pakketpostbedrijven betrouwbaar?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#76 Bericht door -Verwijderd account »

Soms, als die optie beschikbaar is, kies ik voor rembourszending. Is wel duurder, maar dan weet ik zeker dat het pakket niet bij een ander word bezorgd.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#77 Bericht door PA0LMD »

PE2CH schreef:Er zijn ook (web)winkels die een eigen bezorgdienst hebben. Onder andere BCC, Coolblue en Mediamarkt. Waarschijnlijk omdat ze geen beste ervaringen hebben met de pakketbezorgdiensten, maar soms ook om praktische redenen. Bijvoorbeeld als apparatuur na levering afgesteld of afgeregeld moet worden.
Ook ikea heeft een eigen bezorgdienst, al werkt dat bedrijf onder de naam 'meubeltransport'.
Coolblue maakt ook gewoon gebruik van PostNL voor spullen die binnen de afmetingen van PostNL passen.
Meten is (z)weten

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#78 Bericht door pc1mb »

Coolblue gebruikt ook voor kleinere zaken de eigen bezorgdienst, in elk geval deels.
Ik had laatst nog een vrolijke dame in coolblue uniform aan de deur die een klein pakketje kwam brengen voor de buurman.
Best een welkome afwisseling eigenlijk :wink:

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#79 Bericht door -Verwijderd account »

Ik zie hier vaak genoeg Coolblue, DHL en PostNL met (elektrische) bakfietsen door de wijk gaan. Tja, dat zijn geen auto's die gelijk de straat blokkeren om ff een pakje te bezorgen.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#80 Bericht door ON7RA »

PE1PQX schreef:In NL mogen aangetekende pakketten niet bij anderen (lees: buren etc) afgeleverd worden, alleen op het bestemmingsadres zelf.
Is de ontvanger niet thuis moet het pakket naar het depot voor of afhaal oor ontvanger of opnieuw ene poging tot uitleveren aan de ontvanger.
In België ook niet, maar er is een verschil tussen een aangetekende zending, dat kan een brief of pakket zijn, en een pakket waarvoor moet worden getekend voor ontvangst! Bij een aangetekende zending, moet inderdaad de persoon zelf voor wie de zending is besemd ondertekenen, of een volmacht geven aan iemand met een kopij van zijn identiteitskaart erbij.
Als men vraagt om een handtekening voor ontvangst, zoals Post.NL en vele andere koeriersdiensten, zal het ze worst wezen wie er voor tekent, als je buur het pakket in ontvangst neemt is hij verantwoordelijk voor het pakket!
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6274
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#81 Bericht door PA3DAT »

Mag dat niet, in Nederland?

Mijn gepensioneerde overbuurman is altijd thuis en ziet élke pakketbezorger aankomen.
Dan loopt ie al naar buiten, kijkt of het pakje kan worden afgegeven en anders neemt hij
het in ontvangst. Die bezorgers kennen 'm ook al.
Van mijn inpandige garage heeft 'ie een sleutel, dus wanneer ik thuis kom ligt het pakje
al op me te wachten! :D

Dat doe 'ie voor iedereen hier, op het woonerf. Ik ben er wel blij mee, anders moet ik voor
elk pakje weer op de fiets naar de auto-vrije hoofdwinkelstraat, waar een postkantoor
onderdeel is van de boekhandel.

Ik bedoel, je wilt het pakje toch zo snel mogelijk hebben?
Dit geldt uiteraard niet voor pakjes waarvoor getekend moet worden, dat doet hij niet.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#82 Bericht door -Verwijderd account »

Heb reactie ontvangen van DHL :) Ze hebben dus woord gehouden met de opmerking dat er binnen uiterlijk drie werkdagen een resultaat te zullen melden.
Het verbaasd me niet dat het resultaat is: pakket is zoek en niet meer te traceren...

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#83 Bericht door -Verwijderd account »

PE2CH schreef:Nou ben ik echt de sjaak :(

Heb een bestelling gedaan bij een webshop en die maakt kennelijk gebruik van DHL Parcel. Deze gehele dag thuis gebleven omdat de bezorger vandaag langs zou komen, volgens hun track-en-trace. Je raad het al, geen bezorger geweest.
Vandaag heb ik het aankoopbedrag + verzendkosten terug ontvangen van de webshop.
Maar daartoe was hij pas bereid nadat webshop bericht ontving van DHL dat het verzonden pakketje is zoekgeraakt.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#84 Bericht door PA0LMD »

pc1mb schreef:Coolblue gebruikt ook voor kleinere zaken de eigen bezorgdienst, in elk geval deels.
Ik had laatst nog een vrolijke dame in coolblue uniform aan de deur die een klein pakketje kwam brengen voor de buurman.
Best een welkome afwisseling eigenlijk :wink:
Ja, en ik zie nooit een Coolblue bezorgdienst.......
Meten is (z)weten

Plaats reactie