Da's raar………en ook jammer

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Da's raar………en ook jammer

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik lees net HAM nieuws. Een leuke website die ik regelmatig bezoek. En daar lees ik een bericht luidt als volgt. ( let op HAM nieuws citeert kennelijk ook de VERON website, dus ze treft geen blaam. )
============================
"VERON lanceert ‘Techniek Forum’

28/10/2016/6 Reacties/in verenigingen /door PH4X
De VERON heeft een eigen forum gelanceerd. Dit moet een alternatief bieden voor de ‘bewust kwetsende uitspraken in andere online communities’, zo valt te lezen op de website.


=============================

Nou niks mis mee zou je zeggen. Totdat ik het wat tot mij door laat dringen en deze zin nog een keer lees die kennelijk bij de VERON te lezen valt :

"Dit moet een alternatief bieden voor de ‘bewust kwetsende uitspraken in andere online communities’, zo valt te lezen op de website. "
[/i]

Waarom moet zo'n zin nou weer? Want dat zijn dus ook mensen die hier komen. Ik voel mij aangesproken en daar ben ik verdrietig over…..( ik druk mij zwak uit ).

Nee, zo is de VERON niet meer de club waar ik 40 jaar lid van was en mij heel erg veel voor ingespannen heb ! ( hopelijk is dit niet kwetsend).

Juul - PE0GJG drager van een Gouden speld. En ik ben er wel een beetje trots op. ( dat weer wel ).
Bijlagen
veron  Gouden speld juni 2003.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 995
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#2 Bericht door PA0BAK »

Juul - PE0GJG schreef:zo is de VERON niet meer de club waar ik 40 jaar lid van was
Verleden tijd?
In de PI4RYN tijd werd het de Vereniging voor Expirimenteel Recorder Onderzoek genoemd.
Toch ben ik jaren lang lid geweest............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#3 Bericht door PA3CQN »

Juul - PE0GJG schreef:zo is de VERON niet meer de club waar ik 40 jaar lid van was
In die 40 jaar is natuurlijk veel veranderd in de maatschappij en de omgangsvormen. Vaak ten goede, maar ook wel eens op een manier die de wenkbrauwen doet fronsen.
Ook de hobby is daar niet immuun voor gebleken. Maar gelukkig merk ik op dit forum in ieder geval een mate van zelfregulering, de enige juiste respons.
Sommigen hebben moeite met die veranderende wereld, en vatten het kennelijk op als een aanval op hun eigen wereldbeeld.
Maar of de reactie van de VERON, het terugvallen op een gesloten clubje waar je alleen bij mag als je lid bent, nu de juiste is? Ik waag het te betwijfelen.
Als de wereld verandert en je jezelf terugtrekt in je eigen bubbel ben je meestal aan het uitsterven ...
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#4 Bericht door PA3SKY »

Och trek het je niet aan. Ikzelf ben al vele jaren moderator op astroforum.nl en zulke zaken krijgen wij ook vaak tegen ons aangeknikkert. Wat de meeste mensen niet begrijpen, is dat je als moderator vrijwillegerswerk verricht en ook dat je het nooit 100% naar hun zin kan maken op een forum.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

patrickduis schreef:Och trek het je niet aan. Ikzelf ben al vele jaren moderator op astroforum.nl en zulke zaken krijgen wij ook vaak tegen ons aangeknikkert. Wat de meeste mensen niet begrijpen, is dat je als moderator vrijwillegerswerk verricht en ook dat je het nooit 100% naar hun zin kan maken op een forum.

Maar daar gaat in essentie mijn posting niet over. Over het moderator zijn.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Da's raar………en ook jammer

#6 Bericht door dxhunter »

Ik lees al wat langer mee hier en ik denk dat met bewust kwetsende uitspraken niet jouw bijdragen bedoeld worden. Maar om hier zekerheid over te krijgen zou je het zelf de Veron moeten vragen.
Ik heb me gisteren aangemeld op het Veron techniek forum. Dat kan alleen met een @veron.nl email adres en nadat je akkoord gaat met een uitgebreide lijst van regels en juridische uitsluitingen. Vooralsnog is het er vrij rustig. Er staan nu 19 topics op en 64 berichten.
Als je niet aangemeld bent kan je ook niets lezen. Een forum als deze is denk ik juist groot geworden doordat iedereen kan meelezen.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Da's raar………en ook jammer

#7 Bericht door Rene - pg3r »

'Nieuwe registraties worden momenteel niet geaccepteerd.'

Huh? :shock:

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Da's raar………en ook jammer

#8 Bericht door sottezero »

Tja... laten we maar eens kijken waar het naar toe gaat...
Een extra forum... Kunnen mensen die elders gebanned zijn daar weer naar toe tot dat de ban hier opgeheven is en dan weer daar gebanned worden en dan weer hier naar toe gaan..
Misschien een beetje pessimistisch, maar ach,,... het is 2016... als je het meest slechte verwacht van de mens kom je aardig dicht in de buurt van wat komen gaat...

