pakketpostbedrijven betrouwbaar?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#61 Bericht door PA3JVA »

Ik hoop dat jullie een beetje door hebben wat er op dit moment gaande bij de pakketdiensten.
Al bijna 2 maanden is het verschrikkelijk druk, dag naar dag worden records verbroken mbt aantallen.
De piekdrukte van afgelopen kerstperiode is nu dagelijks kost, sterker nog, daar zijn we allang overheen.
Mensen werken lange dagen al weken lang om de enorme hoeveelheden die iedereen die zich thuis zit te vervelen bestelt op de tijd op de juiste plek te krijgen.
Ik wil het maar even gezegd hebben.
Dat kan wel zijn maar waarom zie ik dan 3x per dag een DHL busje pakketten brengen in de straat?
Kan dat niet in 1x (iets met efficient werken?)
Idem overigens voor Postnl.

Als men het zo druk heeft dan is hier toch de 1e winst te halen.

Joop

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#62 Bericht door PD2B »

Als postnl of wie dan ook het zo druk hebben waarom dan net ff tijdelijk opschalen?? Ze roepen al al een poos dat ze het druk hebben dus dan moet je daar op in springen.

Als mijn werkgever denkt dat we met een mannetje extra productiever kunnen werken dan komt er iemand bij hetzij tijdelijk of langere basis.

Als ze blijven roepen we hebben het druk maar ze doen er niks aan dan schiet het niet op en blijven de klachten komen.
Mvg,

Bert

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#63 Bericht door ON7RA »

Moordende concurrentie en lage lonen, inderdaad, als je ziet hoe sommige vervoerders omgaan met de te vervoeren pakketten echt een schande!

Maar ja hoe zou je zelf zijn, als je honderden pakjes moet rond brengen in een tijdspanne van 10-12u terwijl je 18 tot 20 uur nodig hebt, en daarbij maar betaald word voor de afgeleverde pakjes.

Ik, heb altijd goede ervaring gehad met DPD terwijl mijn broer dit de beroerdste slechtste koeriersdienst vind die er is. Ik heb al talloze pakjes ontvangen via DHL, DPD, GLS, PostNL,UPS en eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Om te verzenden gebruik ik meestal DPD, veruit de goedkoopste en nooit geen probleem mee gehad.
PostNL komt hier ook vaak, meestal de twee zelfde chauffeurs, en ondertussen weten zij, als ik niet thuis ben waar zij het pakket veilig kunnen leggen.
Door te kort aan tijd doen vele van die chauffeurs het volgende, ze stoppen voor de deur steken het op voorhand ingevulde briefje (je was niet thuis) in de bus en rijden gewoon verder. Daarop kun je lezen, je kan je pakket afhalen op volgend adres, meestal het adres van een parcelshop vanaf ../../2020
Daarom laat ik nu mijn pakketen afleveren in een parcelshop, en die bevinden zich allemaal in een straal van circa 2-8 Km bij mij vandaan. Zo hoef ik nooit thuis te zijn, en als het pakket is afgeleverd in de shop krijg ik van hun een bericht dat mijn pakje klaar ligt. Nog een voordeel daarbij is, als ik mijn pakket ga ophalen ik ter plaatse het pakket kan open maken en controleren als alles oké is, zo niet, dan kan die meneer in de schop bevestigen dat het pakket beschadigd al dan niet door de vervoerder, zo is afgeleverd in zijn parcelshop. Dat is iets wat je meestal niet kunt als de koerier zelf bij je thuis komt, geen tijd daar voor is het excuus!!! Daarom moet je altijd tekenen onder voorbehoud, als blijkt dat iets niet in orde is kan je dan eventueel nog iets doen. In de parcelshop doe je het pakket open tezamen met de shophouder, en hij is dan getuige van de staat van de inhoud van het pakket bij het openen, als er schade is zal hij kunnen bevestigen dat het pakket zo bij hem is afgeleverd, en zal de vervoeder de schade moeten betalen!
73 Renaat :D ON7RA :D

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#64 Bericht door -Verwijderd account »

Er zijn ook (web)winkels die een eigen bezorgdienst hebben. Onder andere BCC, Coolblue en Mediamarkt. Waarschijnlijk omdat ze geen beste ervaringen hebben met de pakketbezorgdiensten, maar soms ook om praktische redenen. Bijvoorbeeld als apparatuur na levering afgesteld of afgeregeld moet worden.
Ook ikea heeft een eigen bezorgdienst, al werkt dat bedrijf onder de naam 'meubeltransport'.

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#65 Bericht door -Verwijderd account »

Nou ben ik echt de sjaak :(

Heb een bestelling gedaan bij een webshop en die maakt kennelijk gebruik van DHL Parcel. Deze gehele dag thuis gebleven omdat de bezorger vandaag langs zou komen, volgens hun track-en-trace. Je raad het al, geen bezorger geweest.
Nu zie ik dat volgens de track-en-trace het pakket rond 8 uur vanavond bezorgd is op het aangegeven adres :shock:
Niet dus. En vanwege het lange pinksterweekend zijn de bedrijven onbereikbaar...

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#66 Bericht door PG7VG »

Heel herkenbaar. Zelfde eens voorgehad met PostNL. Alles afgebeld, pakketje zou bij de buren afgeleverd zijn.
Dan alle directe en enkel indirecte buren gevraagd.

Komt na enkele dagen een buurtbewoner, de beste man woont echt niet in mijn directe omgeving, met het pakketje naar mij met de vraag waarom we het niet ophaalden. Tja, geen bericht gehad.

Weinig compassie van PostNL gehad, wat een vervelend bedrijf om in zo’n geval mee te communiceren.
73, Peter.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#67 Bericht door elsinga »

PE2CH schreef:Er zijn ook (web)winkels die een eigen bezorgdienst hebben. Onder andere BCC, Coolblue en Mediamarkt.
Nou... voor grote zaken wellicht, maar Coolblue maakt voor klein spul gewoon gebruik van PostNL. Zoonlief rijdt op zondag nog wel een de Coolblue/Amazon/<nog een> rit en hij rijdt dan voor PostNL.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#68 Bericht door -Verwijderd account »

PE2CH schreef:Nou ben ik echt de sjaak :(

Heb een bestelling gedaan bij een webshop en die maakt kennelijk gebruik van DHL Parcel. Deze gehele dag thuis gebleven omdat de bezorger vandaag langs zou komen, volgens hun track-en-trace. Je raad het al, geen bezorger geweest.
Nu zie ik dat volgens de track-en-trace het pakket rond 8 uur vanavond bezorgd is op het aangegeven adres :shock:
Niet dus. En vanwege het lange pinksterweekend zijn de bedrijven onbereikbaar...
Hedenmorgen was de eerstvolgende mogelijkheid om in contact te komen met bezorgdienst DHL. Ze zeggen daar exact hetzelfde als wat ik zelf ook allang wist: volgens volgsysteem is het pakket bij u bezorgd. Goh, waarom verbaasd mij die opmerking niet?
De medewerker heeft een ticket aangemaakt (zo noemen ze dat kennelijk) van mijn klacht. Met een beetje mazzel komt men nog voor het aankomende weekend met een resultaat.
Desondanks heb ik weinig vertrouwen in een goede afloop.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#69 Bericht door pc1mb »

Je beste kans is vrees ik dat een buurman er zelf mee komt. Natuurlijk wachten ze eerst een paar dagen, er vanuit gaande dat jij het zelf komt halen, maarja geen briefje...

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#70 Bericht door pc1mb »

Wat ze bij mij ook al een keer gedaan hebben is pakket voor de deur zetten, aanbellen en weglopen. Tot zover aardig conform corona protocol. Alleen dan zónder te kijken of ik wel thuis was cq opendeed. De bezorger was al weggereden toen ik de deur open deed. Was ik er niet dan had iedereen het kunnen jatten.

