Lid van buitenlandse radio verenigingen?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Lid van buitenlandse radio verenigingen?

#1 Bericht door PC8M »

Naast de Veron ben ik zelf een tijdje lid geweest van de RSGB (uk) en heb er genoten van hun maandelijks dikke magazine. Ik zit zelf ook de ARRL te overwegen. Andere nl amateurs ervaring met hun lidmaatschap?

Wie zijn er nog meer lid van de buitenlandse radio verenigingen en wat zijn jullie motivaties / ervaringen?

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Lid van buitenlandse radio verenigingen?

#2 Bericht door PD2R »

Ben 2 jaar lid geweest van de ARRL maar eigenlijk alleen voor de QST. Toch vind ik het blad tegen vallen. De helft, en dat is niet overdreven, is reclame. Af en toe staan er leuke artikelen in.

Ik ga me nu abboneren op de NCJ (National Contest Journal). Wat mij betreft 10x beter.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Lid van buitenlandse radio verenigingen?

#3 Bericht door PA0MJM »

Naast lidmaatschap van de VERON, ben ik ben lid van de DARC, ARRL en heb een abonnement op de Funkamateur.
Krijg dus CQ-DL, QST en de Funkamateur. Lees ze elke maand van voorblad naar achterblad.

In elk staat iedere maand wel wat interessants: een Redactioneel, ingezonden brief, technisch artikel, DX-nieuws of advertentie. Heb ook nogal eens anderen met een artikel of info eruit geholpen.

Elke maand worden ze uit de brievenbus gegrist. Dus voorlopig gaan ze er niet uit! 8)
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
ON2PCO
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 jun 2011, 08:44
Roepletters: ON2PCO
Locatie: Riemst (10 km ten zuidwesten van Maastricht)
Contacteer:

Re: Lid van buitenlandse radio verenigingen?

#4 Bericht door ON2PCO »

Hoi,

ik ben nu een jaartje of drie lid van de RSGB ?

Waarom ?
- ze hebben een geweldig (dik, 100 pagina's tellend) maandblad (dus 12x per jaar !), RadCom genaamd. Hier kan geen ander amateurblad (dat ik ken) aan tippen.
- de variatie aan artikelen is perfect (gebalanceerd) -> iedere amateur, van beginner tot gevorderd, komt met dit blad aan zijn trekken; uitstekende reviews; de kwaliteit van de artikelen is zonder meer 'top'.
- als lid heb je ook toegang tot een geweldig assortiment (HAM)boeken en andere artikelen die je tegen gereduceerd kunt aanschaffen.
- Voorlopig blijven ze hun maandblad nog op papier uitbrengen (gaat mijn voorkeur naar uit).

Kortom : van harte aan te bevelen dus ... maar goed, ik ben wel een fan van veel zaken die met 'the UK' te maken hebben :lol: .

Greetings,

Paul - ON2PCO
Laatst gewijzigd door ON2PCO op 10 jan 2013, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
ICOM IC-7610 / ICOM IC-7400 / Kenwood TM-V71e / Hytera PD785G
OCF-dipole (10-80m, Fritzel FD4) / End Fed (10-80m, HyEndFed) / 9 el. yagi 2m/70cm (home made, DK7ZB design) / vertical 2m/70cm (Diamond X30)


73 de Paul - a Dutchman in Belgium

pe1hzg
Berichten: 923
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Lid van buitenlandse radio verenigingen?

#5 Bericht door pe1hzg »

Laat ik een aantal tijdschriften beschrijven die ik krijg:

ARRL De ARRL kent het "life membership". Dat is een keer een hoop geld (zeg, een transceiver, je moet dit even doen op een moment dat de dollar gunstig staat) en je krijgt dus QST for life. Best lezenswaardig, maar helaas niet zo diepgaand. Lidmaatschap geeft ook online toegang tot oudere nummers en artikelen, en natuurlijk de apparatuur-reviews.

ARRL geeft ook QEX uit. Dat is tweemaandelijks en technisch op veel hoger kaliber. Een aanrader.

RSGB Ook ik krijg het tijdschrift. Dit hebben anderen al beschreven.

Funkamateur Staat heel veel des zendamateurs in. Een aanrader. Kost 49.50 per jaar, en dan krijg je de CD erbij.

Benelux QRP club Is niet buitenlands maar hoort zeker in dit rijtje thuis. 4 tijdschriften per jaar voor EUR 15,- dus mischien ook leuk voor de Sint of zo (alas, een beetje vroeg nu)

Geert Jan

Plaats reactie