Anyway.. ik heb nog geen behoefte aan weer een forum... deze doet het goed. Perfect ? Nah... maar moet dat dan?
Als je mensen wilt kwetsen lukt dat toch wel, en als je iets met de hobby wilt vragen of vertellen gaat dat wel lukken hier... dus tja... wats die probleem.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1244
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Da's raar………en ook jammer

#9 Bericht door PA4WK »

Beste radio amateurs,
Op zich is het goed dat mensen zich bekend maken op een forum maar dat het forum uitsluitend toegankelijk is voor VERON leden is naar mijn mening geen goede ontwikkeling, zeker niet als daar nog eens een hele waslijst met regels aan vast zit, we zijn tenslotte allemaal amateurs.
Naar mijn mening hoeft er maar een regel te zijn: gedraag je fatsoenlijk.
Door het forum uitsluitend toegankelijk te maken voor VERON leden wekt men m.i.z. de indruk dat VERON leden betere / fatsoenlijkere mensen zouden zijn dan niet VERON leden.
Hoewel ik zelf (nog) VERON lid ben zullen ze mij niet zien op dat forum.
Mede door deze arrogante houding van de VERON zit ik me af te vragen of ik in 2017 nog wel lid wil blijven van deze club.
Als op zendamateur.com (dat is het forum wat men bedoeld zonder een naam te noemen) de discussie een kant op gaat die mij niet aanstaat reageer ik gewoon niet dan heb ik er ook geen last van.
Bovendien is mijn mening dat het zeker de laatste tijd prima gaat op dit forum, en bovendien hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar laat een ander wel in zijn / haar waarde.
Best 73's Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Wim,

Dat de VERON een speciaal forum maakt uitsluitend ten behoeve van haar leden daar kan ik inkomen.
Dat staat haar geheel vrij. Maar het gaat zoals jij terecht constateert over de beweegreden die ze aan geven. Want ze bedoelen natuurlijk dit vrij toegankelijke forum. Het is gewoon niet slim omdat zo te motiveren.
Ze hadden beter gewoon dat alleen voor leden toegankelijke forum moeten starten zonder die motivering.

Ik kan op dat VERON forum niet komen omdat ik zoals ik al schreef na 40 jaar geen lid meer ben om mijn moverende reden.
Het is gewoon geen goede PR, schrijf ik als oud oprichter van de PR commissie.

Ik heb m'n verontrusting kenbaar gemaakt en ga nu de soldeerbout maar weer aanzetten………….
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#11 Bericht door PE1PQX »

Ben wel veron lid, maar wat mij ook weer tegen houd het verplicht gestelde @veron.nl mail adres...
Ik gebruik een eigen domein dat daar prima mogelijkheden voor bied... Hoef geen veron mail adres.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#12 Bericht door PE2AAB »

Een Veron mailadres is, net als Amsat, een alias. Kun je gewoon doorlinken naar je eigen gewenste mailadres.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#13 Bericht door PE1PQX »

PE2AAB schreef:Een Veron mailadres is, net als Amsat, een alias. Kun je gewoon doorlinken naar je eigen gewenste mailadres.
Kan zijn, maar voor mijn radio hobby hoef ik geen alternatief mail adres, heb een eigen domein waar ik @pe1pqx.eu mail adressen aanmaken kan. Voldoet prima.
Om voor een 'alleen voor leden forum' een alias te moeten regelen, nee dank je....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Da's raar………en ook jammer

#14 Bericht door Randy »

Met betrekking van validatie op @veron.nl alias kan ik het volgende toelichten. De huidige ledenadministratie is slechts voor een zeer beperkte groep mensen volledig toegankelijk. Toch zal gekeken moeten worden of iemand lid is. Voor het huidige forum is dat wellicht niet nodig, voor toekomstige doeleinden wel. Zo is er - onzichtbaar voor normale leden - ook een afdelingsforum waar uitsluitend bestuurders van een afdeling toegang toe hebben om bijvoorbeeld VR-voorstellen en andere zaken bespreekbaar te maken.

VERON heeft nog veel legacy applicaties. Op de achtergrond wordt wel gewerkt aan een centrale database waar alle applicaties de informatie uit putten. Broninformatie hoort immers maar op een plek. Dit vergt echter veel tijd. Alleen het maken van een design en dit afstemmen met alle steakholders kost maanden. De integratie daarna maanden per applicatie, deels ook omdat deze nog omgebouwd moeten worden van PHP4 en PHP5 naar PHP7. En dan zijn er nog de externe applicaties die niet altijd even open zijn.

Voor nu is er een keuze gemaakt om alvast live te gaan met enkele technologische vernieuwingen en de manier van authenticatie zo te doen, dat dit voor een ieder werkbaar is, zonder daarbij de gehele ledenadministratie voor een ieder toegankelijk te maken die 'iets' doet. Daarbij is uitgekomen op validatie op het e-mail adres. Dezelfde validatie zal in de toekomst ook gebruikt gaan worden voor het bestellen van artikelen met korting in de webshop, om iets te noemen dat in 2017 echt live zal moeten gaan.

Er zal altijd een groep van 1% zijn die het ergens niet mee eens is. Dat moet voor lief genomen worden, zodat de overige 99% gewoon mee kan doen met de voordelen die het hem of haar wel biedt. Bij VERON zelf zijn overigens welgeteld 0 klachten binnen gekomen over deze manier van werken, tenminste geen die mij bereikt hebben.

Randy, PH4X, Secretaris
PR-commissie en ICT-werkgroep

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Da's raar………en ook jammer

#15 Bericht door pe1rea »

Randy, ik heb een veron alias gehad, echter is dat om onbekende reden door de veron gewist, gelijk ongeveer met mijn amsat alias (welke ik toen iets van 15 jaar had)
Waarom weet ik niet, en heraanmaken ging ook niet.
Alleen mijn VRZA alias werkt...

Jammer dan, ik ben nog altijd lid van de veron (en de VRZA) maar blijkbaar val ik buiten de boot...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie