Slimme meter (verplicht ja/nee)

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#151 Bericht door PA1PDB »

PA1 schreef:
PA3HMP schreef:
al met al is de beste oplossing de ferraris meter weer terug tot ze de electronische meuk meters betrouwbaar hebben gemaakt.
Dat gaat niet gebeuren denk ik. Ze willen de salderingsregeling indammen (want het gaat weer teveel centjes kosten) en dat kan alleen als iedereen een meter met teruglever telwerk heeft. Op een draaischijf kan je niet zien hoeveel je teruglevert.
Idd gaat niet gebeuren. Veel te grote belangen in het spel :(
Ik hoop dat in de tijd waarin ik het nog voor elkaar krijg de oude meter niet te laten vervangen er betere meters op de markt komen. De huidige zullen met de tijd vanzelf gefaseerd vervangen gaan worden.
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#152 Bericht door PA3HMP »

Van de week werd ik terug gebeld door enexis naar aanleiding van de massa's klachten die via radar waren ingedient.

ik mocht voor 100 euro een meter ijking laten doen, ik heb ze aan de telefoon al laten weten dat ze de consument die klaagt nu dus met een kluitje in het riet willen sturen, immers de door hun aangeboden meterijking is niks anders dan er even een meter bij hangen, een zuiver Ohmse belasting erop zetten en dan voila ziet u wel uw meter werkt goed.

maar een huishouden heeft geen zuiver Ohmse belasting en dat is nu net waar de meters de fout in gaan, bij geschakelde voedingen die in tv's laders, ledlampen enz enz (en waarschijnlijk zelfs in hun eigen electronische kwh meter)zit zorgt voor een andere belasting waardoor er meer verbruik gemeten wordt dan er werkelijk afgenomen wordt.

ik heb ze gezegd dat ze contact met me op mogen nemen wanneer ze met een echte oplossing komen met een echte rms meting over langere periode van bijvoorbeeld 2 weken, uiteraard weigeren ze dat. tja logisch want dan kunnen ze er ook zelf niet meer onderuit dat hun meters niet kloppen en ze de zaak moedwillig aan het besodemieteren zijn.

nu proberen ze enkel de klachten onder het tapijt weg te moffelen.

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#153 Bericht door PA1PDB »

PA3HMP schreef: ik heb ze gezegd dat ze contact met me op mogen nemen wanneer ze met een echte oplossing komen met een echte rms meting over langere periode van bijvoorbeeld 2 weken, uiteraard weigeren ze dat. tja logisch want dan kunnen ze er ook zelf niet meer onderuit dat hun meters niet kloppen en ze de zaak moedwillig aan het besodemieteren zijn.

nu proberen ze enkel de klachten onder het tapijt weg te moffelen.
Achter de schermen zijn ze meer aan het overleggen hoe ze de consument weer onder de duim kunnen krijgen dan onderzoek te doen naar een juist registrerende meter :(
Zo ging het al in de middeleeuwen dus ik heb niet de illusie dat het gaat veranderen :(
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#154 Bericht door andre »

Hadden ze toen ook al slimme meters?? :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#155 Bericht door PA3HMP »

andre schreef:Hadden ze toen ook al slimme meters?? :lol:
nee wel 'slimme' belasting inners

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#156 Bericht door PE1KXY »

Heel wat anders, ik heb gezocht, ook op dit forum, maar aangezien hier reeds een topic gaat over de verplichting van 11 bladzijdes is er bijna geen doorkomen meer aan daarom zo maar even:
Zijn er nog "slimme meters"die storen want ik heb nu ook de beruchte brief binnen. En wil eigenlijk niet weigeren maar ook geen storing....

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#157 Bericht door PA1PDB »

PE1KXY schreef:Heel wat anders, ik heb gezocht, ook op dit forum, maar aangezien hier reeds een topic gaat over de verplichting van 11 bladzijdes is er bijna geen doorkomen meer aan daarom zo maar even:
Zijn er nog "slimme meters"die storen want ik heb nu ook de beruchte brief binnen. En wil eigenlijk niet weigeren maar ook geen storing....
De laatste generatie Landis en Gyr meters schijnen storingsvrij te zijn :)
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#158 Bericht door PA0HJA »

We wauwelen maar door over de "enorme" energie-besparing die de slimme meter ons zal brengen.....
Terwijl onderzoeken van de op dit moment in gebruik zijnde slimme meters dit helemaal niet bevestigen, zeker niet met de huidige generatie meters en ijk-standaarden.

En we krijgen iedere maand een berichtje en een apparaatje dat dat allemaal zooooo mooi laat zien......, zoooooo goed allemaal! (zet wel zovast een teiltje klaar....)

http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... rnaal.html

Op ongeveer 9:20 min.

