen.

- lid dqb
- lid vrza
- lid veron

Er is dus die eerste optie ik zie eigenlijk niet waarom een andere party dat niet voor zijn "leden" zou moeten kunnen regelen.
Omdat we over een samenwerking van 2 verenigen spreken snap ik best dat dit niet zo maar kan ik denk echter wel dat hier dan ook gezameliijk overleg over zou moeten zijn en 1 stand punt naar buiten mbt dqb.
Alleen zal de waarheid hoe deze communicatie verlopen is ergens in het midden liggen.

Ik zie dqb meer als een dienst voor de hele amateur dienst die daar gebruik van zouden willen maken.
(ik dus niet heb niks met qsl kaarten)

PS laten we aub ophouden met dat geschreeuw tegen elkaar, voor en tegen iedereen is altijd zo ... wat betreft verenigingen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#7 Bericht door PE1PQX »

Ik denk dat men het verschil tussen een vereniging en stichting niet ziet. Bij een stichting kun je gewoon geen lid zijn, bij een vereniging wel.
Mogelijk dat VERON en VRZA hier een 'probleem' in zien.

Toch wel jammer dat de VERON zo'n kortzichtig antwoord geeft op een normaal gestelde vraag.
Ben geen liefhebber van DKARS, maar toch....
Met het uitsluiten van DKARS als deelnemer in het DQB sluiten verenigingen ook (in)direct eigen leden uit. Een deel van de verzonden QSL kaarten van VERON en VRZA-leden zal immers retour afzender gaan. Eerder al schreef Jaap (PA7DA) dat ruim 2/3 van de kaarten – veelal binnenlands – niet afgeleverd kon worden bij de ontvanger.
Wie kan me dit stukje uitleggen??? Er zijn VERON en VRZA leden die gewoon niet op een bijeenkomst komen (wegens geen zin/intresse/tijd/belang) zodat de RQM de kaarten niet kan afgeven?? Is geen uitsluiten hoor...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#8 Bericht door PA3DAT »

Andersom denk ik: er zijn blijkbaar radioamateurs die wél de Stichting DKARS steunen, maar geen lid zijn van Veron of VRZA.
Zo'n radioamateur is dus ook niet aangesloten bij het DQB. Wanneer je als Veron- of VRZA-lid een QSL-kaart stuurt naar zo'n
radioamateur wordt je kaart dus niet afgeleverd want de "DKARS-amateur" is niet aangesloten bij het DQB.

In feite geldt dit natuurlijk gewoon voor iedere radioamateur die geen lid is van één van beide landelijke verenigingen. Als je
geen lid bent, dan haal je ook geen QSL-kaarten op. Dus gaan die wellicht retour afzender...

Ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat je als actieve radioamateur lid zou moeten zijn van een vereniging. Eigenlijk
gewoon van de Veron, want die vertegenwoordigt ons niet alleen nationaal, maar ook internationaal. Mijn xyl (PA3DWK) en ik
zijn daarom lid van beide verenigingen; zijn van de Veron, ik van de VRZA. Voor wie dit allemaal te duur vindt: VRZA-lid ben
je al voor € 25 per jaar. Daarmee worden je belangen vertegenwoordigd, heb je inspraak én je krijgt (en verzendt eventueel)
je QSL-kaarten via het DQB.
Het Veron-lidmaatschap kost € 49 per jaar. Dat is weliswaar € 24 méér, oftewel € 2,00 per maand extra, maar voor die € 2,00
per maand ontvang je dan wel een kleurrijk verenigingsblad via de post, elke maand weer.

En wie een verenigingsblad "niets" vindt: in die bladen lezen we wat andere leden schrijven. Staat er te weinig in? Schrijf dan
ook eens een stukje over je hobby-belevenissen. Of wees dankbaar voor de moeite die een ander voor ons neemt! En kom niet
aan met "ze doen niets voor ..." want ze doen wél van alles, en "ze" zijn ook maar gewoon amateurs én vrijwilligers.

Ben je geen lid van een vereniging? Bedenk dan wel dat de vele uitbreidingen van onze mogelijkheden, de laatste decennia, te
danken zijn aan al die radioamateurs die wél lid zijn van een vereniging. Dié hebben daaraan meebetaald. Want vergaderen,
nationaal én internationaal(!) kost uiteraard de nodige reis- en verblijfskosten!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#9 Bericht door Juul - PE0GJG »

Jammer dat de secretaris van de VERON, namens het bestuur denk ik, zo'n formele en koele reactie gaf.
De reactie van de VRZA oogt in ieder geval stukken vriendelijker zo voor de Kerst.

Mijn voorstel is om eens gewoon zonder "voorwaarden vooraf" om de tafel te gaan zitten.
Ik zou mij daarvoor wel willen inzetten.


Juul ( was 40 jaar lid van de VERON en "diende" de vereniging op diverse vlakken )

Nu, volger van DKARS met grote belangstelling.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#10 Bericht door Randy »

PE1PQX schreef:
Met het uitsluiten van DKARS als deelnemer in het DQB sluiten verenigingen ook (in)direct eigen leden uit. Een deel van de verzonden QSL kaarten van VERON en VRZA-leden zal immers retour afzender gaan. Eerder al schreef Jaap (PA7DA) dat ruim 2/3 van de kaarten – veelal binnenlands – niet afgeleverd kon worden bij de ontvanger.
Wie kan me dit stukje uitleggen??? Er zijn VERON en VRZA leden die gewoon niet op een bijeenkomst komen (wegens geen zin/intresse/tijd/belang) zodat de RQM de kaarten niet kan afgeven?? Is geen uitsluiten hoor...
De kaarten kwamen met een 'Non Member' stempel terug.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Attentie DKARS nieuws

#11 Bericht door pe5t »

De QSL-kaart is een overblijfsel uit het verleden en zal over enkele jaren geheel zijn verdwenen. De Veron richt zich daarom ongetwijfeld meer op de afbouw van het DQB gebeuren dan op verdere uitbreiding.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#12 Bericht door PE1PQX »

Randy schreef:
De kaarten kwamen met een 'Non Member' stempel terug.
Daar kiezen de betrokken OM's/YL's zelf toch voor, ik zie niet dat die uitgesloten worden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#13 Bericht door SWL nl 5321 »

Best volk.

Uit alle reacties en loftuitingen door velen bestempeld als loze kreten en niet te realiseren wensen om tot elkaar te komen in de strijd van gelijkheid en gelijkwaardigheid....blijkt dat wederzijds respect nog steeds ver te zoeken is.
De inbreng van meerdere wel gemotiveerde Radiozendamateurs wordt duidelijk gesteld onder Ham News reacties.
Het zal in het lengen der dagen niet anders ten toon worden gesteld dat:

Ze dronken een glas
En deden een plas
En alles bleef zoals het was.

Dit laatste dient binnen het Bestuurlijke Gremium van de grote amateurclub drastisch te veranderen.

Neem het voortouw en voedt uw mening binnen de V.R

Op naar de kerstviering en hebt elkander lief.

.- -- . -.

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#14 Bericht door SWL nl 5321 »

pe1rxq schreef:
SWL NL 5321 schreef:Schokkend dat deze ontwikkeling ons bereikt in de tijd van Vrede op Aarde.
Blijkbaar vind je zelf de kerstgedachte ook niet belangrijk genoeg om dit te laten voor wat het is.....
Ik vind het wenselijk u van dit feit in kennis te stellen.
En vervolgens doe je alles behalve het melden van feiten.....
Geef dan ook wat nuttige informatie erbij zoals een paar links in plaats van alleen maar in het rond te roepen.

http://downloads.dkars.nl/DKARS%20Magazine%20201712.pdf
https://www.hamnieuws.nl/dkars-niet-wel ... sl-bureau/

Lees het eens door en denk er even over na....
Het stichtingkje dat alles anders wil, maar stiekem precies hetzelfde wil als de bestaande verenigingen, wil weer eens aandacht.
Beste OM.
Hartelijk dank voor uw reactie en de aanvullende informatie waar het een en ander is verwoord.

Fijn dat er een positief geluid weerklinkt in uw betoog.
Daar kunnen wij wat mee.
Succes met het voortzetten van onze prachtige hobby
73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#15 Bericht door PH2LB »

pe5t schreef:De QSL-kaart is een overblijfsel uit het verleden en zal over enkele jaren geheel zijn verdwenen. De Veron richt zich daarom ongetwijfeld meer op de afbouw van het DQB gebeuren dan op verdere uitbreiding.
Dat kan wel zijn, maar veel amateurs vinden het nog steeds geweldig een leuke kaart te ontwerpen, te versturen en te ontvangen. Hij zij direct, hetzij op papier.

Persoonlijk ben ik nog steeds een liefhebber van het laatste en zit er zelfs over na te denken eQSL er uit te gooien. Omdat ik liever de moeite doe een kaart met de hand te schrijven en te versturen na aanleiding van een leuk QSO dan van de het zovaak voorkomende 59, 73, QRZ reeks-jes.

Maar zoals gezegd, dat is een persoonlijke smaak.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Plaats reactie