N1MM-Logger en WIN 7

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2JJB
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2011, 10:53
Roepletters: PA2JJB

N1MM-Logger en WIN 7

#1 Bericht door PA2JJB »

Hallo Allemaal,
De beste wensen en een gezond 2012 toegewenst, en heel veel plezier met onze hobby.
Sinds een paar dagen heb ik een andere laptop van Acer met WIN 7; alles draait supersnel en ben dan ook begonnen al mijn
amateursoftware opnieuw te installeren met de laatste versies. Hamradio de Luxe ism DM780 en het logboek draait weer als vanouds.
Alleen de meldingen naar het online logbook werkt nog niet, misschien een instelling verkeerd in HRD ??? Dus QSO's nog maar even via de oude laptop invoeren hi hi....

Ik heb ook de laatste versie van N1MM-logger geinstalleerd Full Installer en Version 11.12.03 met de vereiste laatste update.
Ik denk dan ben ik helemaal up to date voor de komende PACC-Contest (Mijn 25e alweer hi hi)
Alleen geeft het programma een foutmelding dat de COMpoort niet OK werkt !!!! Als ik N1MM-logger opstart kan ik d.m.v de bandschakelaars
op het schermpje "Ävailable Multi's" de FT950 van band veranderen, maar zodra ik aan de afstemknop draai geeft hij een COM-Poort foutmelding.
Dus data van de FT950 naar de laptop zou niet goed werken, is mijn idee.
Alles staat hetzelfde ingesteld als bij HamRadio-DeLuxe en heb de WIN7-drivers voor mijn Profilic USB-RS232 omzetter geinstalleerd; dus er ontgaat mij iets.

Ben aan het experimenteren geweest met baudrates etc etc. maar de foutmelding blijft bestaan !!!

Wie heeft dit verschijnsel ook gehad met WIN7 of heeft een idee wat er aan de hand kan zijn.
Hopelijk krijg ik het voor de komende PACC weer aan de praat !!!


Bij voorbaat hartelijk dank voor een eventueel antwoord

Beste 73's de Jan PA2JJB

Texel-Island EU-038

HTTP://WWW.PA2JJB.TEXEL.COM

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: N1MM-Logger en WIN 7

#2 Bericht door EA5JEX »

Jan,

bij mij werkt het goed met de K3

Heb je nog naar de aanbevolen instellingen gekeken bij yaesu in het menu?

73 Kees PA5CW (oud Tesselaar)

PA2JJB
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2011, 10:53
Roepletters: PA2JJB

Re: N1MM-Logger en WIN 7

#3 Bericht door PA2JJB »

Hallo Kees,
Bedankt voor je antwoord......Ben nu met de FT-950 bezig, andere baudrate; DTR on en off
Zodra N1MM-logger de COM-Poort uitleest geeft hij de melding:

EntryWindow (RX Yaesu Com Port) 8020 ... Error reading com de...... past niet meer in windowtje.


Ik denk dat N1MM-logger anders met de COM-Poort omgaat ??

HRD werkt juist super, volgt keurig mijn afstemknop van mijn FT-950 en de commando's naar de FT-950
worden ook keurig verwerkt.


We blijven proberen Kees, en hopen dat iemand een idee heeft waar het fout kan gaan !!!



Groetjes en bedankt Kees


73's Jan

PA2JJB
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2011, 10:53
Roepletters: PA2JJB

Re: N1MM-Logger en WIN 7

#4 Bericht door PA2JJB »

Gelukt !!!!!!

Na nogmaals de drivers van de Prolific uUSB/RS232-omzetter verwijderd te hebben, en de laaste van de website gedownload te hebben en opnieuw geinstalleerd, lijkt alles weer als vanouds te werken.

http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31


Vanavond zal ik proberen of alles OK blijft werken


Fijne avond es hpe cuagn soon


73 Jan

http://pa2jjb.texel.com

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: N1MM-Logger en WIN 7

#5 Bericht door PA2LAD »

Als je een driver meerdere keren geïnstalleerd hebt, werkt het juist niet. Ook eerst de driver installeren, dan pas je kabeltje aansluiten. We zetten het tegenwoordig met een grote waarschuwing bij de geleverde materialen. De nieuwste driver downloaden kan zeker geen kwaad. Is geschikt voor W7 64 bits en ook voor de oudere besturingssytemen, dus je zit daarmee altijd goed.

Plaats reactie