AANVAL op de DKARS........

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

AANVAL op de DKARS........

#1 Bericht door SWL nl 5321 »

Waarde vrienden in de communicatiewereld.
Over afzienbare tijd kunnen wij ons donateurschap bij de DKARS oversluiten!!!
Volgens verkregen informatie is het dan mogelijk een binding aan te gaan bij de Vereniging die alle belangen van de Radiozend en luisteramateurs gaat behartigen zonder een strijdbijl te hanteren.
Dat de VERON EN VRZA hun krachten hebben gebundeld om ten strijde te gaan duidt op weinig empathie en respect voor de nieuw te starten Vereniging. :?

Hoort zegt het voort ook via de landelijke repeaters.

73

Robert

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Tja, jammer allemaal dat wel.

Ik heb me altijd heel erg ingespannen voor de VERON, ben daar door de toenmalige bestuurders ook voor bedankt. Stel ik op prijs.
Maar nadat er een paar andere mensen "aan het roer" kwamen voelde ik mij niet meer zo thuis, na 40 jaar, bij de vereniging waar ik mij publicitair en politiek zo voor heb ingespannen.

Ik wacht het af.

Het heeft mij toch doen besluiten om het initiatief van DKARS toe te juichen.
De korte lijnen en weinig bureaucratische manier van werken spreekt mij aan.

Maar ruzie maken is nooit een goed uitgangspunt denk ik, daar is onze zendamateur wereld veel te klein voor.
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 10 jul 2017, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

"Nieuw te starten vereniging" Heb ik wacht gemist?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

-Verwijderd account

Re: AANVAL op de DKARS........

#4 Bericht door -Verwijderd account »

Het zijn egotrippers die hun eigen denkbeelden veel belangrijker vinden dan het gezamelijke belang van en voor de Nederlandse radioamateur. Dit is iets wat je elders in onze maatschappij ook veelvuldig tegenkomt. Ieder wil perse een eigen cluppie hebben omdat ze van mening zijn niet "gehoord" te worden door reeds bestaande verenigingen. En het collectieve belang ziet men dan niet meer... :cry:
Typisch Nederland.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: AANVAL op de DKARS........

#5 Bericht door PD2ODR »

Even een bericht van binnenuit..
Het is heel simpel.
dkars probeert voet aan de grond te krijgen bij de gevestigde verenigingen.
Eerst spreken ze ons als bestuursleden aan. Krijgen vervolgens nul op rekest want de leden hebben immers tegen een fusie gestemd tijdens de algemene ledenvergadering.
De laatste keer probeerde dkars het (buiten het bestuur om) rechtstreeks bij de afdelingen wat wij een beetje achterbaks vinden.
Ze blijven maar bezig als zelf opgeworpen katalysator. Er komt geen fusie.

Hoe het werkt:
Bij de VRZA is het zo dat de bestuursleden in dienst van de leden staan en enkel een uitvoerende taak hebben.
Is bij stemronde het antwoord nee? Dan gaat het feestje niet door!
Dus ik snap al die commotie en zwartmakerij van oa de topicstarter en privé initiatieven als hamnieuws niet zo.

PE2CH schreef:Het zijn egotrippers die hun eigen denkbeelden veel belangrijker vinden dan het gezamelijke belang van en voor de Nederlandse radioamateur....
Charles - PE2CH
Dank voor het compliment. Kun je dit ook onderbouwen ?

Otto,
PD2ODR
Bestuurslid VRZA
(uitspraken over deze kwestie zijn op persoonlijke titel)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Otto,

Je schrijft op persoonlijke titel. Prima. Maar je hebt het over "wij".

Een amateur groet,


Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: AANVAL op de DKARS........

#7 Bericht door PD2ODR »

Ik deel de ervaring, daar is toch niks mis mee?

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: AANVAL op de DKARS........

#8 Bericht door Bert_1 »

SGIW schreef:Waarde vrienden in de communicatiewereld.
Over afzienbare tijd kunnen wij ons donateurschap bij de DKARS oversluiten!!!
Volgens verkregen informatie is het dan mogelijk een binding aan te gaan bij de Vereniging die alle belangen van de Radiozend en luisteramateurs gaat behartigen zonder een strijdbijl te hanteren.
Dat de VERON EN VRZA hun krachten hebben gebundeld om ten strijde te gaan duidt op weinig empathie en respect voor de nieuw te starten Vereniging. :?

