Log4OM en LOTW

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Log4OM en LOTW

#1 Bericht door elsinga »

Allen,

ik gebruik Log4OM 2 als logprogramma en dat werkt prima. WSJT-X stuurt netjes de logs door, upload naar eQSL/Clublog/HAMqth en zo gaat prima, maar LOTW nog niet. Dat zou bij het afsluiten moeten gebeuren, maar dan hangt Log4OM. Geen probleem, exporteer ik zelf wel een ADIF en upload met TQSL, dat werkt als een speer. Alleen blijven dan de log entries op LOTW Requested staan.

Ik ben dus op zoek gegaan hoe ik dit kan wijzigen naar Yes, ook zodat ik dan weet welke QSO's ik al naar LOTW heb gestuurd. En ondanks dat dat met de QSO manager zou moeten kunnen (al zie ik daar dus geen LOTW of andere QSL items staan...) krijg ik het niet voor elkaar. Ik doe vast iets simpels fout...

Wie weet hoe het moet?

*edit* Inmiddels een omweg gevonden... In de QSL manager kun je QSO's selecteren en ook (als je update aanvinkt) de sent status aanpassen. Het daar uploaden werkt niet voor LOTW, maar zo kom ik er ook.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Log4OM en LOTW

#2 Bericht door PA3FAT »

Download vanuit LOTW terug, is schijnbaar geen automatisch proces. Kan via QSL manager. Search Conformation selecteer LOTW. Dan Download Confirmation.
Dan zie in het middelste deel een download sinds. Die heb ik om het werkend te krijgen heel ver terug in de tijd gezet. Toen kwamen de bevestigingen binnen. Geen idee tot op heden of je daarna het default tijdvak kunt aanhouden. Zodat je bevestigingen in LOTW sinds de laatste download blijft krijgen. Ik ga regelmatig een flink stuk terug in de tijd.

Hoop dat dit je vraag is.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Log4OM en LOTW

#3 Bericht door Laurens PD9X »

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

Heb m'n complete log 17k aan qso's in Log4om geladen. JTDX gekoppeld samen met Clublog en LotW.

Alles werkt, behalve upload naar LotW.. Bij afsluiten loopt Log4om vast in plaats van uploaden.
Ook bij anderes nieuwe gewerkte qso's.
Ik hoor graag jullie bevindingen!
AF0A2D40-9473-4C42-9A2C-3FD0439C070D.jpeg

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Log4OM en LOTW

#4 Bericht door PA3DAT »

Het probleem zou kunnen zitten in een fout upload-adres...

Jaaaaren geleden heeft men dat adres aangepast. Ze hebben toen een re-direct gemaakt zodat, wanneer je het oude adres opgeeft, je automatisch werd doorgestuurd naar het nieuwe adres.
Recent heeft men deze re-direct van pakweg 8 jaar oud verwijderd. Echter, het oude adres wat nu niet meer werkt vind je nog overal als standaard terug. Ook in mijn HRD-logboek, die wilde ook opeens niet meer uploaden.

Het "nieuwe" uploadadres (sinds 2014?) = https://lotw.arrl.org/lotw/upload

Misschien (hopelijk) is dat de oplossing!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Log4OM en LOTW

#5 Bericht door Laurens PD9X »

Je moet in Log4om het pad verwijzen naar het programma TQSL wat op dezelfde PC staat geïnstalleerd.
Vanuit daar vinden de uploads plaats. Hier gaat het ergens mis, want qso's uploaden via TQSL alleen werkt wel

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Log4OM en LOTW

#6 Bericht door PA3FAT »

al op het lOG4OM forum dit aangemeld. Daar zitten de ontwikkelaars. Er is meen ik ook een debug mode zodat je de logging kunt kijken wat er allemaal gebeurt. Onder Help-->Logfile-->Info/Debug/Trace.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Log4OM en LOTW

#7 Bericht door Laurens PD9X »


-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Log4OM en LOTW

#8 Bericht door ----- »

Open de QSL manager in het menu item Utillities

1: Selecteer LOTW (vul eventueel datum, Sent = no in als extra filters)
2: Druk op search
3: Selecteer de QSO's waarvan je de status wil wijzigen
4: Vink enable update aan
5: Selecteer de gewenste status
6: Klik op het save icoontje

ik doe het zonder problemen met de ingebouwde LOTW upload functie
Bijlagen
2020-06-09 21_27_42-QSL Manager.png

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Log4OM en LOTW

#9 Bericht door Laurens PD9X »

Maar waarom loopt het prgramma bij mij vast?

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Log4OM en LOTW

#10 Bericht door PA3FAT »

Ik selecteer eerst Lotw in Search en dan bovenaan rechts "download...". Dan in het nieuwe scherm middelste opties 'vanaf datum'.
Dan begint een download uit LOTW die geladen wordt en verwerkt. Dus helemaal niks moeilijks verder, je krijgt alle bevestigde LOTW verbindingen.

Er loopt bij mij niets vast. Ook niet in de versie van 8 juni.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Log4OM en LOTW

#11 Bericht door ----- »

@Laurens PD9X

Log4Om heeft de optie om bij afsluiten de gemaakte QSO's te uploaden naar LOTW. dat heb je waarschijnlijk aan staan.
Wat ik zou checken is of je uberhaubt kan uploaden naar LOTW voordat je de automatische upload bij afsluiten aanzet.

Kan je vanuit de QSL manager wel uploaden naar LOTW ?
Bijlagen
2020-06-10 22_13_07-QSL Manager.png
2020-06-10 22_16_08-Upload confirmations.png

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Log4OM en LOTW

#12 Bericht door Laurens PD9X »

Marcel, ik heb je een mailtje gestuurd

Plaats reactie