En ook nog ouderwets gaan dreigen....

Weer een hernieuwd lobby-offensief van de energie maffia lijkt het.... zucht :-(

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#159 Bericht door PE1PQX »

Men is i.d.d. druk bezig met een offensief om 'ons' consument te laten geloven dat het allemaal wel goed voor ons is.
Ik heb nog totaal geen vertrouwen in die z.g.n. 'slimme' meters. Die dingen lijken moeite te hebben met een belasting anders dan zuiver ohms.
Bij mij komt die er dus pertinent ook NIET in.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#160 Bericht door PD1JAP »

Gezeur op de verkeerde plek in een poging hun "achterlijke" CO2 doelstellingen te halen.... een gek op de markt moet je laten roepen, die stopt vanzelf wel. (En hopelijk weigert iedereen de slimme meter en neemt gewoon een digitale als de netwerkbeheerder aan de deur komt)

Groet, John
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#161 Bericht door PE1PQX »

Dat men energie zuinig moet gaan worden kan ik me best indenken, daar niet van. Maar wie pakt die grootverbruiker aan (de industrie)? Daar valt veel meer te halen dan bij de consument.
Helaas zit bij de grote industrie ook het grote geld en wie de centen heeft, bepaalt...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#162 Bericht door PH2LB »

Vanmorgen al voorbij zien komen.

http://nos.nl/artikel/2174557-maandopga ... lagen.html

Jammer alleen ff de wet moet worden aangepast omdat net beheerders maximaal 1 x per 2 maanden de meterstand mogen uitlezen t.b.v. verbruiks- en kosten overzicht.
Maar daar heeft Ed Nijpels vast over na gedacht. Als je wat wilt besparen, begin bij die multinationals met hun afwijkende milieu afspraken.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

-Verwijderd account

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#163 Bericht door -Verwijderd account »

"Vanaf 1 januari 2018 krijgt iedereen maandelijks een brief in de bus waarin precies staat wat het gebruik is", zegt Nijpels.
Kun je nagaan hoever ze daar van de werkelijkheid afstaan!
Ze beseffen blijkbaar niet dat je dit gewoon per email kan doen...
Is sneller en goedkoper.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#164 Bericht door PH2LB »

En natuurlijk verbruiken we meer energie, kijk maar eens na dit lijstje :

* Vroeger had een huishoud vaak 1 tv, maar tv's worden goedkoper en nu heeft het gemiddelde huishoudens er minimaal 2.

* Voor 1996 was 1 computer per huishouden al bijzonder. Nu heeft elk gezinslid (op de kat en de hond na) een eigen PC of laptop voor school, werk of gewoon vermaak.

* Een draad telefoon aan een vaste telefoonlijn die gevoed werd vanuit de PTT centrale, is heden ten dage vervangen door een DECT met 2 of 3 handset (die permanent op de lader staan)

* Tegenwoordig heeft een huishouden van vier gezinslid (weer de kat en hond niet meegerekend) al 3 mobieltjes (als dan niet slim) die regelmatig aan het net moeten om te worden opgeladen.

* Internet was vroeg bewust computer aanzetten, inbellen en je zette de computer uit als je klaar was. Nu ADSL/Kabel/Glasvezel modem met daar achter een of meerdere WIFI router / Accespoints en vaak ook nog een switch die permanent aan staan (meet voor de grap maar eens wat je ADSL/Kabel/Glasvezel modem en je Wifi router aan stroom slurpen).

Kort samengevat : technologische en economische vooruitgang gaat vaak hand in hand met energie behoefte.
PE2CH schreef:
"Vanaf 1 januari 2018 krijgt iedereen maandelijks een brief in de bus waarin precies staat wat het gebruik is", zegt Nijpels.
Kun je nagaan hoever ze daar van de werkelijkheid afstaan! Ze beseffen blijkbaar niet dat je dit gewoon per email kan doen... Is sneller en goedkoper.
Dikke +1
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#165 Bericht door PA2LAD »

PE2CH schreef:
"Vanaf 1 januari 2018 krijgt iedereen maandelijks een brief in de bus waarin precies staat wat het gebruik is", zegt Nijpels.
Kun je nagaan hoever ze daar van de werkelijkheid afstaan!
Ze beseffen blijkbaar niet dat je dit gewoon per email kan doen...
Is sneller en goedkoper.
Charles - PE2CH
Kennelijk wil je dat graag en van mij mag je. Er zijn zat mensen die dit helemaal niet willen en ook geen emailadres bekend willen maken voor dit doel.
De overheid wil dit ook zo graag. Als ze me wat mede te delen hebben, sturen ze maar een brief. Nog steeds niks mee.

Plaats reactie