EQSL Hoe werkt dat?

Hardware en software.
Bericht
Auteur
on4avt
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: EQSL Hoe werkt dat?

#31 Bericht door on4avt »

De versie 6 + HRD ondersteund wel LOTW. Je kan ook naar Clublog. Zoals gekend kan je zelf uploaden of het automatisch laten geburen, als je de optie ,bij ieder qso aanklikt.En ook naar QRZ.COM.

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: EQSL Hoe werkt dat?

#32 Bericht door ON5GM »

Zwijg me van clublog, daar snap ik niets van !
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

on4avt
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: EQSL Hoe werkt dat?

#33 Bericht door on4avt »

eqsl snap je ook niet hi! Alles is moeilijk tot je weet hoe het werkt. Ik ben geen ingenieur en geen unif achter de rug,maar als je logisch gaat zoeken met geduld, wordt er veel duidelijk. Ja, het is niet alleen kletsen door de micro hé! Ik heb ook veel dingen waar ik niets van snap hoor! je bent niet alleen. In Clublog je 'recente ' adi file opladen,(uploaden) Nooit opnieuw de ganse logboek. Weet tot welke datum je hebt geupload en daarna vanaf die datum. gewoon een adi file aanmaken.

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: EQSL Hoe werkt dat?

#34 Bericht door ON5GM »

on4avt schreef:eqsl snap je ook niet hi! Alles is moeilijk tot je weet hoe het werkt. Ik ben geen ingenieur en geen unif achter de rug,maar als je logisch gaat zoeken met geduld, wordt er veel duidelijk. Ja, het is niet alleen kletsen door de micro hé! Ik heb ook veel dingen waar ik niets van snap hoor! je bent niet alleen. In Clublog je 'recente ' adi file opladen,(uploaden) Nooit opnieuw de ganse logboek. Weet tot welke datum je hebt geupload en daarna vanaf die datum. gewoon een adi file aanmaken.
Dat ik mijn log kon uploaden in Clublog , dat wist ik ook. Maar hoe ik een qso kan bevestigd krijgen weet ik niet, maar ja,gij zult dan een pak slimmer zijn dan ik hé.
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

on4avt
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: EQSL Hoe werkt dat?

#35 Bericht door on4avt »

Hela , heb net gezegd dat ik ook dingen niet snap, nu niet gaan mottig doen he.Gewoon sychroniseren met je log. Download de adi file van Clublog of ga kijken in clublog zelf.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: EQSL Hoe werkt dat?

#36 Bericht door PA0MJM »

Misschien al eerder uitgelegd.....

eQSL en Clublog matchen zelf uw QSO's met andere bij hen binnengekomen QSO's.

Bij eQSL ga je naar je Inbox, daar wordt vermeld hoeveel en uit welke DXCC's een QSO's van u gematched zijn.
Door in die Inbox te klikken op het totale aantal, krijg je een gedetailleerd overzicht, welke Callsign's dat zijn.
Die pagina wijst verder zich zelf. Daar is ook mogelijk de QSL-kaart uit te printen te vinden

Bij Clublog vind je de bevestigingen door in de linker kolom van de homepage 'Log Matching' te kiezen.
Daar hoef je verder niets te doen.

Probeer gerust alle knoppen in een pagina. Er ontploft heus niks..... :wink:

Echter voor de ARRL-DXCC Award gelden alleen de QSL's bij hen bekend. Of electronisch (LotW) of via Cardcheckers.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Plaats reactie