Qsl kaarten

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Qsl kaarten

#1 Bericht door andreph5c »

Ik ben bezig voor iemand een nieuwe qsl kaart te ontwerpen , het ontwerp is een zogenaamde vintage design beetje richting jaren 50/60, om dat deze luisteramateur een verzamelaar is van historische ontvangers, en veel luistert op middengolf en kortegolf.

Nu ben ik beland met de vakjes waar je het rapport kan invullen, Nu rest het vakje waar je de ferquentie in moet vullen, ik zie tussen al mijn kaarten dat daar altijd de ferquentie in mhz staat vermeld.
maar in voorbeelden op internet van oude qsl kaarten uit die tijd staat de ferquentie nog ouderwets in meters vermeld.
Kan ik in het ontwerp de ferquentie gaan aanduiden in meters ,of moet dat toch mhz zijn om verwarring te voorkomen?
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Qsl kaarten

#2 Bericht door PE2AAB »

Ik zou zeggen; in MHz.

Golflengtes geeft verwarring.

Let op dat je Frequentie zegt en niet Ferquentie. Zou jammer zijn al de kaarten zijn gedrukt en je er dan pas achter komt ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Qsl kaarten

#3 Bericht door PA3ECZ »

andreph5c schreef:Ik ben bezig voor iemand een nieuwe qsl kaart te ontwerpen , het ontwerp is een zogenaamde vintage design beetje richting jaren 50/60, om dat deze luisteramateur een verzamelaar is van historische ontvangers, en veel luistert op middengolf en kortegolf.

Nu ben ik beland met de vakjes waar je het rapport kan invullen, Nu rest het vakje waar je de ferquentie in moet vullen, ik zie tussen al mijn kaarten dat daar altijd de ferquentie in mhz staat vermeld.
maar in voorbeelden op internet van oude qsl kaarten uit die tijd staat de ferquentie nog ouderwets in meters vermeld.
Kan ik in het ontwerp de ferquentie gaan aanduiden in meters ,of moet dat toch mhz zijn om verwarring te voorkomen?

Dag Andre,

Ik doe je even een afdruk van mijn achterzijde van de QSL kaart van mij, even als voorbeeld dus.
Misschien een tip, als je zoekende bent naar een goede en niet te dure QSL drukker.
Ik adviseer je dan eens te kijken op de site van ON5UR

M.vr.gr. Ruud - PA3ECZ
Bijlagen
QSL-PA3ECZ-BACK.jpg

Plaats reactie