...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

...

#1 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#2 Bericht door Theo Postma »

Nee, dit kan, helaas, echt niet anders meer.
Er is teveel gebeurt in het verleden, de invoering v/d D machtiging, dit komt nooit meer goed.
Lees je even in, hoe dit gekomen is.
Mooie historie. :oops:

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#3 Bericht door pe5jw »

Tuurlijk kan het anders waar een wil is is een weg !

Afdeling ijsselmond van de vrza en afdeling zwolle van de veron laten dat toch duidelijk zien.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#4 Bericht door Theo Postma »

pe5jw schreef:Tuurlijk kan het anders waar een wil is is een weg !

Afdeling ijsselmond van de vrza en afdeling zwolle van de veron laten dat toch duidelijk zien.
Van af de oprichting v/d VRZA Groningen ook al Vkwadraat.
En laten de oprichters v/d VRZA ook uit Groningen komen.
Niet dat ik trots ben op deze oude lullen, zeker niet.
Ze hebben toch niet kunnen voorkomen, waar ze bang voor waren na WO2.
En ook voor die tijd gaven deze Groningers al blijk, van wereld vreemd zijn.
Nu zeg ik, ze hadden ook geen kabel TV :lol:
En dat hebben de meeste daar nog maar een jaar of tien.
Ben er niet trots op, over het onstaan v/d VRZA, maar liep toen nog in de luiers.
Ben er niet verantwoordelijk voor, maar zit wel met de resultaten er van.
En bedankt dan maar weer :wink:
Komt echt niet meer goed tussen de twee, never nooit niet.
Een ander mag het licht uit doen :mrgreen:

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

DELETED

#5 Bericht door DELETED »

DELETED

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#6 Bericht door Steef »

Volgens mij moet je echt bedelen om een paar vrijwilligers te krijgen. Dus dat van die bestuurders zal wel mee vallen.

En een opmerking van deze twee verenigingen kunnen nooit meer tot elkaar komen; ik hoop dat men in het midden oosten ooit nog een tot elkaar komt.

Zou een beetje vreemd zijn als wij ons dan op voorhand op een dergelijk standpunt zouden stellen.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA7DNY
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 apr 2007, 11:07
Locatie: Ten Boer

#7 Bericht door PA7DNY »

Theo Postma schreef:Nee, dit kan, helaas, echt niet anders meer.
Er is teveel gebeurt in het verleden, de invoering v/d D machtiging, dit komt nooit meer goed.
Lees je even in, hoe dit gekomen is.
Mooie historie. :oops:

Groeten,
Theo
Ik ken die geschiedenis niet en ik wil hem eigenlijk ook niet kennen.
Dus zit ik ook niet met een erfenis opgescheept.
Voordeel is dat ik niet inzie waarom die verenigingen niet samen zouden kunnen gaan.
Met jou opmerking van dit komt nooit meer goed geef je aan niet bereid te zijn de verschillen van het verleden te laten rusten.

Het aantal zendamateurs loopt gestaag terug en om te overleven zal een fusie in de toekomst waarschijnlijk onvermijdelijk zijn.
Het alternatief is dat iedereen onverzoenlijk en keihard op zijn eigen standpunten blijft staan en daarmee het zendamateurisme in Nederland alles behalve een dienst bewijst.

Mijn advies: vergeet het verleden en maak je samen sterk voor het zendamateurisme.
De mannen van het eerste uur zijn of stokoud of inmiddels overleden, wat is de zin om de verschillen van toen onverzoenlijk overeind te houden?
Haantjes gedrag?
PA7DNY

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#8 Bericht door wbeekman »

Ik kan goed meegaan met Ynte. Ik ken wel de geschiedenis van de beide verenigingen.
Heb al eens eerder een tip gegeven hoe evt een nieuwe opzet van een vereniging eruit kan zien.
Zodoende wordt mi de nederlandse radio-amateur beter vertegenwoordigd dan nu het geval is.

Nu zie je versplintering optreden.
b.v. je hebt al de Dortse Electronica Club (DEC hihihi)
Je heb nu DARES, die heel veel doet aan promotie bij de landelijke overheden. Hierdoor krijgt deze misschien wat gemakkelijker geld uit overheidspotjes.
(Leo L. mijn komplimenten voor wat jij uit de grond hebt gestampt.)

Tenslotte, heren bestuurders, misschien moeten jullie eens naar iemand kijken met genoeg ervaring in het bedrijfsleven, die fusies heeft begeleid, om die persoon te vragen, een fusie tussen VERON en VRZA voor te bereiden. (Hij moet niets weten van het radio-amateurisme, want dat zijn de beste.. :-) )
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

#9 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

DELETED

#10 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

#11 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

DELETED

#12 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

#13 Bericht door PF1JM »

PA0WV schreef:Een afdeling heeft een kritisch aantal leden, je moet namelijk ruimte huren, onkosten betalen etc, voor een te gering aantal leden in een streek moet je de streek vergroten.

Een kleinere vereniging zal dus minder afdelingen kunnen open houden. Ede en Apeldoorn zitten daar bij jou "in de buurt". Ze blijven natuurlijk het langst aanwezig bij grote bevolkingsconcentraties in de steden.
Wel, Apeldoorn ligt niet direct om de hoek bij Charles, maar de afdeling Apeldoorn e.o. van de VRZA heeft wel een redelijk aantal leden en is ook zeer actief. Vrijwel elke maand een lezing, in januari de jaarlijkse radiomarkt en al jaren promotie van de hobby tijdens open monumentendag (in 2007 met de special call PA6YSL). Iedereen is welkom, lid of geen lid, donateur of niet, het maakt allemaal niet uit. Zo, nu wel genoeg reclame :wink:

In Apeldoorn leiden de afdelingen van de beide verenigingen een vreedzaam bestaan naast elkaar, maar een verregaande samenwerking lijkt hier, vanuit historisch perspectief, ook nagenoeg onmogelijk. Jammer, enerzijds omdat veel mensen lid zijn van beide verenigingen, anderzijds omdat het vaak lastig blijkt om nieuwe bestuursleden te vinden of mensen te vinden die zich op een andere manier voor de vereniging willen inzetten. Om een voorbeeld te geven: de lokale ronde van PI4APD (VERON) vindt nog slechts 1 keer per maand plaats bij gebrek aan operators. De PI4SDH ronde (VRZA) draait als een tierelier, terwijl ook de verenigingsonafhankelijke koffieronde op zondagochtend zich kan verheugen op voldoende operators.

VRZA of VERON, wat moet het worden? Ik had de keus, ben naar beide verenigingsavonden geweest en heb een keuze gemaakt. Desondanks ben ik nog altijd lid van beide verenigingen..... Persoonlijk ben ik van mening dat beide verenigingen zouden moeten fuseren, maar ik vrees dat er nog heel wat oud zeer moet verdwijnen voordat een fusie mogelijk is.

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

#14 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Gebruikersavatar
PA7DNY
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 apr 2007, 11:07
Locatie: Ten Boer

#15 Bericht door PA7DNY »

Er is kennelijk nog een vereniging, de NVRA.
Wat voor club is dat eigenlijk?
PA7DNY

Plaats reactie