Registratiekosten RZA 2018: +10%

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#16 Bericht door Thijzer »

andre schreef:
Thijzer schreef: Ik vraag me af wat er gebeurt als je de-registreert en toch gewoon je call blijft gebruiken. Zo lang je dat aan niemand vertelt, heeft niemand het volgens mij in de gaten.
precies, en dan verdien je toch een dikke dertig (30) Euries per jaar.... :lol:
Het gaat niet om de besparing van 30 ekkies, het gaat erom dat de toegevoegde waarde van een registratie 0,0 is. Er is geen enkele drempel om op PI2NOS je voor te doen als amateur zonder registratie. AT handhaaft niet en heeft dus geen enkele functie blijkbaar. Ja, ze halen links en rechts wat 3m piraten uit de lucht omdat de dik betalende radiozenders daarover klagen. Voor die klanten wél.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#17 Bericht door TomNL »

PD2B schreef:een discussie voor een verhoging van 10% per jaar omgerekend € 0.25 cent p/m....

De tijd dat je er aan denkt kost al meer per dag!
De verhoging is omgerekend 100 keer meer.

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#18 Bericht door PD7CW »

TomNL schreef:
PD2B schreef:een discussie voor een verhoging van 10% per jaar omgerekend € 0.25 cent p/m....

De tijd dat je er aan denkt kost al meer per dag!
De verhoging is omgerekend 100 keer meer.

Of wel, na 7 jaar een verdubbeling.

Cees

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#19 Bericht door PE2AAB »

Bekijk het van de zonnige kant; ben blij dat we de tarieven van een FM omroep zender niet per persoon voor onze kiezen krijgen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#20 Bericht door Randy »

Thijzer schreef:
andre schreef:
Thijzer schreef: Ik vraag me af wat er gebeurt als je de-registreert en toch gewoon je call blijft gebruiken. Zo lang je dat aan niemand vertelt, heeft niemand het volgens mij in de gaten.
precies, en dan verdien je toch een dikke dertig (30) Euries per jaar.... :lol:
Het gaat niet om de besparing van 30 ekkies, het gaat erom dat de toegevoegde waarde van een registratie 0,0 is. Er is geen enkele drempel om op PI2NOS je voor te doen als amateur zonder registratie. AT handhaaft niet en heeft dus geen enkele functie blijkbaar. Ja, ze halen links en rechts wat 3m piraten uit de lucht omdat de dik betalende radiozenders daarover klagen. Voor die klanten wél.
AT luistert wel degelijk mee op de NOS: https://www.hamnieuws.nl/bestuurlijke-b ... e-kaarten/

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#21 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ja, lekker makkelijk van achter het buro……………….

Het land in, opsporen !
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#22 Bericht door PA4WK »

Beste centamateurs,
ik snap even de hele commotie niet om die €3.=, verhoging dat is namelijk precies het bedrag wat je op de Dag v/d Radio Amateur
betaalde voor een heel klein bakje half koude patat wat al ik weet niet hoelang onder de warmhoudlamp gestaan had.
Als je die €34.= niet over hebt voor je prachtige hobby stop er dan mee, en zit hier niet te zeuren.
En kom niet met de smoes dat sommige mensen die €34.= per jaar niet kunnen betalen, dat is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.
Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#23 Bericht door pe5t »

Vooral veel gelul van lieden die niet de moeite nemen zich in de achtergrond te verdiepen, met Thijzer als voorlopig dieptepunt.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#24 Bericht door PA3HMP »

Tja die prijzen op de dag van de radioamateur in Apeldoorn waren absurd, heel klein bakje lauwe friet, wat drinken en een broodje kroket en even 10 euro aftikken, het viel me mee dat de mosterd gratis was.

die dachten daar zeker het wordt toch de laatste keer dus we trekken ze nog even een poot uit.
Maar voor dat bedrag kreeg ik in ieder geval nog iets, voor die 34 euro aan AT zie ik niks terug.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#25 Bericht door pe5t »

Ik mis de relatie van de consumptie-prijzen op de DVDA en het onderwerp wat hier aan de orde is. Kan iemand die relatie aan mij uitleggen? liever niet door die azijn .....
Een, naar mijn mening, onweerlegbaar feit is dat AT (geen idee hoeveel) tijd besteedt aan de belangenbehartiging van de PA-amateurwereld-belangen versus de buitenlandse gremia. Mijn indruk is dat ze altijd proberen er het maximum uit te halen.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#26 Bericht door PA3ECZ »

PA3HMP schreef:Tja die prijzen op de dag van de radioamateur in Apeldoorn waren absurd, heel klein bakje lauwe friet, wat drinken en een broodje kroket en even 10 euro aftikken, het viel me mee dat de mosterd gratis was.

die dachten daar zeker het wordt toch de laatste keer dus we trekken ze nog even een poot uit.
Maar voor dat bedrag kreeg ik in ieder geval nog iets, voor die 34 euro aan AT zie ik niks terug.
Er zat er dan zeker een bourgondische kroket tussen volgens traditioneel recept, met speciaal geselecteerd draadjesrundvlees tussen het broodje ? :o
Bijlagen
Kroket.JPG
Kroket.JPG (24.28 KiB) 3978 keer bekeken

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#27 Bericht door pe5t »

Het is voor sommige deelnemers kenneljik lastig om zich een beetje bij het onderwerp te houden..

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#28 Bericht door andre »

Zoals ik al eerder, lang geleden had opgemerkt; Het wordt tijd dat off topic reacties, net als bij veel andere fora, direct worden verwijderd. Azijn zeikers, geitenwollen sokken en zelf regulering klikt niet samen....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#29 Bericht door SWL nl 5321 »

andre schreef:Zoals ik al eerder, lang geleden had opgemerkt; Het wordt tijd dat off topic reacties, net als bij veel andere fora, direct worden verwijderd. Azijn zeikers, geitenwollen sokken en zelf regulering klikt niet samen....
Hoi Andre, het is wel de jus die over het prakkie de smaakt versterkt om te reageren.De jongeman uit het hoge noorden zaait wind en gaat storm oosten.Pas op voor je postzegels..... :lol:


Enne luisteren is nog steeds.........gratis


73

Robert.
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#30 Bericht door SWL nl 5321 »

Juul - PE0GJG schreef:Ja, lekker makkelijk van achter het buro……………….

Het land in, opsporen !
Weet je nog te herinneren dat die activiteit "vroeger" heel oplossend was, Juul ?
Met meetapparatuur in de shack de apparaten keuren en testen op de specs?
Toen was er nog empathie voor de radioliefhebber, alhoewel niet iedere opsporingsambtenaar zich onderdanig opstelde voor wat betreft zijn bevoegdheden en "ambts"instructies.
Nu het Radiozendamateurisme in al haar facetten een grote vlucht heeft genomen is een adequate controle op de naleving van de wettelijke voorschriften die aan de zendamateurs zijn uitgereikt en die opgevolgd dienen te worden, niet in ieders straatje...passen zal een scheefgroei het gevolg zijn......
Dit draagt er toe bij dat vanuit de luie zetel bij AT de zaken "geregeld worden"



Prettig weekend

73

Robert

Plaats reactie