Help: LOTW

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Help: LOTW

#1 Bericht door PA3DAT »

Hoi,
ik gebruik als logboek de laatste gratis versie van HRD. Ik gebruik ook LOTW en ik heb geldige certificaten.

Tot nu toe kon ik mijn laatste QSO's selecteren in HRD en dan klikken op Upload. Dat kan ik nog steeds,
alleen verandert ná het uploaden de knop Upload niet meer in Finished. Klik ik dat popup-window gewoon
weg, dan staat er wél YES in de kolom LOTW SENT.

Ernstiger is het downloaden. Ik klik op de knop LOTW Download, ik kies als datum bijvoorbeeld 1 maart,
ik klik op de knop Download en dan gebeurt er niets...
Ja, het moderne zandlopertje, dat cirkeltje, dat draait 1 seconde maar dat is ook alles.

Wat heb ik veranderd? Ik heb extra certificaten aangevraagd voor mijn andere calls, PA6D en 5P4W. Die
heb ik inmiddels.
Verder had ik een probleem met mijn nieuwe laptop in de woonkamer, die ging ongewild synchroniseren met
de hobbycomputer in de shack. Daarbij verdwenen er snelkoppelingen van de hobbycomputer, onder andere
die van Tqsl.exe. Die heb ik terug gezet.

Iemand een idee? Ik zit hier echt mee...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Help: LOTW

#2 Bericht door PA2S »

PA3DAT schreef:Iemand een idee? Ik zit hier echt mee...
Nadat ik F/PA2S had toegevoegd aan LotW heb ik wat moeten sleutelen (in mijn geval aan instellingen van DXkeeper, geen idee hoe dat bij HRD zit) om bij PA2S de F/ verbindingen met rust te laten en het juiste callsign certificate te selecteren.
Daarna liep alles gesmeerd.

Mogelijk moet je het in die richting zoeken.

Succes in elk geval.

Hartelijke groet,
Henk

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Help: LOTW

#3 Bericht door PE4BAS »

Ik neem aan dat HRD gekoppeld is met tqsl om lotw te uploaden. Er is net een nieuwe versie van tqsl uit. Het uploaden met de oude versie lukt niet meer.

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Help: LOTW

#4 Bericht door PA2REH »

Aloys, kijk hier eens https://forums.qrz.com/index.php?thread ... st-5414448 De truc met de hostfile werkt bij mij niet. Doe blijkbaar toch nog iets fout
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Help: LOTW

#5 Bericht door PA3DAT »

Bedankt voor de tips zover!

Ik heb TQSL ge-update, nu de nieuwste versie. Vervolgens bleek dat mijn
certificaat van PA3DAT verlopen was, dus nu vanuit TQSL een nieuwe aangevraagd.
Bevestigingsmail gekregen, nu nog even wachten op het nieuwe certificaat.

Mijn probleem is exact hetzelfde als in dat topic!
https://forums.qrz.com/index.php?thread ... st-5414448

Heb zelf ook even wat gepost:
Same problem here as discribed by Eric PA2REH and N3DT since last week.

This morning I upgraded the TQSL-programme to the new version. After
installing I noticed my PA3DAT-certificate had expired. I've requested a
new one and now I'm waiting fot the new certificate.

Hopefully it works again after that?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PD0JDG
Berichten: 497
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Help: LOTW

#6 Bericht door PD0JDG »

Heb je dat ongewenste synchroniseren nog opgelost? Het lijkt erop dat Microsoft, Google, Apple, Mozilla en anderen er alles voor doen om je gegevens maar te kunnen analyseren. Daarmee kunnen ze natuurlijk wel hun ontwikkeling en marketing bekostigen. Maar alles staat standaard aan. Het is zo’n werk om het uit te schakelen...

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Help: LOTW

#7 Bericht door PA2REH »

Mooi ALoys. Op de een of andere manier krijg ik dat met de hostfile aanpassing toch niet werkend. Heb hier W10. Wat ik nu doe is een adif downloaden vanuit HRD en die dan via TQSL uploaden. Dat gaat wel goed. Dacht er even over over te stappen op logger32 o.i.d. echter dat programma kan ook niet rechtstreeks uploaden (m.b.v. TQSL) naar LoTW. En dat is toch wel een heel prettige functionaliteit. Via adif download vanuit HRD en dan via TQSL gaat wel, maar toch weer een omweg.

