FLdigi/FLrig connecten via netwerk

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

FLdigi/FLrig connecten via netwerk

#1 Bericht door pd1ahm »

Ik ben al een tijdje bezig met FLdigi en FLrig. Het schijnt mogelijk te zijn om te connecten via je netwerk, echter ik krijg het niet aan het lopen.

Ik begrijp dat ik op de pc waar de trx is aangesloten, de server, (in dit geval een Raspberry PI) FLrig moet opstarten.
In de config geef ik netjes aan welke TRX ik gebruik en op welk TCP/IP hij moet connecten (de PC waar ik FLdigi ga gebruiken)

Op de client pc start ik FLdigi en geef in de config aan dat ik wil connecten naar FLrig met het IP-adres van de server PC.

Wat werkt wel:
Op de server herkent FLrig de trx, de cat besturing werkt prima.

Wat werkt niet:
De connectie tussen de twee pc's.
Pingen kan ik ze wel, dus ze zien elkaar wel via het netwerk.
Maar de programma's werken niet met elkaar.
Op de Windows pc (client), heb ik netjes aangegeven dat het programma gebruik mag maken van het netwerk, dus de firewall is niet het probleem.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb de boel eens omgedraaid en de Raspberry omgedoopt tot client en de Windows pc tot server, maar dit levert hetzelfde op, geen connectie.
Ook heel belangrijk, het is lokaal, dus er gaat niets via internet en er hoeft dus geen poort opengezet te worden naar buiten. Het is puur en alleen van de shack naar een pc ergens anders hier in huis.

Op het grote internet is veel te vinden maar het antwoord op dit probleem ben ik nog niet tegen gekomen.
Wie kan mij een beetje op weg helpen?

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: FLdigi/FLrig connecten via netwerk

#2 Bericht door pd1ahm »

Gevonden!
Het probleem zat in de poortnummers.
Een andere (hogere) range en het werkt.

Probleem opgelost.

Plaats reactie