ICOM 7300 remote control.

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

ICOM 7300 remote control.

#1 Bericht door pb1a »

Ik heb lopen experimenteren met de remote software van de IC 730 Remote BSA1 versie 2. Alles werkt. Je moet als je je set buiten je lan wil overnemen poort 50001 50002 en 50003 open zetten
Dit moet ook gebeuren in je router waar je ontvangt dus zowel bij de host als destination. Maar als ik bijv. in een hotel verblijf met wifi dat kan je natuurlijk wel vergeten dat die eigenaar van dat hotel
poort 50001 t/m poort 50003 voor jou gaat open zetten. Gebruik je de remote software binnen je eigen lan dan hoef je poorten niet open te zetten. Dus ik slim als ik dacht. Op mijn Windows 2012 R2 server heb ik poort 1723 VPN openstaan. Ik kan zo bij mijn documenten. Maar mijn host PC met Windows 10 laat Windows 2012 R2 uit veiligheidsredenen niet door. Daar host ik ook http://www.pb1a.nl
op. Het zou denk ik wel werken als ik mijn firewall van Windows 2012 R2 uit zeer, maar de beveiliging van Microsoft is al niet al te sterk en het is niet de bedoeling dat als mijn documenten op straat leggen Ook moeten 50001 t/m 50003 op udp staan. Waar is de inscriptie van je user en pass in dit remote pakket. Wie heeft hier ervaring mee. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
Ja Linux HI. Maar ja de software draaid alleen onder Windows. Ik heb nu vanuit mijn lan een Fritzbox (host) aangesloten op glasvezel. Daar poort 50001 t/m 50003 open gezet. en ik heb een umts dongel aan een (destenation) fritzbox hangen. Ik moest echt daar ook de poorten 50001 t/m 50003 open zetten. Prive gaat dat maar als je het in een hotel ga en/of camping moet ik dat ding ook meenemen. Dan gaat het wel. Op die umts dongel heb ik een databundel van 20 gig Daar ben je binnen 10 uur doorheen. De remote software vreet data.
Wie heeft hier ook ervaring mee en wat zijn je ervaringen.

Bijvoorbaat dank,
Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: ICOM 7300 remote control.

#2 Bericht door PA1AIS »

Als je de BSA remote software op je PC in de shack laat draaien, kan je overal ter wereld met teamviewer je PC bedienen mét geluid!

Ik doe dat nu b.v.
Ik zit nu offshore op de Noordzee en de set staat thuis aan met de PC (gaat nooit uit). Ik kan alles doen hier vandaan. Voorwaarde is wel dat het internet goed is.

Aan boord van mijn boot heb ik een 4G modem/roeter met onbeperkt internet en gaat het erg goed in heel NW europa.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Plaats reactie