Hoort zegt het voort ook via de landelijke repeaters.

73

Robert
Klinkt nogal als geroddel,waarom heb je er geen feiten of een linkje bij gezet?
Bert

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#9 Bericht door PA3DAT »

Onduidelijk stukje tekst waar dit mee begon. Wat staat er nou: DKARS een vereniging?
Dat is dan nieuw voor mij... Ik dacht dat het een privé-onderneming was van een klein groepje mensen.

"Donateurschap oversluiten": betekent dat dat je weer mag doneren?
En "een binding aan te gaan bij de Vereniging": wat houdt dat in? Lid worden? Van welke vereniging? Dkars?

Dus als ik het goed begrijp wordt DKARS een vereniging? :?:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#10 Bericht door elsinga »

[mod] Dit draadje maakt niet alleen de tongen, maar ook de meldingen los... De start is (zoals al gezegd) niet onderbouwd en sterk opiniërend. Wat mij betreft op het randje, net als sommige reacties.

Dus: hou het netjes, onderbouw je mening met feiten en respecteer elkaars mening. Als het uit de hand dreigt te lopen gaat de boel op slot. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#11 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA3DAT schreef:Onduidelijk stukje tekst waar dit mee begon. Wat staat er nou: DKARS een vereniging?
Dat is dan nieuw voor mij... Ik dacht dat het een privé-onderneming was van een klein groepje mensen.

"Donateurschap oversluiten": betekent dat dat je weer mag doneren?
En "een binding aan te gaan bij de Vereniging": wat houdt dat in? Lid worden? Van welke vereniging? Dkars?

Dus als ik het goed begrijp wordt DKARS een vereniging? :?:
Dit bedoelde ik ook met mijn eerdere opmerking.

DKARS is een stichting. Dan praat je al vanuit een ongelijke positie.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#12 Bericht door PA2LO »

Wat een verwarrend draadje...
Soms helpt het om even in Jip en Janneke taal uit te leggen wat er aan de hand is. Daartoe een poging:

“Er is een land dat Nederland heet en een land dat België heet. In Nederland wonen Nederlanders en in België noemen mensen zich Belg. De mensen zijn over het algemeen blij en gelukkig. Ze mogen ook kiezen of ze in Nederland of in België willen wonen. En willen ze in geen van beide landen wonen, dan mag dat ook. De mensen in België en Nederland vinden dat het besturen van een land best moeilijk is. Daarom hebben ze voor het maken van keuzes een groep met wijze mensen aangewezen: de regering. Soms zijn die wijze mensen een beetje eigenzinnig maar ze doen wel hun best om het zo goed mogelijk voor het land te doen. Dat moeten ze ook wel, want als ze dat niet doen, dan worden ze weggestuurd.

Er is ook een land dat zich het Vaticaan noemt. Dat land ligt een stukje van België en Nederland vandaan. Het Vaticaan wordt ook bestuurd. De mensen die bij het Vaticaan horen, hebben alleen niet kunnen kiezen wie het Vaticaan bestuurt. Want wie er in het Vaticaan de baas is, besluit namelijk maar een klein groepje mensen die zelf ooit door de eindbaas zijn aangewezen.

De bazen van het Vaticaan vinden dat de regeringen van Nederland en België niet goed genoeg hun best doen. Zij vinden dat het beter is voor alle Belgen, Nederlanders en Vaticaanaanhangers als er geen keuze meer is en de landen worden samengevoegd. Minder keuzevrijheid is beter voor alle mensen, want dan staan alle neuzen immers dezelfde kant op!

Het Vaticaan schrijft daarom aan de regering van Nederland en België dat ze aan wat Belgen en Nederlanders hebben gevraagd of die tevreden zijn over hun de regering. En wat blijkt: volgens het Vaticaan zijn bijna alle Nederlanders en Belgen uiterst ontevreden over hun eigen gekozen regering. En de belasting die de mensen moeten betalen is ook nog te hoog!

De regering van België en Nederland reageren verbaast: want als de Belgen en Nederlanders ontevreden zijn, waarom vertellen ze dat dan niet aan de regering zelf? En waarom kiezen ze dan iedere keer weer voor deze regering. Als de Nederlanders en Belgen ontevreden zouden zijn, dan zouden ze de regering toch naar huis sturen? Zou de uitkomst echt zo zijn, of zou het Vaticaan iets anders willen?