Naast paper QSL (vind dat nog steeds erg leuk), doe ik regelmatig upload naar LoTW, eQSL, QRC.com en Clublog. Wel genoeg dacht ik zo :wink: :wink:

Ben benieuwd hoe jij gaat varen met HRD en LoTW, 73 Eric
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Help: LOTW

#8 Bericht door PA3DAT »

Tot nu toe ging het probleemloos: vanuit N1MM+ exporteer ik een Adif-bestand wat ik weer importeer in HRD 5.24.0.38. Vervolgens, in HRD, selecteer ik die verbindingen en klik op LOTW Upload. Dat was zó gepiept. Downloaden doe ik dan in HRD met de knop LOTW Download, waarbij ik alleen de datum kies. Downloaden duurt iets langer, maar ging ook probleemloos.
Ik wil dus het liefst weer terug naar die situatie.

Zou ik een ander logboek willen gebruiken, dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor Log4OM. Daar heb ik wel eens "mee gespeeld", maar ik had in de overstap op dat moment nog geen zin.
Mooi aan Log4OM vind ik dat het "portable" is (en gratis). Je kun het bij wijze van spreken op een usb-stick zetten en op meerdere computers gebruiken. Of meenemen van de ene computer naar de andere. Op je laptop gebruiken, op vakantie. Het hoeft dus niet volledig in een Windows-systeem te worden geïnstalleerd, het werkt zó, vanuit een willekeurige folder.
En het is, quote: "Fully integrated with LOTW, eQSL, QRZ.com, HamCall, Clublog, HamQTH, HRDlog.net etc."
PD0JDG schreef:Heb je dat ongewenste synchroniseren nog opgelost? Het lijkt erop dat Microsoft, Google, Apple, Mozilla en anderen er alles voor doen om je gegevens maar te kunnen analyseren. Daarmee kunnen ze natuurlijk wel hun ontwikkeling en marketing bekostigen. Maar alles staat standaard aan. Het is zo’n werk om het uit te schakelen...
Opgelost!
Probleem werd veroorzaakt door een nieuwe installatie, een verse Win10 op mijn 6 jaar oude I7-werkdesktop, nu mijn "radiocomputer". Daarbij moet je op een bepaald moment een e-mailadres opgeven voor Onedrive (zoiets). Vervolgens doe ik enkele maanden later hetzelfde op mijn splinternieuwe Win10-laptop... Dom-dom-dom, want nu ging ie beide systemen staan te synchroniseren waarbij de (totaal verschillende) bureaubladen aan elkaar gelijk werden gemaakt.
Ik heb nu alle synchronisatie-toestanden uitgeschakeld...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PD0JDG
Berichten: 497
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Help: LOTW

#9 Bericht door PD0JDG »

Indien je tijdens de Windows 10 installatie niet verbindt met Internet moet je een lokale gebruiker aanmaken. Na installatie heb je echt geen Microsoft account nodig om de PC te activeren. De lokale gebruiker is ook systeembeheerder en kan alles installeren en verwijderen. OneDrive kun je eenvoudig verwijderen via het Control Panel (ik weet de Nederlandse naam niet).

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Help: LOTW

#10 Bericht door ON5RKN »

Voorheen nooit geen problemen gehad en nu plots dit....

2020-04-21 05:53:13 LOTW_QSO: Processing ABORTED: INVALID CERTIFICATE - Certificate may not be used. Certificate status = Superceded


Iemand een idee? Ik heb nogthans nieuwe sleutel ontvangen, en deze geüpload.

en bevestigd door deze mail:

Started processing your Renewal Certificate Request.
For call sign: ON5RKN
For DXCC Entity: BELGIUM (209)
For QSOs not before: 2003-03-01 00:00:00
For QSOs not after: <blank>
Your renewal certificate request is accepted and awaiting further processing.
You will receive the certificate after it has been created.
Your certificate request processing is completed.

ON5DRE
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 sep 2014, 12:05
Roepletters: ON5DRE
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Help: LOTW

#11 Bericht door ON5DRE »

Aloys,
ik heb identiek hetzelfde probleem (gehad) met de oude gratis versie van HRD en LOTW.
de workarround van AE6QE werkt prima voor mij:
- open notepad als administrator
- open daarin de file C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
- voeg deze lijn in het bestand toe : 104.207.196.18 p1k.arrl.org
- save het bestand

direct daarna HRD opgestart, de laatste QSO's geselecteerd en geprobeerd deze te uploaden.
ik kreeg de melding dat deze reeds ge-uploaded waren, dus klik op "ignore", en voer de upload toch door.
Nu komt er onderaan in de status balk wel "FINISHED".
Happy camper ;-)

bron: https://forums.qrz.com/index.php?thread ... 802/page-2
Mvg, Kevin.

ON5DRE
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 sep 2014, 12:05
Roepletters: ON5DRE
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Help: LOTW

#12 Bericht door ON5DRE »

Ronny,
Ik ken er zelf niet veel van, maar je kan in het programma "TQSL" van de ARRL zien naar je "callsign certificate properties"
start het programma TQSL op ; klik op "Help" en klik dan op "Check for updates".
zo heb je steeds de laatste versie.
kies nu het tabblad "Callsign Certificates" en klik op het symbool met de blauwe "i".
daar kan je zien wanneer je certificaat "expires".
Hopelijk heb je hier iets aan.
Mvg, Kevin.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Help: LOTW

#13 Bericht door ON5RKN »

ON5DRE schreef:Ronny,
Ik ken er zelf niet veel van, maar je kan in het programma "TQSL" van de ARRL zien naar je "callsign certificate properties"
start het programma TQSL op ; klik op "Help" en klik dan op "Check for updates".
zo heb je steeds de laatste versie.
kies nu het tabblad "Callsign Certificates" en klik op het symbool met de blauwe "i".
daar kan je zien wanneer je certificaat "expires".
Hopelijk heb je hier iets aan.
Mvg, Kevin.
Dag Kevin, Ik gebruik al een aantal Jaar LoTW en tot nu toe altijd zonder problemen, ook steeds de laatste versie van TQSL
alles draait bijna automatisch met Ham Radio Deluxe 6.7.0.254 ook laatste versie via update ( betalende versie) nooit eerder een probleem.
ticket voor helpdesk is aangemaakt, ze zijn er mee bezig al de 2de keer dat update mislukt. Het komt wel inorde, maar het is raar nu plots zo een probleem te hebben.

Ik zag een mooie mast op je QRZ.com pagina, die lijken me bekend voor te komen... Telecom masten ( van vroeger tijdelijke site's ) werkzaam in de branche?
'73 Ronny

ON5DRE
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 sep 2014, 12:05
Roepletters: ON5DRE
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Help: LOTW

#14 Bericht door ON5DRE »

ON5RKN schreef: Ik zag een mooie mast op je QRZ.com pagina, die lijken me bekend voor te komen... Telecom masten ( van vroeger tijdelijke site's ) werkzaam in de branche?
'73 Ronny
idd afkomstig van een oude telecom site.
Zelf ben ik niet actief in de telecom branche, wel in de medisch technische wereld, hi!
Ik heb een paar stukken gekocht om hiervan een mast(je) van 12M te bouwen.
Ik heb al enkele masten gehad, en bij m'n vorige had ik tijdens het klimmen
halverwege ergens met m'n duim DOOR één van de buizen geduwd!
Van buitenaf niets te zien, mooi gegalvaniseerd, maar binnenin doorgeroest...
Onmiddellijk laten neerhalen met een kraan, en in stukken geslepen.
Deze mast heeft tenminste geen holle buizen, ik denk dat
deze mast mij wel kan overleven, hi!

Mvg, Kevin ON5DRE.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Help: LOTW

#15 Bericht door ON5RKN »

ON5DRE schreef:
ON5RKN schreef: Ik zag een mooie mast op je QRZ.com pagina, die lijken me bekend voor te komen... Telecom masten ( van vroeger tijdelijke site's ) werkzaam in de branche?
'73 Ronny
idd afkomstig van een oude telecom site.
Zelf ben ik niet actief in de telecom branche, wel in de medisch technische wereld, hi!
Ik heb een paar stukken gekocht om hiervan een mast(je) van 12M te bouwen.
Ik heb al enkele masten gehad, en bij m'n vorige had ik tijdens het klimmen
halverwege ergens met m'n duim DOOR één van de buizen geduwd!
Van buitenaf niets te zien, mooi gegalvaniseerd, maar binnenin doorgeroest...
Onmiddellijk laten neerhalen met een kraan, en in stukken geslepen.
Deze mast heeft tenminste geen holle buizen, ik denk dat
deze mast mij wel kan overleven, hi!

Mvg, Kevin ON5DRE.
Deze masten overleven alles :-) 'k heb er al genoeg geplaatst, en genoeg in gewerkt om het te weten :-)
Inderdaad deze zijn massieve constructies. :-)

Plaats reactie