CQRlog

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

CQRlog

#1 Bericht door PA3 »

Ik ben niet snel onder de indruk, en zeker niet qua computers en software betreft, dus dat ik hier een post over schrijf wil wel wat zeggen.

Ik ben nu een paar dagen aan het spelen met CQRlog 0.8.5 een Linux loggingsprogramma geschreven door OK2CQR en OK1RR en ik denk dat ik nirvana bijna gevonden heb :D Wat een ontzettend goed geschreven en compleet programma. Logt alles bij elkaar, houdt de statistieken bij en om mijn leven helemaal compleet te maken: live updates vanuit fldigi. Bovendien makkelijk te installeren, geheel onder de account van de gebruiker en ook de logs exporteren naar een html pagina, zodat je een statische pagina op je website kunt zetten. Kan adif ook aan, dus ik vroeg me af of meer mensen weten van dit programma? Ik ben er nog niet mee uitgespeeld, zoveel mogelijkheden dat er zijn. 73

Hans
Bijlagen
crqlog.png

Gebruikersavatar
PD7N
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009, 18:11
Roepletters: PD7N
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: CQRlog

#2 Bericht door PD7N »

Dank voor de tip!

Ik gebruik nu Lihalo, wat op zich wel bevalt. Lihalo is een webbased logger, gebouwd met PHP en MySQL. Als je een server hebt draaien, dan kan je vanaf een willekeurige browser daarbij.

Maar ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Ik zoek nog iets wat makkelijk logs voor contesten kan exporteren.

Je hebt me trouwens op een ander spoor gebracht. Dat van Fldigi. Ik heb zojuist een MFJ 1275 interface kastje gekocht en wil graag met Linux daarvan gebruik maken. Fldigi lijkt in die behoefte te voorzien.
Wilbert

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: CQRlog

#3 Bericht door PA3 »

Hey there,

Lihalo is wat ik eigenlijk voor ogen had toen ik begon met een logboek bijhouden, maar ik wil niet te veel met computers bezig zijn, meer met de soldeerbout. Maar het ziet er wel goed uit. Ik blijf nu even bij CQRlog.

Er is nog een ander programma dat lijkt op fldigi en dat is gmfsk. Werkt bijna hetzelfde, maar fldigi heeft net het ietsjes meer. En nu natuurlijk heel veel meer omdat het met CQRlog samenwerkt. De andere programma's die er zijn heb ik niet uitgeprobeerd, aangezien die meer focussen op psk en ik alleen in rtty geinteresseerd ben. Succes met fldigi.

73

Hans

Gebruikersavatar
PD7N
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009, 18:11
Roepletters: PD7N
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: CQRlog

#4 Bericht door PD7N »

Ja, ik ga off topic, maar ik wil je even vertellen dat ik erg enthousiast ben over Fldigi. Ik heb hier een telexbulletin van een lokale ronde meegeschreven. Ging niet helemaal vlekkeloos, maar goed genoeg om het te volgen.

Binnenkort ook maar eens aan de slag met CQRlog.
Wilbert

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: CQRlog

#5 Bericht door ON5GM »

Ik ben een volledige leek wat betreft linux etc, heb onlangs ubuntu geinstalleerd, en crq log gedownload, maar hoe in godsnaam installeer ik hier crqlog. Ik snap er echt niets van.
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: CQRlog

#6 Bericht door PH2LB »

Bij ubuntu doe je dat via een package manager, maar als je de laatste stables wilt gebruiken,
voer je onderstaande in op een terminal venster.

Code: Selecteer alles

sudo add-apt-repository ppa:ok2cqr/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install cqrlog
ff regel voor regel uitvoeren.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: CQRlog

#7 Bericht door ON5GM »

Hartelijk dank

73 - Mark
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Plaats reactie