Omdat het Vaticaan merkt dat de regeringen van België en Nederland de uitkomst van hun onderzoek in twijfel trekt, besluiten de bazen van het Vaticaan om dan maar een brief te schrijven naar de burgemeesters en wethouders van alle dorpen in Nederland en België. Daarin staat dat de regering niet wil wat het Vaticaan wil en dat de Burgemeesters en Wethouders tegen de regering moeten zeggen dat ze toch met het Vaticaan moeten gaan praten.
De regeringen van België en Nederland vinden het niet zo netjes van het Vaticaan dat ze dat hebben gedaan. Om uit te leggen waarom ze dat niet netjes vinden, schrijven ze samen een persbericht waarin ze uitleggen waarom ze vinden dat niet het Vaticaan gaat over hoe Nederland en België bestuurt moet worden, maar de Nederlanders en Belgen daarover gaan. Daarbij vertellen ze ook dat Nederland en België prima samenwerken en, alhoewel de Nederlanders best zouden willen dat België (dat vroeger onderdeel van Nederland was) weer bij Nederland wordt gevoegd, de Belgen liever zelfstandig willen blijven. De Nederlanders vragen het Vaticaan om dat te respecteren.

De bazen van het Vaticaan zijn nu niet blij. Zij vinden het nog steeds beter als Vaticaanstad, België en Nederland wordt samengevoegd. Omdat ze boos zijn, reageren ze nu ook met een brief. Daarin zegt het Vaticaan dat Nederland en België zijn begonnen met ruziemaken en dat ze nu samen het Vaticaan aanvallen.

Maar hoe loopt het verhaal nu af? Nou…voorlopig is het verhaal nog niet ten einde. Tenzij….. tenzij, alle inwoners van België, Nederland en de aanhangers van het Vaticaan -maar vooral de regeringen van deze drie landen!- elkaar gaan respecteren en snappen dat kracht in diversiteit zit!”

Doe ermee wat ze zelf wil.

73, Gert PA2LO
Die gelooft in de kracht van verschillen en daarom lid is van VERON, lid is van VRZA en donateur is van DKARS

Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: AANVAL op de DKARS........

#13 Bericht door Adrian_ »

Veron en VRZA hebben besloten niet te fuseren, maar wel samen te werken. Ik neem aan dat dat laatste voor velen een voorwaarde is geweest om in te stemmen met niet-fuseren.
Van die samenwerking is, in ieder geval op landelijk niveau, weinig te merken.
In tegendeel, men gebruikt zelfs het verenigingsblad om modder te gooien naar de andere vereniging. Over samenwerking lees ik nooit iets.

Daarom is er veel reden om het resultaat van de enquete die DKARS gehouden heeft serieus te nemen.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: AANVAL op de DKARS........

#14 Bericht door SWL nl 5321 »

Gert

Je hebt je wel van een taak gekweten....
Een mooi stuk over de verschillen in krachtvelden en wereldse zaken.
Ook ik was, in de jaren zeventig...het lidmaatschap aangegaan bij de genoemde radioamateurverenigingen.
die je noemt.
Door enkele aanvaringen en "reprimandes" vanuit bestuurlijke hoek de pijp aan Maarten gegeven .
Bredero zei het al "het kan verkeren"

Helaas is, hetgeen ik in dit Topic heb geventileerd niet voor een ieder in een eenvoudige zetting leesbaar gesteld gezien de reacties van diverse aard.

Er zijn O.M. die er genoegen in smaken om de T.S finaal de poten onder de stoel weg te zagen op een bepaald niet vriendschappelijke basis.

Vragen staat ons vrij, een mening hebben en een vrijheid om te spreken en te schrijven wordt niet als tolerabel geacht in bepaalde kringen.

Het zei zo, voor de controlesector bij dit mooie forum nog een bemerking dat het geenszins de bedoeling was om onenigheid of trammelant te genereren en dat de Stichting waar nu negatief over wordt gesproken in Verenigingsverband een glorieuze toekomst tegemoet mag zien.

succes met de hobby

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

DutchDuke
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 feb 2016, 15:37

Re: AANVAL op de DKARS........

#15 Bericht door DutchDuke »

Leuk stukje Gert, maar ik ben bang dat je nu alle Katholieken over je heen krijgt. :lol:

Plaats reactie