Windows zo lek als een mandje

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Windows zo lek als een mandje

#1 Bericht door pb1a »

Microsoft maakt geen update om de NSA hack te voorkomen. Ik heb een Etical hacker uitgedaagd om een geupdate Windows 10 te hacken. Binnen 10 minuten was meneer binnen. Kon alles zo overnemen. Microsoft geeft wel aan hoe je het kan fiksen. Maar dat moet jezelf doen. Men gaat naar binnen via SMB! dat is voor je file en printer sharing. poort 445 De oplossing haal je uit de volgende website.
https://support.microsoft.com/en-us/hel ... nd-windows
Enige voorkennis is wel vereist en op eigen risico. Bij mij komen ze er in ieder geval niet meer in.
Ook heeft Microsoft aangegeven hier geen nieuwe update voor te willen maken!
Nog beter. Gebruik Linux bijv Mint. :mrgreen:
Succes

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Windows zo lek als een mandje

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Daarom ben ik al sinds 1984 MAC gebruiker…………..Stuk minder "gedoe".
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Windows zo lek als een mandje

#3 Bericht door PE9ZZ »

Huh. Breek me de bek niet open over fruitige speeltjes. Ubuntu Mate en CentOS voor mij. Linux Mint is een prima OS alleen mij bevalt het niet zo. Voordeel van Linux: keuze. De buren en m'n Ma zitten ook lekker aan de Linux. Veel minder support nodig HI

Er is een verhaal, pakkumbeet tien jaar oud, dat tijdens kerst de hoeveelheid infecties door malware en het bijbehorende internetverkeer dramatisch inzakte. De reden: mensen met IT kennis gingen naar hun ouders en fixten de Microsoft Windows PC aldaar. Bron: theregister.co.uk

Tjerk, 9ZZ (niet voor niets een CENT (OS) amateur!)

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Windows zo lek als een mandje

#4 Bericht door PA0BAK »

pb1a schreef:Gebruik Linux bijv Mint.
Mint vind ik mooi, maar niet voor mij.
Zelf ben ik een Xubuntu liefhebber (Ubuntu onder de motorkap en XFCE als desktop).
Het voordeel van een Linux distributie is, dat je inspraak hebt in wat de toekomst gaat brengen en dat (bijna) alles gratis is.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

-Verwijderd account

Re: Windows zo lek als een mandje

#5 Bericht door -Verwijderd account »

Ben ongeveer twee jaar geleden overgestapt n.a.v. verhandeling in een computertijdschrift aangaande Win XP. In dat artikel werden een aantal mogelijkheden genoemd als alternatief voor oudere computers waar nog XP op draaide. Voor Windows 10 zijn die computers te licht en verouderd maar zonde om die computers zomaar bij het grof vuil te gaan zetten.
En sindsdien staat er Linux Mint op mijn notebook :)


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Windows zo lek als een mandje

#6 Bericht door pb1a »

PE2CH schreef:Ben ongeveer twee jaar geleden overgestapt n.a.v. verhandeling in een computertijdschrift aangaande Win XP. In dat artikel werden een aantal mogelijkheden genoemd als alternatief voor oudere computers waar nog XP op draaide. Voor Windows 10 zijn die computers te licht en verouderd maar zonde om die computers zomaar bij het grof vuil te gaan zetten.
En sindsdien staat er Linux Mint op mijn notebook :)


Charles - PE2CH
Ja en Windows XP is heel makkelijk dicht te spijkeren. Bij je firewall staat een vinkje voor publiek netwerk. Als je die aan zet is je hele RPC en SMB block uitgeschakeld.
Of je haalt vinkhe weg bij client voor Microsoft Netwerken en alles is ook dicht gespijkerd. Maar ja in beide gevallen kan je geen homegroup meer maken. Dus moetje met een memorie stick aan de gang dat is alles HI

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie