Foto Topic: Toon hier uw shack!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#91 Bericht door PD7P »

lopt ut op 4 peutekes zeker............. :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA1TN
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:55

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#92 Bericht door PA1TN »

Even weer on topic.
Bijlagen
Collins ART-13 ww2 zender gebruikt in o.a.de B-29 en na de oorlog bij de KLM/Sabena en de hele civiele luchtvaart tot in de 50er jaren.<br />Freq.bereik 2-18 mHz en 200 - 600 kHz,deze laatste voor communicatie vliegtuig en onderzeeboten.<br />AM/CW/MCW 100W,vrij afstembaar en 10 voorkeurs kanalen,wat in die tijd uniek was.
Collins ART-13 ww2 zender gebruikt in o.a.de B-29 en na de oorlog bij de KLM/Sabena en de hele civiele luchtvaart tot in de 50er jaren.
Freq.bereik 2-18 mHz en 200 - 600 kHz,deze laatste voor communicatie vliegtuig en onderzeeboten.
AM/CW/MCW 100W,vrij afstembaar en 10 voorkeurs kanalen,wat in die tijd uniek was.
bij mijn verzameling kan je niet zonder goed gereedschap,en hoort dit er natuurlijk bij: service en overhaul manuals,voor sommige transceivers 3 of 4 stuks.
bij mijn verzameling kan je niet zonder goed gereedschap,en hoort dit er natuurlijk bij: service en overhaul manuals,voor sommige transceivers 3 of 4 stuks.
In het midden boven de SWR brug,daaronder de actieve impedantie omzetter met links het bijbehorende 50 Ohm patchpanel voor de ontvangers .<br />Rechts de roterende antenneschakelaar voor 6 posities.
In het midden boven de SWR brug,daaronder de actieve impedantie omzetter met links het bijbehorende 50 Ohm patchpanel voor de ontvangers .
Rechts de roterende antenneschakelaar voor 6 posities.
Laatst gewijzigd door PA1TN op 16 feb 2013, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA1TN
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:55

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#93 Bericht door PA1TN »

Als toevoeging voor de in de vorige posting getoonde Collins ART-13 volgen hier de Collins ARC-2 gebruikt o.a. bij de MLD in de Neptune,en als laatste de
Collins ARC-102,het militaire broertje van de 618T-serie die vanaf begin 60er jaren tot ong. 2000 de standaard set was bij alle grote maatschappijen in Amerika en Europa.Per toestel waren er twee aanwezig in de avionics bay.
Bijlagen
Totaalplaatje v.d. ARC-102 met onder de bijbehorende automatische antennetuner.<br />Deze laatste stemt alle mogelijke antenne,s af binnen 5 sec.
Totaalplaatje v.d. ARC-102 met onder de bijbehorende automatische antennetuner.
Deze laatste stemt alle mogelijke antenne,s af binnen 5 sec.
ARC-102 transceiver,freq. bereik 2-30 mHZ,USB/LSB/AM,DATA en CW.<br />Output 400 W PEP.<br />power 28,5 V DC en 115 V 400 HZ.
ARC-102 transceiver,freq. bereik 2-30 mHZ,USB/LSB/AM,DATA en CW.
Output 400 W PEP.
power 28,5 V DC en 115 V 400 HZ.
ARC-102 cockpit bedieningspaneel(zwart)kanalen instelbaar in 1 kHz stappen.
ARC-102 cockpit bedieningspaneel(zwart)kanalen instelbaar in 1 kHz stappen.
DE ARC-2,2-9.5 mHz,AM/MCW/CW,<br />output 30 -40 W met keuze instelbare vaste kanalen of  VFO.<br />Power 28,5 V DC
DE ARC-2,2-9.5 mHz,AM/MCW/CW,
output 30 -40 W met keuze instelbare vaste kanalen of VFO.
Power 28,5 V DC

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#94 Bericht door PD7H »

Even een update, begint inmiddels al wat vorm te krijgen ;)
Bijlagen
shack_small.jpg
73, Hans
PD7H

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#95 Bericht door pa1bvm »

en nu nog een paar foto's van de spullen onder het buro blad .. want daar staan vaak de " echte " spullen
blijft wel een leuk topic zo

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#96 Bericht door PD7P »

pa1bvm schreef:en nu nog een paar foto's van de spullen onder het buro blad .. want daar staan vaak de " echte " spullen
blijft wel een leuk topic zo
daar moet je bij mij niet kijken,is net houdini kabel festijn :mrgreen: :mrgreen:

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#97 Bericht door andre »

pa1bvm schreef:en nu nog een paar foto's van de spullen onder het buro blad .. want daar staan vaak de " echte " spullen
blijft wel een leuk topic zo
DSCN0370-1.jpg

hier niks te zien.....en bij jou dan?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#98 Bericht door PD7P »

zoiets is het bij mij ook :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#99 Bericht door Steef »

HansGSX-R schreef:Even een update, begint inmiddels al wat vorm te krijgen ;)
Het begin van het einde :mrgreen:

Na het behalen van de registratie is de kans erg groot dat de werkruimte al snel te klein zal blijken :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#100 Bericht door PD7P »

en als je soms denkt...........nee hoor,bij mij is de ruimte groot genoeg............VERGEET HET MAAR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#101 Bericht door PD7H »

Steef schreef:
HansGSX-R schreef:Even een update, begint inmiddels al wat vorm te krijgen ;)
Het begin van het einde :mrgreen:

Na het behalen van de registratie is de kans erg groot dat de werkruimte al snel te klein zal blijken :mrgreen:
Ben er ook bang voor, heb wat ervaring met hobbies de uit de klauw lopen ;)
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#102 Bericht door Aeolus »

oh, je hebt ook 10 van die tweewielers in de schuur staan? :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#103 Bericht door PD7H »

Aeolus schreef:oh, je hebt ook 10 van die tweewielers in de schuur staan? :mrgreen:
Nee, nu nog maar 2 ;) Alleen de rest van de garage staat vol met spullen die erbij horen...
73, Hans
PD7H

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#104 Bericht door PA9RD »

Leuk draadje, al is het dan de 2e die hier op het forum staat zoals ik zag, maar ik doe effe mee met een aantal fotootjes. Een nadeel is wel dat ik de grotere ruimte nog steeds moet delen nu, net als in de te kleine oude shack. Maar dat is het probleem van dit nadeel. :( Ik zag n.l al een kreet voorbijkomen over dat TV programma: "Help, mijn man heeft een hobby"!!. Ik zou ze kunnen bellen met de melding "Help, mijn vrouw heeft een hobby"! :) Het lullige is alleen dat ze dezelfde hobby heeft en dus is er het risico, omdat ze vrouwen toch altijd eerder geloven als mannen, dat ze MIJN spullen dadelijk weghalen of verkopen en niet die van haar, HI :lol: , Maar :idea: geen nood...ze heeft haar eigen kantje. Ja, de tijd van handje handje in elkaar zitten ben ik al voorbij :lol: Nog een nadeel van dit fenomeen....een antennepark in de tuin en rond het huis, bijkomend nadeel: samen contesten moet in overleg, want 2 antennes met een signaal van 100W op een metertje of 5 uit elkaar......dat gaat niet lukken :lol: daarom :oops: staat de TL-922 aan mijn kant :wink:
Voordelen zijn er ook: een nieuwe set is er of voor haar of mij, zelfde als met een antenne en ik hoef mijn vrouw niet uit te leggen waarom!!!

73 de
Ruud PA9RD & Anneke PB7XYL
Bijlagen
Dit kon dus echt niet meer!!! Kom ruimte tekort....of teveel spullen....die je dus niet meer kwijt kunt op een plank.
Dit kon dus echt niet meer!!! Kom ruimte tekort....of teveel spullen....die je dus niet meer kwijt kunt op een plank.
oude shack zooitje.jpg (89.23 KiB) 3889 keer bekeken
Gelijk goed aanpakken. Twee aparte groepen vanaf de meterkast naar de nieuwe shack, één aan haar kant en ofcourse aan mijn kant meer stekkers, dus meer WCD's.
Gelijk goed aanpakken. Twee aparte groepen vanaf de meterkast naar de nieuwe shack, één aan haar kant en ofcourse aan mijn kant meer stekkers, dus meer WCD's.
1 stroombalk.jpg (39.24 KiB) 3889 keer bekeken
Dit is mijn kant, maar het middenstuk (VHF-UHF afd.)is nu ook ingericht, nog niet op deze foto, maar ligt nu inmiddels bezaaid met mijn spulletjes, haha
Dit is mijn kant, maar het middenstuk (VHF-UHF afd.)is nu ook ingericht, nog niet op deze foto, maar ligt nu inmiddels bezaaid met mijn spulletjes, haha
6 Ruud's kant.jpg (50.73 KiB) 3889 keer bekeken
Tja, dit is dan Anneke der kantje, de meest opgeruimde van de twee. Het plafond is inmiddels ook mooi dicht, maar gaat weer open om ruimte te maken voor dakramen. Lichter, koeler in de zomer met openzetten en ik kan mijn antenne zien :)
Tja, dit is dan Anneke der kantje, de meest opgeruimde van de twee. Het plafond is inmiddels ook mooi dicht, maar gaat weer open om ruimte te maken voor dakramen. Lichter, koeler in de zomer met openzetten en ik kan mijn antenne zien :)
Anneke's side.jpg (100.25 KiB) 3889 keer bekeken
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
pe1lza
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2010, 15:36
Roepletters: pe1lza
Locatie: oss

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#105 Bericht door pe1lza »

,hier een foto van mijn shack
waar ik de laatste 30 jaar mee bezig ben geweest
p.s. this shack is guarded by.....smith and wesson....three days a week..you guess which three
Bijlagen
DSC_0516.jpg
Laatst gewijzigd door pe1lza op 22 apr 2013, 11:18, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie