PE2CH schreef:Topic gevonden!
Vandaag blijkt de meest besproken pakketdienst een pakketje voor mij te hebben, maar helaas heb ik de bezorger gemist. Echter, geen briefje nietthuis achtergelaten en zonder dat kaartje kan je geen pakket ophalen bij het afhaalpunt. Op de track-en-trace-site zie ik dus dat de bezorger geweest is en dat het pakketje opgehaald kan worden bij het afhaalpunt. Zoals gezegd, ik krijg daar mijn pakketje niet mee omdat ik geen nietthuis kaartje kan tonen. Legitimatie heb ik uiteraard bij me, dat is vanzelfsprekend vind ik.
Wat nu?
De verzender heeft het pakketje aangetekend en verzekerd verzonden.
Post NL app installeren. Daarin vind je de Barcode van het betreffende pakketje.
Naam en huisnummer is, bij de Primera waar ik het ophaal, voldoende.
afgelopen vrijdag een bestelling gedaan, zou dinsdag bezorgd worden..... op dinsdag werd vermeld dat de bezorgtijd nog onbekend is en dat is het nu nog steeds. Morgen zijn we een week verder... Ze zeggen dat ze het druk hebben, zal best maar dat roepen ze al tijden dus neem actie.
Als ik dan op zaterdag elders bij 2 winkels iets bestel komt het gewoon binnen zonder problemen. Zou haast denken dat het bewuste pakje zoek is.
Volgens mij proberen ze het in te schatten of zo. Dat mislukt vrij regelmatig. Ik heb dat wel met pakjes van Marktplaats gehad. De verkoper regelt dan de verzending via Marktplaats, en dan gebeurt er vaak zoiets. Is bij mij allemaal goed gekomen.
Ik heb twee weken geleden een pakket opgestuurd naar een vriend in Eijsden. Dat zou volgens de onvolprezen PostNL maandag laatstleden moeten bezorgd worden. Sindsdien komt er dagelijks rond 14u30 een bericht met "Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt". "Bijgewerkt" zal wel een Hollands eufemisme zijn voor "we hebben geen idee wanneer het pakket wordt geleverd".
We hebben nog goede hoop dat de postkoets van de Koninklijke Hollandsche Posterijen het adres van mijn vriend in de appendix van Nederland ooit nog gaat vinden.
Tot op de dag van vandaag heb ik weinig gedoe gehad met PostNL.
Wel met GLS en soortelijke bedrijven. UPS, en DHL over het algemeen gaat dat wel redelijk.
Mijn favoriet is op dit moment toch wel PostNL.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
DHL is lange tijd echt heel verschrikkelijk geweest, duidelijk gericht op uitsluitend de zakelijke markt.
Het zal van particulieren klachten geregend hebben. Het was zo erg dat ik geen zaken meer deed met webwinkels die zaken deden met DHL, of ik vroeg expliciet om het met willekeurig welke andere carrier te verzenden.
Inmiddels hebben ze wel heel veel veranderd in bijvoorbeeld hun "niet thuis" regeling en heb ik geen recente slechte ervaringen meer.
PostNL heeft het heel druk in deze tijd van thuiswerken en thuiswinkelen. Maar meer dan 2 dagen vertraging heb ik nog niet gehad. Het zou fijn zijn als het een beetje in volgorde afgehandeld werd. Door jullie verhalen lijkt het alsof wat eenmaal achterin het sorteercentrum beland is, daar blijft tot rustiger tijden aanbreken...
Recent een aantal pakketten met Dhl verstuurd of er zijn door leveranciers via Dhl pakketten naar mij verstuurd en mijn ervaringen zijn ronduit slecht.
Bezorgingen niet op tijd. Word zonder opgaaf van reden gewoon tot 3 x toe uitgesteld etc.
Ja ze zijn goedkoper. En dat is ook te merken.
Postnl is ook niet perfect maar dit heb ik bij hun nog nooit meegemaakt
Grappig, al die mannen die ooit hun machtiging haalden bij de PTT zijn jaren
later nog steeds begaan met het Postbedrijf!
Zullen we ze, behalve reviews, ook sterren gaan geven?
Ik hoop dat jullie een beetje door hebben wat er op dit moment gaande bij de pakketdiensten.
Al bijna 2 maanden is het verschrikkelijk druk, dag naar dag worden records verbroken mbt aantallen.
De piekdrukte van afgelopen kerstperiode is nu dagelijks kost, sterker nog, daar zijn we allang overheen.
Mensen werken lange dagen al weken lang om de enorme hoeveelheden die iedereen die zich thuis zit te vervelen bestelt op de tijd op de juiste plek te krijgen.
Ik wil het maar even gezegd hebben.
Tracking gebeurtenissen
DatumTijdPlaatsStatus
za 30 mei11:27 BE Bezorger is onderweg
za 30 mei03:33 BE Zending is gesorteerd
vr 29 mei19:05 NL Zending is ontvangen door PostNL
vr 29 mei16:58 NL Zending is ontvangen door PostNL
vr 29 mei15:10 Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL