Wat meenemen naar de US?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#31 Bericht door elsinga »

Johan, dank! Ik ga uitzoeken waar ze zitten en als het wat in de buurt van de route ligt ga ik er een paar mails aan wagen. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#32 Bericht door PA3DAT »

Hoe is dit trouwens afgelopen? Of was daar een ander topic over?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Wat meenemen naar de US?

#33 Bericht door on4avt »

Het staat er vol met repaeters en echolink,etc waarom zou je gaan kloten met hf;Neemt meer tijd dan je denkt.
Ik had alleen een portabel mee, en had veel respons op de lokale repaeters; Heb je meest kans op contact, en ze komen wel eens tot bij je!

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#34 Bericht door pe1cmo »

Nog een hint, weinig kleding meenemen en daar kopen. Als je een Wallmart binnenloopt en kijkt naar de prijzen, merk je dat de komma een cijfertje naar links opschuift.
Dan heb je met een aantal jeans al snel je vliegticket terug verdient.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Wat meenemen naar de US?

#35 Bericht door PA1ZP »

Hi

Ik heb nog een tip, wat nu mee te nemen naar de VS.
Een nieuwe president.
En jeans hier in de uitverkoop bij Tacco of zo zijn ze ook maar een tientje.
In Frankrijk bij Auchamps ook niet duur.
Of bij de Decatlon trimpies van Nike etc.
Maar ja daar kom ik nu eenmaal regelmatig.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#36 Bericht door elsinga »

PA3DAT schreef:Hoe is dit trouwens afgelopen? Of was daar een ander topic over?
Ik meen het al ergens gemeld te hebben, de trip in 2014 is met VHF/UHF analoog only gedaan en welgeteld 1 QSO gemaakt via een repeater.

Maar goed, komende zomer weer die kant uit voor de World Scout Jamboree en vooraf dikke 3 weken met een camper in het zuidwesten. Ik neem alleen de VHF/UHF analoog/DMR porto mee. Gaat op de WSJ zeker goed gebruikt worden, als onderdeel van de NA1WJ crew. Tijdens de voorreis... geen idee.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Wat meenemen naar de US?

#37 Bericht door on4avt »

Ik ben via rprt's te werken terecht gekomen op een camping nabij lake diaz (ofzo) in een groep van 50 amateurs. Ze stonden me op te wachten,er werd wijn en bier gedronken uit opengemaakte cola blikken etc,Bbq op hun kosten etc, geweldig was dat. Dan ook enkel D star verbindingen gemaakt met Belgie.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Wat meenemen naar de US?

#38 Bericht door PA3BAS »

Via een andere amateur op het spoor gezet van een app met oefenexamens. Mijn advies: ga naar een hamfest en haal je technician Class license. 35 erg makkelijke vragen. Ongeoefend zelf gedaan en ik had er maar 2 fout. Dus als ik in de US ben, ga ik zoiets proberen. Misschien wel de xyl overhalen iets te halen dat overgezet kan worden naar een Nederlandse call.. 8)
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#39 Bericht door PA3DAT »

Off-topic maar de door jou genoemde eenvoudig te halen licentie wordt door het AT niet
erkend. Kennissen zijn, na jaren in de VS gewoond te hebben, teruggekeerd naar Nederland.
Zij krijgt van het AT geen N-registratie in ruil voor haar Technician Class.

Wij gaan met een groepje naar de Hamcation in Florida, begin februari. Dan moet ik W4/
voor mijn call zetten, lijkt het. Heb het nog niet echt uitgezocht. We willen ook alleen
dualbandertjes meenemen voor onderling contact.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#40 Bericht door elsinga »

Het wildste wat ik wellicht nog mee ga nemen is de duplex hotspot, in DMR mode kan ik dan 2 timeslots aanbieden. Staat wel een DMR repeater on site, maar die heeft er ook maar 2 en als HF dicht zit is DMR met analoog (1x VHF, 1x UHF, beide echolink) en DStar (1x repeater on site) het enige wat we nog kunnen aanbieden. Nadeel: moet eigenlijk bedraad aangesloten en de HAM tent heeft alleen wifi, maar aan de andere kant van de weg staat een permanent gebouw met wellicht wel bedraade aansluitingen. En met 10mW red ik dat wel. Of ik hobby met de wifi dongle de hotspot het wifi netwerk op, maar zonder aangesloten beeldscherm, muis en toetsenbord is dat met een Rpi2 nog wel een dingetje.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Wat meenemen naar de US?

#41 Bericht door PA3BAS »

PA3DAT schreef:Off-topic maar de door jou genoemde eenvoudig te halen licentie wordt door het AT niet
erkend. Kennissen zijn, na jaren in de VS gewoond te hebben, teruggekeerd naar Nederland.
Zij krijgt van het AT geen N-registratie in ruil voor haar Technician Class.

Wij gaan met een groepje naar de Hamcation in Florida, begin februari. Dan moet ik W4/
voor mijn call zetten, lijkt het. Heb het nog niet echt uitgezocht. We willen ook alleen
dualbandertjes meenemen voor onderling contact.
Dan kan je evt ook kijken naar General Class. Volgens mij wordt dat wél erkend. Net een examen geprobeerd (en gezakt). Na wat bestudering van regeltjes en oefeningen moet ik dat beter kunnen.

Oefensite: https://hamexam.org
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#42 Bericht door PE2AAB »

Voor mij ook actueel; ga in januari naar de CES in Las Vegas. Benieuwd of het nut heeft een portotje of FT-817 mee te nemen.
Volgens mij was mijn F licentie wel te gebruiken in de US. Eens zien wat ik voor de call moet zetten in Las Vegas, Nevada of weet iemand dat zo uit het blote hoofdje?

Edit:

Dat staat dus hier:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PE2AAB op 22 nov 2018, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Wat meenemen naar de US?

#43 Bericht door pa1bvm »

is er misschien een amerikaanse versie van een forum zoals " ons" forum ???
dan kan je daarop alvast vertellen dat je op bezoek gaat ..etc etc

heel af en toe zie ik wel eens zo een bericht op moon-net .. een e-mail reflector voor EME-ers ..
misschien zijn er stations in amerika die ook naar dit forum kijken ??


73 Rick

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#44 Bericht door PE2AAB »

Ik vond hierover wel deze website: http://www.arrl.org/foreign-licenses-operating-in-u-s

Call daar te gebruiken is dus:
Afbeelding
W [nummer uit het kaartje hierboven] / [Eigen Callsign]
If the country of which you are a citizen and an amateur licensee has entered into a multilateral operating agreement with the US, CEPT or IARP, no additional permit is required -- simply bring your CEPT or IARP documentation when you visit the US. Identify your station by the US call district identifier, such as W3/G1ABC. Use "W" and the number of the FCC call letter district in which you are operating followed by a slash and your home call sign (plus any other CEPT or IARP requirements). Amateurs must be a citizen of the country in which they are licensed. Check these links for a list of the US call districts shown graphically or for a [http://www.arrl.org/reciprocal-permit]text listing[/url]. And make sure to check the current information with the FCC. This is intended for short visits.
Landenlijst http://www.arrl.org/reciprocal-permit

Ik ga dus voor W7/PE2AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#45 Bericht door PA3DAT »

Leuk, dat wordt dus W4/PA3DWK voor de xyl en W4/PA3DAT voor mij.
Maar eh... die Baofeng-portootjes, mag je die nog wel meenemen?? :shock: :roll:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie