Uitbreiding 40 meter voor N amateur

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#241 Bericht door nightowl »

PA2FB schreef:Ik zie wat felle tegenstand :wink:

Ik begrijp dat niet :?: we hebben een hobby samen, met de nadruk op hobby.

Vroeger (toen echt niet alles beter was :wink: ) was ik ook knutselaar, antennes bouwen, QQE 06/40 eindtrap knutselen enz. Maar mijn laatste knutselklusje was in mijn IC-7400 toen het display op donker ging en ik dat via mods.dk even zelf repareerde.
(makkelijk met mijn technische opleidingen, een ander mag hem rustig wegbrengen)

Ik vond het toen ook erg leuk om te doen, nu staat hier ook een koopdoos als proIII en dat geloof ik wel, mijn HF beam is ook al koop.
Ik heb er ook totaal geen problemen mee dat iemand alleen een koopdoosje heeft en alleen QSO's wil doen, lekker doen, heb ik iemand om mee te werken, het wordt toch al steeds rustiger.

Het omdraaien in het graf van de beginamateurs durf ik ook te betwijfelen, onderzoek en experimenten, zouden ze echt in het achterhoofd gehad hebben dat gaan anderen later op dezelfde manier doen, of waren ze vooral voor hun zelf bezig om bepaalde theorieën uit te testen en te bewijzen. Ik gok dat laatste.

Nogmaals we hebben een hobby en zijn amateurs, geen professionals.
Aan de laatste groep mag je terecht strenge eisen stellen, aan de eerste groep?

Kijk we begeven ons in de ether, dat er eisen zijn is duidelijk. we zitten tussen professionele signalen en kunnen storingen daaraan veroorzaken.
Dus een bepaalde kennis is goed en moet aanwezig zijn, maar om hiervoor in door te schieten?
Iemand met een koopdoos, koopantenne enz. kan minder kwaad doen dan iemand die een zelfbouw zender heeft met een nogal breed signaal en onbedoelde bijproducten

Kortom, ik pleit ook voor 1 machtiging, met de Novice aanvulling voor in het begin, daarna mooi samengaan.
Nogmaals het is hobby en we delen deze. Plekjes verdedigen met dat is mijn en een ander mag daar niet komen gebeurd al genoeg in de wereld, laten we dat als amateurgroep zeker niet gaan doen en blij zijn dat we een gezamenlijke hobby hebben.
De N amateurs hebben in ieder geval mijn steun.

Maar ok, dat is mijn mening en we leven gelukkig in een vrij land, je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk :)
Bedankt PA2FB! Goed gezien.

73's

Edwin42

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#242 Bericht door Edwin42 »

Ik zou zeggen heel snel slot erop

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#243 Bericht door pa3kc »

Edwin42 schreef:Ik zou zeggen heel snel slot erop
Ja mee eens! Dit topic krijgt veel te veel aandacht.

Wij F'ers willen ook meer ruimte:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=11797

Maar het is altijd; huil, jank "wij" N. En iedereen vergeet de F man/vrouw :?

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#244 Bericht door andre »

je mag je eigen opgestarte topic wel laten afsluiten hoor. In dit topic zijn de efjes verreweg het meeste aan het woord geweest, dus over aandacht heeft deze 'groep' niet te klagen. Denk je van niet? Ga maar natellen... :wink:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PE2CH

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#245 Bericht door PE2CH »

pa3kc schreef:Wij F'ers willen ook meer ruimte:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=11797
Nog even en dan gaan de PA-nullers óók roepen om extra frequentieruimte.
Ze hebben bij AT al een aparte status, want nieuwe PA0-calls worden immers niet meer uitgegeven.

Nee, deze discussie heeft meer weg dat "N" een standaardlicentie moet gaan worden die "F" (bijna) overbodig maakt.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#246 Bericht door PA2EFR »

"Wij" PA2'ers ook. En die zijn per definitie A geweest.
Dat kun je van PA0 niet zeggen, daar zaten ook C's bij, zonder HF.
Sja, verschil zal er altijd blijven.

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#247 Bericht door FrankSD »

Voor nog wat meer overbodig commentaar te geven wat eigenlijk ieder weet! Feit is dat:

Er nogal wat amateurs eigenlijk een call willen voor gewoon maar wat te "chatten"! Dit zijn in mijn ogen veredelde CBers die horizonten willen verkennen.
Nogal logisch dat AT en Bipt niet graag zien dat ze met hoog vermogen beginnen rond te strooien en andere gebruikers het onmogelijk maken om te communiceren.
Daarom is er dus een N of ON3 niks fout mee! Ik mag met mijn B rijbewijs ook geen 18 wieler besturen (ook al zou ik dit ook eens willen :lol: )

Door nu die horizonten te verkennen zullen hoogstwaarschijnlijk wel individuen tussen zitten die slimmer worden, of door de virus gepakt worden en in staat zijn het F of HAREC te meesteren. Dit juich ik toe! Die dat niet zien zitten kunnen nog altijd een pc opstarten en veel gemakkelijker met de wereld contact maken als ooit te voren. Een pc is sowieso in bijna ieder huishouden aanwezig en je hoeft geen duren masten en antennes te plaatsen :mrgreen:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#248 Bericht door nightowl »

Leuk onderwerp dit. Er kan niet genoeg over gepraat worden...Whatsapp, oeps, what's next. :lol:

73's

PS: Waar ik me wel eens over verbaas. Als ik op de website van het antenneregister kijk en al die amateurantennes in mijn buurt geregistreerd zie dan zou je toch meer activiteit verwachten. Ik denk toch dat heel veel hun examen hebben behaald en eigenlijk grotendeels luisteramateur zijn. Daar begint het natuurlijk wel mee... :lol:

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#249 Bericht door FrankSD »

:) Inderdaad Whatsapp, Line, WeChat heb je zelfs geen pc meer voor nodig.. waar blijft de tijd van het IRC lol... zelfs luisteren doe ik niet veel.. heb meer plezier in het knutselen :lol:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Uitbreiding 40 meter voor N amateur

#250 Bericht door PA0ETE »

PA4DHG schreef:
pa3kc schreef:Wij F'ers willen ook meer ruimte:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=11797
Nog even en dan gaan de PA-nullers óók roepen om extra frequentieruimte.
Ze hebben bij AT al een aparte status, want nieuwe PA0-calls worden immers niet meer uitgegeven.

Nee, deze discussie heeft meer weg dat "N" een standaardlicentie moet gaan worden die "F" (bijna) overbodig maakt.
Kijk, hier is iemand die het snapt. Van elke amateurband reserveren we 50 kHz, en daar mogen dan alleen de PA0's komen, allemaal fatsoenlijke mensen net als ik, en die banden die 50 kHz groot zijn of kleiner die houden we lekker allemaal voor onszelf.

Maar alle gekheid op een stokje: ondanks dat ik gisteren al voor het niveau van de discussie heb gewaarschuwd, zie ik geen verbetering optreden. Off-topic posts, niet respectvol reageren ten opzichte van elkaar, en dat allemaal in een dag tijd. Ik zie daarom geen meerwaarde tegenover wat hier in het verleden al over is gezegd. Precies 250 berichten in deze topic is dus ook (op zijn minst) precies genoeg.

(moderator zendamateur.com)

Gesloten