Ook DHL trouwens, nu ik er zo aan denk.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#71 Bericht door ON7RA »

Vrijdag ging plots de deurbel, een pakketbezorger met een pakket voor een adres een paar straten verder hier vandaan. Ik keek naar het adres op het pakket omdat ik geen pakket verwachte, de naam en het adres was juist, enkel stond het in de routeplanner blijkbaar verkeerd, volgens zijn gps zou hij het pakket hier op mijn adres moeten afleveren! En ik ken de meneer waar het pakket moest worden afgeleverd, een Electro zaak, en ik weet zeker dat hij geen malafide persoon is die pakjes met een inhoud die beter niet bekend is bij de overheidsdiensten op een ander adres zou laten afleveren!!!
Er gaat overal wel iets mis, als je honderd pakjes per dag verzend zal er wel eentje zijn die verloren gaat, bij duizend pakjes per dag zijn dit er al een stuk meer. Waarom er drie of meermaals een koerier voorbij komt op eenzelfde dag van het zelfde bedrijf? Misschien omdat er iemand was die net te laat was met zijn bestelling of verzending, en daarom moest in geplant worden voor de volgende ronde. Als je dagelijks pakketen rond voert, kan je onmogelijk alle pakketen die voor de zelfde straat zijn meenemen in een zelf bestelbus. Ja, het zou in principe wel kunnen, als het koeriersbedrijf alle pakketten sorteert en die per straat opslaat in een magazijn, en als er per straat genoeg zijn die dan gaan afleveren, dan kun je een jaar wachten tot je pakket thuis is afgeleverd!
Ik denk dat we allemaal wat aan onthaasting moeten doen, we steken allemaal ons eigen voorbij. Er zijn maar 24 uren in een etmaal, en we willen allen werk verzetten in die 24 u waarvoor 48 uur nodig is, en alles draait alleen maar om ((( €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€’S))).
Zoveel en zo goedkoop mogelijk inkopen, en dan voor het tienvoudige van de inkoopprijs terug verkopen! Koeriersdiensten concurreren tegen elkaar op het is gewoon waanzinnig, en niet alleen koeriersdiensten, tegenwoordig alles en iedereen concurreert elkaar gewoon dood! En dan hebben we nog het verre oosten, als je daar een maand moet wachten tot je pakket thuis, en daar maalt niemand om is het oké, als je in Europa iets besteld wil men het de volgende dag in huis, en ja soms kan het.
73 Renaat :D ON7RA :D

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#72 Bericht door -Verwijderd account »

In het verleden heb ik al eens onenigheid gehad met Postnl...
Omdat ik weigerde om een pakketje aan te nemen die niet voor mij bestemd is. Niemand kan mij daartoe verplichten en het betrof niet eens een van mijn buren voor wie het bestemd was. Hoe zien jullie dat dan?

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#73 Bericht door PE1PQX »

Simpel: is het niet voor mij of voor één van mijn (directe!) buren, neem ik het niet aan.
Geld voor ieder bezorgdienst...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#74 Bericht door ON7RA »

Als je een pakket aanneemt voor jezelf, teken je beter altijd onder voorbehoud!
Een pakket aannemen voor een ander doe je in principe beter niet, want je plaatst je handtekening voor ontvangst en zo ben je ook verantwoordelijk voor het pakket. Als je dan pech hebt en het pakket aflevert bij de bestemmeling, en er blijkt niets anders in te steken dan wat kiezelstenen verpakt in veel papier, dan mag jezelf opdraaien voor de kosten!
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#75 Bericht door PE1PQX »

In NL mogen aangetekende pakketten niet bij anderen (lees: buren etc) afgeleverd worden, alleen op het bestemmingsadres zelf.
Is de ontvanger niet thuis moet het pakket naar het depot voor of afhaal oor ontvanger of opnieuw ene poging tot uitleveren aan de ontvanger.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie